Baggy broeken

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Baggy broeken

Bericht door Bebop »

Hier een tevreden gebruiker van een endura baggy short. Zonder zeem, ik draag er zowel een korte, 3/4 of lange fietsbroek met zeem onder. Zondermeer super bij regenweer!
suge7
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 19:18

Re: Baggy broeken

Bericht door suge7 »

Swannie schreef:Op zoek naar nen bikeshop met een deftige stock aan baggy's (in Belgie ;).
Iemand die zo'n shop kent/weet zijn??
thx
In barracuda heb je een grote keuze aan baggy short.Ben er gisteren langsgeweest en zag de fox attack ultra short.Is ene met zeem.Prijs ---> 110 eur.Toevallig de dag ervoor gezien dat er op veloflash kledij van fox met grote kortingen gingen komen en geen risico genomen om deze dan aan 110 eur te kopen in de winkel zelf.En zoals ze zeggen...geduld loont.Heb hem zoals ik had gehoopt op http://www.veloflash.com" onclick="window.open(this.href);return false; gevonden voor 59.95 eur.Heb er dan maar de fox attack shirt bij genomen en kwam met verzendkosten op minder dan die 110 eur.Voor degene die de site niet kennen..zeker eens bezoeken.Elke zondag van 7h tot 23h59 grote kortingen.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Baggy broeken

Bericht door Mister A »

Ik zou ook overwegen om baggy shorts te kopen, ik zou ze vooral gebruiken om lange gps ritten mee te doen. Al te vaak zit je dan bvb ongemakkelijk op een terrasje of in de trein... Ik zat nog met enkele vraagtekens:

Het lijkt mij een voordeel dat het opspattend water wordt tegengehouden maar wordt het zweet dan wel voldoende doorgelaten? maw zit je niet met een serieuze zweetreet bij warm weer?

Is het zo dat shorts betere bescherming geven? Ik zie de logica hierachter niet tenzij er pads inzitten

Is het niet vervelend dat die broek voordurend naar boven naar beneden gaat als je trapt?
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Baggy broeken

Bericht door HPA »

Mister A schreef:Ik zou ook overwegen om baggy shorts te kopen, ik zou ze vooral gebruiken om lange gps ritten mee te doen. Al te vaak zit je dan bvb ongemakkelijk op een terrasje of in de trein... Ik zat nog met enkele vraagtekens:

Het lijkt mij een voordeel dat het opspattend water wordt tegengehouden maar wordt het zweet dan wel voldoende doorgelaten? maw zit je niet met een serieuze zweetreet bij warm weer?
Zweet is geen probleem. Ik heb er nog nooit last van gehad.
Mister A schreef: Is het zo dat shorts betere bescherming geven? Ik zie de logica hierachter niet tenzij er pads inzitten
Ze geven betere bescherming tegen doorns en gaan niet zo makkelijk stuk bij een valpartij als lycra. Ik draag er altijd een broek met zeem onder zodat je zitvlak ook comfortabel is :)
Mister A schreef:Is het niet vervelend dat die broek voordurend naar boven naar beneden gaat als je trapt?
Nooit last van gehad, maar ik zou zeggen: pas er eentje en probeer het eens uit.
Nog een extra voordeel van baggy vind ik dat je er meestal nog een paar makkelijk bereikbare zakken bijhebt waar je nog een reep of een gelletje in kwijt kan.
shiraz
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 jun 2017 17:53

Re: Baggy broeken

Bericht door shiraz »

Welke langebroeken dragen jullie in het najaar en de winter, ook eerder het baggy type voor de warmte?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Baggy broeken

Bericht door aresius »

Geen, in de koudere maanden rij ik meestal met een 3/4 spandex broek met een (indien nodig waterdichte) baggy broek erover.
Als het echt vriest doe ik m'n beenstukken ook aan om de onderbenen in te pakken.
shiraz
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 jun 2017 17:53

Re: Baggy broeken

Bericht door shiraz »

aresius schreef:Geen, in de koudere maanden rij ik meestal met een 3/4 spandex broek met een (indien nodig waterdichte) baggy broek erover.
Als het echt vriest doe ik m'n beenstukken ook aan om de onderbenen in te pakken.
Is het eigenlijk niet ambetant om een broek boven een broek aan te doen?
Ik ben pas begonnen met mtb'en en rij met spandex, vandaar de vraag...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Baggy broeken

Bericht door aresius »

Stoort me niet, in de winter vind ik het zelf aangenaam omdat het zeemvel redelijk droog blijft.
Plaats reactie