Thule express 970 niet reglementair???

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door kevinvt »

Onlangs ging ik bij een groothandel fietswinkel om een Thule express 970. Aangezien ik alleen een fiets heb hoef ik niet die grote spelen van thule in mijn bezit te hebben en opteerde ik voor het model dat je op je trekhaak opspant en de prijs van 60€ is ook goed meegenomen. Dus ik vraag informatie over dat model en het eerste wat de verkoopster (bazin) zei is dat je die niet mag monteren op een wagen want dan ziet de politie je nummerplaat niet. ik zei geen probleem dan laat ik een nummerplaat bijmaken en bevestig ik deze wel voor de fiets. Plots zei ze ook van: ja maar als je fiets hierop word gemonteerd dan zien de wagens achter u uw stoplichten en richtingsaanwijzers niet. GRRRR :evil: :evil: dus ik blijf kalm en zei: ja mevrouw wat opteert u mij dan??? ah zegt ze,neem deze thule voor 2 fietsen en daar kan je je nummerplaat op bevestigen en heb je stoplichten. Ik zie de prijs 399€ :roll: Dus stelde ik de vraag waarom die Thule 970 dan verkocht word. Haar antwoord was,ja wij moeten dat verkopen maar het mag eigenlijk niet!! Nu is mijn vraag: zijn er mensen die ook zo een Thule express 970 hebben en zoja hebben jullie er al problemen mee gehad. Mijn gedacht was en ben ik vrij zeker van,dat deze dame mij gewoon een duurder model wou verkopen. Het gaat om dit model http://www.thule.com/nl-nl/be/products/ ... 0-_-970000" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Jemp »

Stel die vraag gewoon ven bij uw lokaal politiekantoor.

Er bestaan (bv bij Auto 5) van die licht balken die je aan de fiets kan hangen waar ook nog eens je nummerplaat op kan. Lijkt mij volkomen reglementair.

En ik vermoed inderdaad dat die bazin je gewoon een dure fietsdrager wou opnaaien in plaats van een goede oplossing voor jouw geval te vinden. [-X
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Swannie »

Ik verkoop Thule en ook gewoon het type dat jij vermeld. Is goedgekeurd in Belgie.
Gebruikersavatar
Beardie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 21:00
Rijdt met: Special-Z Stumpjumper custom

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Beardie »

Heb deze ook gehad.
Zeer tevreden van.Je moet er wel een lichtbalk bij hebben anders kun je een boete krijgen omdat de nummerplaat en lichten niet of slecht zichtbaar zijn.
Mij hadden ze ermee aangehouden zonder lichtbalk.....90 euro boete.Heb er toen een passende lichtbalk van thule bijgekocht.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Reflex »

Swannie schreef:Ik verkoop Thule en ook gewoon het type dat jij vermeld. Is goedgekeurd in Belgie.
Het gaat er niet om dat de drager niet goedgekeurd zou zijn, maar over het feit dat je nummerbord en de verlichting goed zichtbaar moet zijn. Je zal dus een lichtbalk en een nummerbord (verlicht) moeten aanschaffen alsje in het donker gaat rijden. Al bij al dus een nutteloos product als je het mij vraagt. Waarom moeilijk doen om een klein beetje te besparen? Een degelijke drager geeft je zoveel meer plezier en gemak.
Gebruikersavatar
kevinvt
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: di 20 jan 2009 18:32
Rijdt met: Ednine vhd

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door kevinvt »

Reflex schreef:
Swannie schreef:Ik verkoop Thule en ook gewoon het type dat jij vermeld. Is goedgekeurd in Belgie.
Het gaat er niet om dat de drager niet goedgekeurd zou zijn, maar over het feit dat je nummerbord en de verlichting goed zichtbaar moet zijn. Je zal dus een lichtbalk en een nummerbord (verlicht) moeten aanschaffen alsje in het donker gaat rijden. Al bij al dus een nutteloos product als je het mij vraagt. Waarom moeilijk doen om een klein beetje te besparen? Een degelijke drager geeft je zoveel meer plezier en gemak.
Waarom een Thule kopen van 300€ als ik met de express (60€) en een lichtbalk (60€) mij ook kan behelpen???? Met die overige 180€ kan ik andere dingen doen. Iedereen bedankt voor de reacties =D>
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Reflex »

Precies zoals je zelf aangeeft, het is behelpen. Je fietst zit nooit zo goed vast, je gaat dingen beschadigen en die lichtbalk is uiterst onhandig. Maar iedereen zijn ding. Als je geen 300 euro wilt uitgeven voor een Thule drager, kun je ook kijken naar goedkopere alternatieve merken. 10 keer beter dan deze oplossing.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Wacky-S »

kevinvt schreef:Waarom een .... en een lichtbalk (60€) mij ook kan behelpen????...
Waarom 60 euro uitgeven aan een lichtbalk als je dit voor minder dan de helft van de prijs zelf kan maken? :roll:

Wat Reflex bedoeld is dat je beter investeert in een degelijk drager. Zowel je fiets als de drager zelf zijn een heel stuk steviger bevestigd en de kans op schade aan wagen en fiets is aanzienlijk kleiner. En die dragers gaan met een beetje zorg ervoor, je leven lang mee.
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door drikkie »

Waarom? Denk eens na ....

omdat het eenvoudig op te bergen is misschien? ik heb dus ALTIJD een fietsendrager bij :-)

ik heb nog NIEMAND gezien met zo'n ding van €300 altijd in de koffer :-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Thule express 970 niet reglementair???

Bericht door Reflex »

Het is uiteraard handig om als je met je auto ergens naar toe gaat een fietsendrager bij te hebben als je fiets thuis staat ](*,) En ik vraag mij af of zo een lichtbalk met deze drager zoveel minder plaats in beslag neemt.

Voor mij is het heel simpel, mijn fietsen staan thuis en als ik ergens naartoe moet monteer ik de drager en neem ik de fiets mee (en daarna ook weer mee terug). Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Er is blijkbaar een markt voor want anders zouden ze het niet verkopen.
Plaats reactie