Forumoverzicht Productinfo Kleding en accessoires lycra vs baggy

lycra vs baggy

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 02 sep 2017 08:48
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 x2
Barracuda in Waver heeft ook wel redelijk wat non-lycra kledij te koop, een paar jaar terug toch in ieder geval.

Bericht do 12 okt 2017 10:41
Henrik Mountainbiker

Interessant om iedereens ervaring te lezen! Het is inderdaad wel een belangrijke overweging, en voor mij hangt het ook maar van de rit af wat ik fijner vind dragen. Vind baggy bijvoorbeeld erg comfortabel, maar draag met slecht weer dan weer liever lycra. Voor mijn gevoel ben ik toch wat wendbaarder dan.

Als bredere man moest ik in het begin trouwens vaak zoeken naar de juist maat en dat kan zeker lastig zijn als je ook een beetje op de centen wilt letten. Ik vind Decathlon bijvoorbeeld een goede optie, maar vaak hebben ze de grote mate niet in huis of vallen die net weer een beetje te klein. Toen ik een paar jaar geleden begon met biken, was ik nog een stuk zwaarder. Toen vond ik een hele fijne baggy (korte) broek op de sportafdeling voor mannen van deze site: https://www.ullapopken.nl/. Die ging nog best lang mee en was voor mij (toen met een maatje meer al helemaal) echt een uitkomst over een goede bib heen.

Nu ben ik weer een beetje 'gestroomlijnder', maar ja, als je bouw nu eenmaal breed is dan blijft het altijd wel zoeken naar de juiste maat met goede prijs-kwaliteitverhouding. Iemand daar ook ervaring mee? Ik vind deze website er wel veelbelovend uitzien (ze leveren in Belgie), maar kan niet inschatten hoe de service zal zijn: https://www.bike-discount.de/en. Iemand ervan gehoord? Of nog andere tips voor goede gear voor stevige mannen?

Bericht do 12 okt 2017 15:49
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Ik heb eens een shimano losse short met 'passende' zeembroek gekocht.
Binnenbroek paste prima, maar de short moest op het maximum aangespannen worden in de taille.
Ik opteer nu ook voor een aparte 'onderbroek' met zeem, en daarover draag ik dan eender welke short.
Goeie ervaring met de zeem van Gore momenteel.

Vorige

Keer terug naar Kleding en accessoires