Baggy broeken

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
tolkien
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: do 27 jun 2013 16:01

Baggy broeken

Bericht door tolkien »

Yup,

Zijn er hier forumgebruikers die vaak baggy broeken dragen?
Ik had graag enkele bevindingen vernomen.

Zijn deze comfortbel(er)?
Waarom verkies je dit type boven een koersbroek?
Met welke merken zijn de beste ervaringen?
Waar moet je op letten bij de aankoop? veel zakken of niet niet? waterafstotend?

thx!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Baggy broeken

Bericht door RigolleM »

Ik draag altijd baggy shorts als ik ga mountainbiken (ook op de baan).
Waarom? Er eens één beginnen dragen omdat ik uitgekeken was op die koersbroeken...
Comfortabeler? Ik draag eronder mijn oude koersbroeken, voor het zeemvel...
Ik heb er van Endura, maar er zijn nog merken die goed zijn (bv. Troy Lee Design, Fox, ...)
Van die zakken maak ik weinig gebruik, hoogstens mijn autosleutel, afstandsbediening van mijn poort, zakdoek, reep,... alles wat niet hindert tijdens het fietsen. Mijn smartphone stoort mij te veel bij het op en neer gaan van de benen, en vind ik niet zo'n veilige plek als ik eens tegen de oppervlakte ga.
Endura is waterafstotend en poepke blijft langer droog ;-)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Baggy broeken

Bericht door Swannie »

Ik heb er eens een paar gekocht:

Fox met vaste binnenshort, Fox zonder vaste binnenshort (Ranger denk ik), en eentje van Mavic.
Ik zou er zeker geen meer kopen met een vaste binnenshort.
Kan je onderaan je lycrabroekje met goed zeem dragen.
Ik vind het jammer dat voor mij die baggys altijd te lang en te breed zijn..
Daarom gebruik ik ze enkel voor korte ritjes met vrouw en kids... Voor het betere (xc) mtb werk vind ik ze storend.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Baggy broeken

Bericht door Dickie »

Eentje van Agu met een vaste zeem erin en eentje van Shimano met uitneembare lichte gezeemde bibshort.
Die van Agu draag ik niet graag meer.
Op de tt van Grobbendonk is er een beest (wesp?) onder in mijn rechterpijp gewaaid.
Door de fietsbeweging raakte de broek telkens mijn bil achteraan en dat kon dat stekelbeest niet appreciëren en het heeft zich eens goed laten gaan...Resultaat: nogal zware allergische reactie, 3 weken tintelend been.
Ik heb vroeger al wespensteken gehad zonder veel erg, maar deze keer... 8-[

Nu draag ik terug meer bibshorts, want met een short erover kan dat gerust weer gebeuren imo.
Ik heb wel nogal stekkebenen en die losse shorts zitten bij mij ruim rond het been.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Baggy broeken

Bericht door dennisVO »

ik draag sowieso altijd een mtb short, die lycra broekskes zien er te gay uit naar mijn zin :-)

http://nl.decathlon.be/short-700-mtb-xc ... 95613.html
is stretchy, super comfortabel, en droogt direct (!).
met daaronder dan wel een koersbroek met goede zeem.

en in de broek alleen maar ne zakdoek, al de rest de rugzak in.
dat kan bij ne val anders alleen maar kapot of in uw been steken (!)
tolkien
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: do 27 jun 2013 16:01

Re: Baggy broeken

Bericht door tolkien »

Als ik het goed begrepen heb, heb je broeken met en zonder zeem.
Nu vraag ik me af, als je een broek met zeem hebt, hangt die zeem dan in een soort tweede (spannend binnen -) broek zoals een zwemshort? Ik kan me bedenken dat een zeem die aan de baggy zelf vast hangt hinderlijk kan worden.

of doen de meeste zoals rigolle? baggy zonder zeem en koersbroek er onder? maar is dat dan niet te warm?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Baggy broeken

Bericht door RigolleM »

tolkien schreef:Als ik het goed begrepen heb, heb je broeken met en zonder zeem.
Ik heb er 2 gekocht en beiden met zeem.
tolkien schreef:Nu vraag ik me af, als je een broek met zeem hebt, hangt die zeem dan in een soort tweede (spannend binnen -) broek zoals een zwemshort? Ik kan me bedenken dat een zeem die aan de baggy zelf vast hangt hinderlijk kan worden.
Is een lichte short met zeem die erbij zit, die je kan vastmaken aan de broek (is niet noodzakelijk): hier een review & fotos van mijn Endura Hummvee: http://www.outdoorgearlab.com/Mountain- ... ra-Hummvee" onclick="window.open(this.href);return false;
tolkien schreef:of doen de meeste zoals rigolle? baggy zonder zeem en koersbroek er onder? maar is dat dan niet te warm?
Ik vind het niet warm, maar kan goed tegen de warmte... kan slecht tegen de koude en dan kan ik langer met blote onderbenen rijden ;-)
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Baggy broeken

Bericht door _alain_ »

De zeemvelonderbroeken van Endura zijn behoorlijk goed.
Eigenlijk de broeken ook...
Ik heb een paar Endura singletrack shorts en maloja (beide in heftige discount).
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Baggy broeken

Bericht door Japie carbon »

tolkien schreef: Zijn deze comfortbel(er)?
thx!
Nee, want je draagt er een (koers)broek onder. met een beetje pech schuurt het alleen maar langs je knie. Als het erg modderig is is het een pak minder fijn, dan gaat het behoorlijk schuren.
tolkien schreef: Waarom verkies je dit type boven een koersbroek?
Omdat het er wat ruiger uitziet? En in sommige gevallen zou het wat extre bescherming kunnen zijn.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Baggy broeken

Bericht door _alain_ »

Japie carbon schreef:
tolkien schreef: Waarom verkies je dit type boven een koersbroek?
Omdat het er wat ruiger uitziet? En in sommige gevallen zou het wat extre bescherming kunnen zijn.
Neen,
omdat ik er niet als een wannabee racer wil bijlopen
Plaats reactie