Marco Polo bvba

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Marco Polo bvba

Bericht door Puzzle »

Opgelet, rare briefschrijver. Volgens mijn verzekering is het beter om de politie te verwittigen.

Code: Selecteer alles

MARCO POLO bvba
NOORDLAAN 101
9200 DENDERMONDE
                                Mijnheer Hxxxxxxxxxxx
                                Dxxxxxxxxxxstraat 33
                                9200 Dendermonde

                            Dendermonde, 4 juni 2007

Betreft: expertise.

Geachte,

Vrijdag aanstaande (8 juni) om 11 uur moet er een expert van de verzekering langskomen. Kunt U de nodige schikkingen treffen om dit toe te laten? Indien deze afspraak een probleem vormt gelieve de heer Van Driessche te verwittigen op het nummer 052/21.64.75

Vriendelijke groet,

Nxxxxx Oxxxxxx
(De laatste naam is die van de vrouw van mijn huisbaas maar die wist van niets. Het telefoonnummer is van een landmeter maar die woont daar niet.)

Is hier iemand die iets weet over die bvba?

Ik ben er gaan kijken. Er is een appartement met die naam op de bel. Er was niemand. Ze hebben een brievenbus zonder slot. Mijn verzekering heeft er naar gebeld maar er neemt niemand op.
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Lijkt me niet echt een professionele brief. Er staat niks concreet in, behalve dat er iemand op een bepaald tijdstip zal langskomen. Ik zou de politie waarschuwen en zorgen dat je op dat moment bij de buren of zo zit. Eens goed kijken wie ze zijn, hoe ze er uit zien, met welke wagen + nummerplaat ze rijden, wat ze doen (aanbellen en weggaan of proberen binnen te kijken).
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik heb vorige week ook een dergelijke brief ontvangen van een expertisekantoor. Ik zou een ongeval gehad hebben met mijn fiets op 11/05/2007 (heb die week zelfs mn bike niet aangeraakt). Het expertisekantoor werd gelast door de verzekeringsmij AG Groupe in Charleroi om een raming te doen van de opgelopen schade aan mijn fiets. Ik moest binnen de 3 werkdagen reageren om een afspraak te maken. Ben dat 'vergeten' te doen. Heb er trouwens niets meer van gehoord tot nu toe. Zag er wel een professionele brief uit met allerhande dossiernummers ed. Zal wel een missing zijn. Hopelijk hebben ze het snel door.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Ik heb er niets meer van gehoord.
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Ik ben naar het immobiliënkantoor geweest om uitleg te vragen maar ze wisten van niets. Ik heb er ook naar geschreven maar ze antwoorden niet. De verzekering kent alle verzekeraars en experts van de stad maar ze hadden er nog nooit van gehoord.

Ik heb weer een brief gekregen, nu moet ik het stellen met een voornaam en een GSM-nummer.

Afbeelding

Ik kan toch niet elke David binnenlaten die een GSM heeft? Dat is wel een heel rare werkwijze van een verzekering.

Ik heb in 2002 een gelijkaardige brief gekregen, met de hand geschreven op een envelop met de hoofding van het immobiliënkantoor op. Dan heb ik er naar gefaxt en dan hebben ze zich niet meer laten horen. De brieven zijn dus altijd in dezelfde stijl: de schrijver is onbekend, hij is niet ondertekend, ze zeggen niet waarover het gaat, en ik moet bellen.

Er is geen enkele wet die mij kan verplichten om te telefoneren en het is mijn goed recht om op voorhand de reden te kennen waarvoor ze zouden willen binnenkomen, en hun naam en adres.

Het enige dat ze werkelijk vragen is dat ik bel. Zou het een complot zijn van de politie om te zien of ik zou terugbellen met een GSM, om het nummer te weten?
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

als je ernaar belt, dan zou ik zeker anoniem bellen dus nummer verbergen
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Complot van de politie? :roll: Waarom zouden ze zich daarmee bezighouden ? Laat staan op zo'n dwaze manier...

Moest ik u zijn ik zou eerder de politie verwittigen. Ze hiervan op de hoogte stellen en vragen of dit een alleen staand feit is.

Ik denk eerder dat dit een frauduleuze manier is om toegang te krijgen tot een gebouw zonder breuk. Het is immers de bedoeling dat jij de deur op een kier zet... Want waarom zou een expert uzelf niet rechtstreeks contacteren? Waarom zou een bureau of bedrijf u aanspreken terwijl jij helemaal niet weet waarover het gaat? Verwittig gewoon de huisbaas, de politie en ga niet in op die zever...Een expert heeft toch ook vingers (mag ik hopen) om op een bel te duwen en aldus zichzelf toegang te verschaffen tot een pand?
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

anders die brief naar die firma door faxen?
indien dat die er niets van weten de politie verwittigen
Gebruikersavatar
xkwizit
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 14 mar 2007 20:53
Rijdt met: S-works Epic, Colombus Aspin
Contacteer:

Bericht door xkwizit »

zeeeer louche zaak
Gesloten