Roken en toertochten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Ja, maar sinds welke nieuwjaar dat is, laat ik graag in het midden. :lol: :wink: :P
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Zo ken 'k u weer GT ;)
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Ben nu zo'n anderhalf jaar gestopt met roken en kan een rookvrije ruimte zeer op prijs stellen maar ik vind toch dat het een ware hetze is tegen de rokers. Als ik op restaurant ga en achter mij zit een dame die iets of wat te overdadig gebruik heeft gemaakt van de parfum dan is het eten voor mij ook om zeep.
Waarom schaffen we gelijk de drank niet af, zoveel rokers en niet rokers dood door long en andere kankers maar van die drank zien we elke maandag morgen in de krant de rechtsreekse resultaten en die sleuren ook veel onschuldigen mee, dus ik zou zeggen ALLE alcoholische dranken bannen.Nog even meegeven dat ik ( al zeg ik het zelf) altijd een "hoffelijke" roker ben geweest maw nooit bij iemand thuis die niet rookte( al kreeg ik wel de toestemming) ook nooit op restaurant.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Je hebt helemaal gelijk dat drank ook veel slachtoffers maakt.
Maar vergeet niet dat er nog steeds 1 essentieel verschil is:
als ik naast een zatlap sta, dan schaadt dat mijn gezondheid niet, als ik naast een kettingroker sta is dat wel het geval.
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Laten we dat essentieel verschil dan meteen wegwerken.
Laat die zatlap niet naast u staan maar u van het voetpad maaien en dan is uw gezondheid direct geschaad.
Gebruikersavatar
meatball
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:41
Rijdt met: koga miyata x runner

Bericht door meatball »

Yakke schreef:Je hebt helemaal gelijk dat drank ook veel slachtoffers maakt.
Maar vergeet niet dat er nog steeds 1 essentieel verschil is:
als ik naast een zatlap sta, dan schaadt dat mijn gezondheid niet, als ik naast een kettingroker sta is dat wel het geval.
tot die zatlap in een auto stapt en iemand van de weg maait #-o
maar on topic,ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die willen roken na een toertocht,maar mij stoort het niet 8)
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

lucc schreef:Laten we dat essentieel verschil dan meteen wegwerken.
Laat die zatlap niet naast u staan maar u van het voetpad maaien en dan is uw gezondheid direct geschaad.
Of laat die roker in de wagen net iets te druk bezig zijn met zijn as in zijn asbak te mikken en zo iemand van het voetpad maaien ? Let op, ik ben zelf ook niet te spreken over mensen die dronken achter het stuur kruipen, maar zoals hierboven al gezegd werd is de rechtstreekse schade van alcohol vooral voor de gebruiker zelf, en niet voor de omstaanders.
De verkeersongevallen zijn natuurlijk onrechtstreeks een spijtig gevolg.

Ik zal misschien nog méér rokers op hun tenen trappen maar volgens mij moesten ze roken in de wagen ook verbieden (net zoals gsm'en in de wagen verboden is), want iemand die met een sigaret in de wagen bezig is heeft ook niet de volle 100 % aandacht voor de weg.

De "beste" zijn natuurlijk diegenen die gelijktijdig zitten te roken en te gsm'en in de wagen, en die kom ik toch ook geregeld tegen.
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Willen we dan ineens ook kinderen maar verbieden in de wagen ??
Hoeveel zie je niet dat moeders of vaders meer bezig zijn met hun kroost inde wagen te kalmeren ( zien ze meestal nog achterom tijdens het rijden)of het er van op de heupen krijgen.
Voor een goed begrip, ik trek nu wel van leer maar enkel omdat het alleen de rokers zijn die worden aangepakt.
Nog zo iets, heroineverslaafden zouden hun vervangmiddel gratis kunnen krijgen ( de sukkelaars) rokers moeten hun ontwenmiddelen ook zelf betalen , en vermits iedereen het toch als een verslaving aanziet waarom dan weer twee maten en twee gewichten
Gulske
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 06:56
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door Gulske »

Rikske schreef:
lucc schreef:Laten we dat essentieel verschil dan meteen wegwerken.
Laat die zatlap niet naast u staan maar u van het voetpad maaien en dan is uw gezondheid direct geschaad.
Of laat die roker in de wagen net iets te druk bezig zijn met zijn as in zijn asbak te mikken en zo iemand van het voetpad maaien ? Let op, ik ben zelf ook niet te spreken over mensen die dronken achter het stuur kruipen, maar zoals hierboven al gezegd werd is de rechtstreekse schade van alcohol vooral voor de gebruiker zelf, en niet voor de omstaanders.
De verkeersongevallen zijn natuurlijk onrechtstreeks een spijtig gevolg.

Ik zal misschien nog méér rokers op hun tenen trappen maar volgens mij moesten ze roken in de wagen ook verbieden (net zoals gsm'en in de wagen verboden is), want iemand die met een sigaret in de wagen bezig is heeft ook niet de volle 100 % aandacht voor de weg.

De "beste" zijn natuurlijk diegenen die gelijktijdig zitten te roken en te gsm'en in de wagen, en die kom ik toch ook geregeld tegen.
Dit is wel degelijk verboden bij wet, en daar staat dezelfde straf op als telefoneren terwijl je met de wagen rijdt (uitgezonderd het handenvrij bellen, dit is toegelaten).
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

lucc schreef:Als ik op restaurant ga en achter mij zit een dame die iets of wat te overdadig gebruik heeft gemaakt van de parfum dan is het eten voor mij ook om zeep.
Ok, belachelijke vergelijking nummer #######.
Met dat verschil dat die dame enkel 'stank' (en geen vuil) produceert in een straal van nog geen meter rondom haar.
Een roker die rook wegblaast daarentegen ...
En verder ga ik daar niet op in.

Wat ik nog straffer vind, is dat sommige rokers hun rook zo wegblazen dat ze er zelf niet in hoeven te zitten, want daar kunnen ze dan ook niet tegen.

Ge moet toch niet al te onnozel van geest zijn om het roken niet goed te keuren. En dan vooral hetgeen ik nu ga schetsen: een roker trekt aan zijn sigaret, draait zijn hoofd een kwartslag en blaast vervolgens die uiterst vervuilde lucht in de richting van iemand anders.

Sympathieke gasten, die rokers!
Plaats reactie