Prijzen consumpsies

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Prijzen consumpsies

Bericht door Steenrijen »

ik stel vast dat op somminge toertochten de prijzen van de consumpsies de pan uit swingen :( In Merksplas voor een leffe 2.50 eur... een ice tea ook 2.50 eur... met de huidige beurskoersen valt dat tegen :-D
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

valt nog allemaal mee. Heb onlangs in Maaseik op een terraske 6.5 € betaald voor een Trappist van La Trappe.....

2,5 € is nu niet echt zo veel he. Als je weet dat het geld meestal naar een clubkas gaat heb ik daar geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

Het kan ook anders, laatst in Zottegem slechts 2 erokes voor een Ename. Zelfs de laatste 2 gratis gekregen omdat 't vat af moest :wink:
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Bericht door Steenrijen »

oei 6.5 voor een la trappe #-o
Dit is toch met topless bediening inbegrepen neem ik aan! :oops:
Gebruikersavatar
WorkZ
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 19:24
Rijdt met: Kung Fu Tubing

Bericht door WorkZ »

Brunox schreef:Heb onlangs in Maaseik op een terraske 6.5 € betaald voor een Trappist van La Trappe...
Voor in Maaseik best wel duur, als 't nu nog in de mondaine buitenwijk Neeroeteren was :lol:

Als ge 'n consumptie op nen TT te duur vind, dorst lijden tot thuis.Tochtje organiseren kost ook wat geld en moeite :wink:
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Bericht door Steenrijen »

dorst lijden ben ik niet van plan :-? Maar 2.5 voor een vereniging met niets anders dan vrijwilligers vind ik dat erover. Ps: het zou me niet verwonderen dat het bier dan nog int zwart is ook :evil:

Ik ken verschillende cafes waar je 2 eur moet neerleggen voor een trappist of tripel netjes ingeschonken! En met service! Daar komt nog bij dat deze mensen belastingen en meestal nog huur moeten betalen ook.

Niet dat ik er een minder hoef te drinken als hij 2.5 kost... maar ik vind het voor een toertocht toch aan de prijzige kant. :wink:

allee schol en tot zondag in Bouwel 8)
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Bericht door Steenrijen »

Gisteren in Halle - Zoersel gaan rijden. Prachtige toer! En achteraf een goede Trappist Westmalle voor 2 eur. =D>
Das al heel wat interessanter dan 2.5 voor een leffe :(
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

rare discussie hier, niemand is toch verplicht om te drinken nadien, vind je het te duur, dan ga je gewoon naar huis. Ik heb nog nooit gelaten om er 1 te drinken nadien en bij tof gezelschap enkele meer. T leven is te kort om over zulke zaken te vallen. Geniet meer en zaag minder [-o<
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Bericht door Steenrijen »

niet verkeerd begrijpen... van mij mogen ze vragen wat ze willen voor hun trappist! Ik zal geen 1 minder voor drinken. Maar zo als ik voorheen al aanhaalde werken ze allemaal met vrijwilligers, kopen zo goed als zeker bier int zwart aan, en dan 2.50 durven vragen voor een trappist [-X Ik ken cafés die btw en belastingen betalen en op de koop toe personeel moeten betalen die ook 2.5 eur vragen. Wel daar kan ik makkelijk mee leven.
http://www.drankenservice-vdm.be/produk ... t_-_Abdij/
Bij drankservice vandermolen betaal je voor een flesje westmalle dubbel per flesje amper 80 euro cent.(btw inclusief) Dus als men dan 2.5 eur durft :oops: vragen doet men het inkoopbedrag maal 3.1... een serieuze marge me dunkt. En als men grote afnames doet bij vandermolen ben ik er zeker van de prijs voor de club nog gunstiger zal zijn.
Ieder zijn gedacht... maar der zijn clubs die lukratief bezig zijn... (voor sommigen misschien tijd om van VZW om te katten naar NV... :P )Maar niettegenstaande petje af voor de vele vrijwilligers die wekelijks voor ons de parcours afpijlen en het verkeer tegenhouden... Ook voor het toogpersoneel mercii :lol:
allee schol!
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

En uiteindelijk komen we op de discussie dat de clubs zich rijk boeren door een TT in te richten...

Degene die dit beweren hebben nog nooit iets georganiseerd vrees ik. [-X [-X [-X

Voor mijn part =D> =D> =D> =D> =D> voor al degenen die de handen uit de mouwen steken om nog iets te organiseren voor het amusement van de anderen.
Plaats reactie