wind en waterdicht fietsshirt

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

Je ziet ze bij enkele pro-tour wielerploegen, voornamelijk bij OpQs.
Waar zijn ze te vinden en welke merken hebben deze?

Castelli alleszinds met een "gabba" reeks. #strontduur +200€ voor 1 met lange mouwen.
Vermarc waarschijnlijk ook..

Maar ik zou me gelukkiger maken met bvb eentje van endura moest dit bestaan.
En liefst zo sober mogelijk.

En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Content van zijn?
Ik denk vooral aan eentje met korte mouwen met mouwstukken.
't Is nu toch nog fris om met gewoon een shirtje te vertrekken.
Of toch maar verder opteren voor shirt+bodywarmer en armstukken?
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door henkdetank »

ik heb van onze teamkleding [bioracer] er een windjack er bij heb ik altijd opgevouwen bij me op tochten maar dat heb ik toch erg vaak aan dat ga ik er dus elk jaar bij nemen neemt weinig plek in ventileerd goed is redelijk waterdicht maar is geen regenjas bij echte stortbui word je dus wel nat kan ook niet anders met al die ventilatie er in,
http://www.bioracer.nl/nl/collection/66 ... lon-jacket" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

Zulke bedoel ik:


http://www.wolvenberg.be/uploads/8454574160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door bip bip »

ik denk dat ze bij Ekoi iets gelijkaardigs hebben;

http://www.ekoi.fr/fr/maillots-manches- ... otect.html" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door whaleshark »

Dit topic zal ik volgen...
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door J.E. »

Behalve om echt te koersen (zweet of nat speelt nie echt rol) zijn die waterafstotende shirts imo nutteloos.
Kunde beter gewoon nen HotPack of iets dergelijks meenemen/aandoen. Ik heb nu een gelijkaardig vestje van craft.
Supercontent van.
De waterafstotende arm/beenstukken hebbek wel van Castelli, die vinnik supergoed, maar hun werking vemrindert wel na enkele keren wassen. Heb ze ook van Vermarc, zijn ook goed, iets minder waterafstotend wel.
En tegen crashen kunnen ze ook niet goed (minder goed dan stoffen beenstukken :lol: )

Mij 5cent. :-)
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door prideandglory1891 »

Lijkt me toch ideaal zo'n vestje.
Zoals vandaag, te warm om met een vest te rijden. Korte mouw met windvest zonder mouwen te kou.
Dan lijkt zo iets toch ideaal?

Zo ne hotpack zweet ge u toch dood in?
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door eL Tee »

Hier blijf je gegarandeerd droog in. En luchtdicht is 't precies ook...

Te verkrijgen in de betere sportwinkel, afdeling watersport (en niet zoeken op Britse sites naar "watersports", want dan kom je bedrogen uit :lol: )

Afbeelding

En nu serieus: al eens gaan koekeloeren bij SportFul? Ze hebben een "NoRain" productlijn, en die is redelijk ademend én toch waterafstotend. Ik heb zo'n wintersetje, en dat gaat nu toch al 2 jaar mee (al heb ik het laatste jaar niet echt veel gefietsert...)
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door jfcb »

Ik heb ondertussen volgende shirts gebruikt:
Castelli gabba convertible en Vermarc Zero Aqua.
Met de gabba kan ik zowel voor korte als lange mouwen kiezen. Dit shirt is meer dan zijn geld waard. Als je trouwens op internet rondkijkt vind je deze voor +-150 euro. Voor mij was het de aankoop van afgelopen winter.
Nu rij ik ook wedstrijden en hiervoor gebruik ik (verplicht) die van vermarc. Deze is denk ik enkel in korte mouwen beschikbaar. Deze vest is ideaal om te koersen (ik heb het nog niet aangehad op trainingen), en voelt ietsje warmer aan dan die van Castelli (korte mouwen).

Wat de gabba betreft kan ik zeggen: ideale allround vest voor het koudere weer. Nat of droog, de vest houdt je warm.
Ik ben er trouwens ook al mee gevallen op de verharde weg en de vest vertoonde geen enkele schade. Dus nog redelijk stevig materiaal.

Een echte regenjasje (zoals die hotpack) heb ik sindsdien niet meer aangedaan. Dit om twee redenen:
1) eens je stil staat met zo'n veste koel je door het zweet (dat niet weg kan) enorm snel af en lukt het mij niet meer om warm te krijgen tijdens het fietsen.
2)Als het regenachtig lijkt op het moment dat ik ga fietsen doe ik een van deze waterproof shirts aan en moet je helemaal geen extra vestje meer meenemen.

Steeds meer en meer merken komen met een gelijkaardige vest uit, maar zorg dat de vest je goed zit als je er een koopt. (zorg dat het niet wappert en dus nauw aansluit)
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: wind en waterdicht fietsshirt

Bericht door freezy »

jfcb schreef: Voor mij was het de aankoop van afgelopen winter.
Idem, ideale allround vest die Gabba (met korte mouwen). Super voor onder andere woon-werkritten, ritten in wisselvallige weersomstandigheden en wordt het tijdens de rit toch wat warmer, de rits open en je hebt het plezier van een gewone koerstrui met korte mouwen.
Plaats reactie