HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
DiskoLama
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 15:26
Rijdt met: Planet X, Vieze roze Harry ; Planet X pro carbon

HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door DiskoLama »

Hey,

Ben opzoek naar mtb schoenen(tot ong 200 euro) maar kom elke keer terug op hetzelfde probleem.
Aan de zijkant van de rechter kant van mijn rechtervoet ter hoogte van de bal van mijn voet heb ik telkens een drukkende pijn.

Ik gebruik race schoenen van Sidi, Genius, waar ik de pijn meestal mee voel.
Ik heb Crono Extrema's aangehad en na een uur stil zitten had ik er ook best veel pijn in.
Ik heb Northwave, Scorpius SRS(met meshe zijkant) even geprobeerd in de winkel maar was nog geen 100% overtuigd.

Ik denk dat het probleem dus de breedte van mijn voet is, de Crono's zaten links echt subliem en rechts kwa vorm ook maar toch kreeg ik pijn.

Iemand die mijn probleem herkent of me tips kan geven?
Hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door eL Tee »

de meeste fietsschoendesigners hebben allemaal een complex... Ze zijn klein geschapen...

Mijn normale schoenmaat: 43... Mijn meest comfortabele fietsschoenen: 45 ¾ (Mavic Alpine XL, super schoen!)

Hoofdreden om zo groot te gaan: breedte..

Ik heb me laten wijsmaken dat Sidi fietsschoenen heeft in verschillende breedtes.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door roelp »

Sidi heeft idd extra brede schoenen (mega), maar ze blijven toch nog relatief smal.
Probeer eens Scott schoenen. Die zitten voor mij zeer goed.
DiskoLama
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 15:26
Rijdt met: Planet X, Vieze roze Harry ; Planet X pro carbon

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door DiskoLama »

Oke, is zien of ik ergens zo'n brede sidi's kan passen.. Merci voor de tips
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door Reflex »

Shimano Xc90. Al is die uiteraard wat boven budget maar geen last van een smal design en tevens is het leer een stuk aangenamer dan de sidi dragon 3 die ik hiervoor had.
DiskoLama
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 15:26
Rijdt met: Planet X, Vieze roze Harry ; Planet X pro carbon

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door DiskoLama »

Hmm, ik zal de SH-XC61 bij op m'n te proberen lijst zetten, zelfde design en dus vorm veronderstel ik? Maar iets meer in mijn prijsklasse :) Thx!
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door vedet »

eL Tee schreef:de meeste fietsschoendesigners hebben allemaal een complex... Ze zijn klein geschapen...

Mijn normale schoenmaat: 43... Mijn meest comfortabele fietsschoenen: 45 ¾ (Mavic Alpine XL, super schoen!)

Hoofdreden om zo groot te gaan: breedte..

Ik heb me laten wijsmaken dat Sidi fietsschoenen heeft in verschillende breedtes.
mmm ik dacht dat Mavics altijd heel smal waren.
Zijn die niet aan de zware kant voor XC ???

Ik heb ook nogal brede voeten, maar onlangs was ik bij Van Eyck en heb ik tegen beter weten in de Dragon3 gepast en die zaten echt wel zalig...in de winkel, ik heb die niet durven kopen omdat iedereen roept dat die zo smal zijn en +200€ zou wel zonde zijn.

Pfff ik weet het echt niet meer omdat mijn vast merk Northwave 1) ook smaller is aan het gaan 2) zo'n dunne materiaaltjes gebruikt. mijn Kameleons zijn echt stukken robuster dan wat er nu te krijgen is.
DiskoLama
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 15:26
Rijdt met: Planet X, Vieze roze Harry ; Planet X pro carbon

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door DiskoLama »

Schoenen zijn echt belangrijk als ge veel tijd spendeert op de fiets. Een testrit zou eigenlijk echt nodig zijn.. Laatste keer in de winkel had ik Crono's die echt goed aan voelde, heb er dan thuis een uur mee aan m'n bureau gaan zitten en als "test" en heb zo gewoon terug moeten doen omdat ze pijn beginnen doen.

@ Vedet, Awel ik had bij Northwave ook ne schoen gepast die eigenlijk wel goed oke zat, maar dat was omdat de hele zijkant uit een stof was. En dat lijkt me dan weer absoluut niet durable.

Ik ga zowizo kijken nu voor:
Lake MX175 eventueel brede versie
Sidi dominator Mega
Shimano XC61
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door dennisVO »

ik heb ook de Mavic Alpine XL, super schoentje!
heb die 1 maat te groot gekocht, maar vaak krijg ik aan de rechtervoet een slapende dikke teen.
dan moet ik ff de schoen losser zetten, en dan betert het ook wel.

eigelijk moest ik 2 maten groter pakken, omdat voeten uitzetten bij het sporten.
dus eigelijk moet je daar zeker ook rekening mee houden, dat je nog ruimte hebt om je voeten te laten uitzetten.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: HULP NODIG nieuwe mtb schoenen

Bericht door eL Tee »

vedet schreef:. Zijn die niet aan de zware kant voor XC ???
Pfff... Ik weeg zelf 90+ kg... Op die 50 gram extra komt 't niet aan bij mij. Ik doe geen competitie, ik fiets in m'n eentje, ik moet niets meer bewijzen (ben 44). XC, all mountain, enduro, akkercrossen, whatever... Ik amuzeer me...
Plaats reactie