Handschoenen SEALSKINZ

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik ben ook zeer tevreden van die handschoenen en in tegenspraak tot wat hier eerder gezegd wordt zijn ze wel 100% waterdicht. Doe ze maar eens aan en steek uw handen in de volle wasbak. Uw handen blijven droog. Ik heb ze bij wijze van test een uur lang in een volle wasbak laten hangen, daarna handen erin en nog steeds droog.

Het enige wat uit ten boze is met deze handschoenen is bij een warmtebron drogen. Dan gaat het membraam stuk en verliezen ze hun waterbestendigheid.
Ik heb nu 2 jaar die handschoenen en nu begint er voor het eerst toch wel wat water in te komen. Tijd voor een nieuw paar en terug droge,warme handen tijdens de komende wintertochten.
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

Streets schreef:ik had vandaag ijskoude vingers in de sealskinz.
gewoon niet te doen, nochthans rij ik daar al een hele week mee, maar ik was helemaal doorkleumd.
Anders, Herder wat moet jij nog van je specialized gloves hebben?
ik heb ook van die neopreen toestanden gehad, die zijn warm om te starten, dan zweet je erin en dan bevies je, waardeloos in mijn geval

ik draag de sealskiz wel in combinatie met onder handschoenen
nebraz M/30j. schreef:Ik ben ook zeer tevreden van die handschoenen en in tegenspraak tot wat hier eerder gezegd wordt zijn ze wel 100% waterdicht. Doe ze maar eens aan en steek uw handen in de volle wasbak. Uw handen blijven droog. Ik heb ze bij wijze van test een uur lang in een volle wasbak laten hangen, daarna handen erin en nog steeds droog.
tjach ik heb er 3uur mee in de regen gereden en ze waren toch wat vochtig van binnen ik had een regenjasje aan en binnensijpelen via de armen kon dus niet

maar zoals ik reeds zei dit zijn de beste handschoenen die ik tot nu toe gehad heb
dtf
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 22:52
Rijdt met: SCALE 20en epic s-works

Bericht door dtf »

ik heb de voering van de binnenhandschoen losgesneden aan de ingang,vd handschoen.
Hierdoor heb ik dus binnen en buitenhandschoen apart,ik doe dus eerst de binnenste ,dan de buitenhandschoen aan,waardoor ik het probleem vd opstropping niet meer heb.
Ik vind deze ook super.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

dtf schreef:ik heb de voering van de binnenhandschoen losgesneden aan de ingang,vd handschoen.
Hierdoor heb ik dus binnen en buitenhandschoen apart,ik doe dus eerst de binnenste ,dan de buitenhandschoen aan,waardoor ik het probleem vd opstropping niet meer heb.
Ik vind deze ook super.
begin had ik dit ook, maar gewoon uw vingers vasthouden bij het uittrekken en dan frommelen ze niet
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ikzelf ben ook op zoek naar nieuwe handschoenen voor deze winter. Mijn sealskinz van twee jaar terug zijn toch iets te zwaar (zijn meer ski handschoenen...). Misschien kijk ik wel uit naar deze of inderdaad naar die specialized neopreen toestanden...

Zal ne keer mijnen toer moeten doen...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

vind de nieuwe modellen precies beter, de mijne zijn nogal kort waardoor de pols soms vrij komt, de nieuwe lopen verder door naar achteren volgens mij
Gebruikersavatar
Morpheo2002
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 10:30
Rijdt met: Sportivo Alu kader.

Bericht door Morpheo2002 »

Ik was zeer tevreden over mijn BBB winterhandschoenen van een paar jaar geleden. Jammer genoeg ben ik 50% van de set verloren.

Nog niet gaan kijken naar een ander paar dus rij ik ondertussen met van die wollen thinsulate handschoenen rond. Dit zijn in geen geval courante handschoenen op toertochten maar tot mijn verbazing hebben die al heel goed werk geleverd.

In Pittem zag ik menig biker zijn armen zwaaien om van koude vingers af te raken. Ik had zo lekker warm dat ik de eerste malen niet doorhad dat die koude vingers hadden.

Geen mtb handschoenen maar wel zeer goede handschoenen toutcourt en als noodoplossing zeer goed gebleken.
Gebruikersavatar
Morpheo2002
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 10:30
Rijdt met: Sportivo Alu kader.

Bericht door Morpheo2002 »

Ik was zeer tevreden over mijn BBB winterhandschoenen van een paar jaar geleden. Jammer genoeg ben ik 50% van de set verloren.

Nog niet gaan kijken naar een ander paar dus rij ik ondertussen met van die wollen thinsulate handschoenen rond. Dit zijn in geen geval courante handschoenen op toertochten maar tot mijn verbazing hebben die al heel goed werk geleverd.

In Pittem zag ik menig biker zijn armen zwaaien om van koude vingers af te raken. Ik had zo lekker warm dat ik de eerste malen niet doorhad dat die koude vingers hadden.

Geen mtb handschoenen maar wel zeer goede handschoenen toutcourt en als noodoplossing zeer goed gebleken.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Rock Rider schreef:Ikzelf ben ook op zoek naar nieuwe handschoenen voor deze winter. Mijn sealskinz van twee jaar terug zijn toch iets te zwaar (zijn meer ski handschoenen...). Misschien kijk ik wel uit naar deze of inderdaad naar die specialized neopreen toestanden...

Zal ne keer mijnen toer moeten doen...
Het nieuwe model is inderdaad een stuk minder dik. Ik ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

nebraz M/30j. schreef:
Rock Rider schreef:Ikzelf ben ook op zoek naar nieuwe handschoenen voor deze winter. Mijn sealskinz van twee jaar terug zijn toch iets te zwaar (zijn meer ski handschoenen...). Misschien kijk ik wel uit naar deze of inderdaad naar die specialized neopreen toestanden...

Zal ne keer mijnen toer moeten doen...
Het nieuwe model is inderdaad een stuk minder dik. Ik ben er zeer tevreden over.
Uiteindelijk gekozen voor een nog ander model...
Afbeelding

ik ben heel content van mijn zomerhandschoenen van Roeckl, dus de keuze voor deze winterhandschoenen was dan ook redelijk vlug gemaakt. Zijn jammergenoeg wel iets duurder dan de sealskinz, maar voelden toch ook heel wat beter aan...

Beschreibung:

Oberhand:
Lightpreen WR
Innenhand:
Hyper Durability WR
Ausstattung:
Gore-Tex XCR® Konstruktion, Thinsulate, Klettverschluß, Ergonomic Cut, Comfort Innovation, Gel Technology, silikonisierter Innenhanddruck

hier meer info over de techniek op www.mountainbike.be
Plaats reactie