Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door pliepla »

Stel: je bent met de fiets op weg en er staat een auto op het voet- en het fietspad geparkeerd. Spreken jullie de bestuurder daar dan op aan?

Ik ben vanmorgen van de fiets geduwd omdat ik een bestuurder erop attent maakte dat hij op het fietspad stond en niet op een parkeerstrook. Resultaat: wat kleine kneuzingen en al zeker dit weekend geen mtb-tochtje.

Advies van de politie: "We vinden het heel nobel en compleet terecht dat u een automobilist die op het fietspad staat erop attent maakt dat dit voor u (allee, ik, de fietser dus) een onveilige situatie creëert, maar in het belang van uw eigen veiligheid raden we toch aan om dat niet meer te doen."
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door Muntanya »

Ik heb het in Frankrijk eens bijna aan de stok gehad met een gepensioneerde die op het zebrapad stond. Mocht er een Benidorm bastard willen oversteken (zo'n karreke) of een kinderwagen, dat lukte niet meer. En daar waren er veel van.

Om de vakantie niet te vergallen voor mijn vrouw, de zaak niet laten escaleren en afgerond dat het niet sympa was en egocentrique... Maar ik stond op het punt met mijn fiets de flik te gaan halen die ik een staat verder had gezien. De man was alleszins kwiek genoeg voor gemene handgebaren...

Ik heb mij erbij neergelegd dat we de wereld niet gaan heropvoeden.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik ben eens van het fietspad gereden door een vrouw nadat deze mij bijna had omver gereden toen ze van een parking kwam, en ik haar daar attent had op gemaakt. Ik opteer tegenwoordig om veilig thuis te geraken en niet teveel te roepen, je weet nooit dat je die automobilist enkele dagen later terug tegenkomt.
Foutgeparkeerde auto's wil ik per ongeluk wel al eens met het metalen uiteinde van mijn stuur raken 8-[
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door Muntanya »

Mister No Chaïn schreef: Foutgeparkeerde auto's wil ik per ongeluk wel al eens met het metalen uiteinde van mijn stuur raken 8-[
Ge pist beter tegen hun klink, dat roest en dat dekt de verzekering niet :wink:

(eentje voor de filmfans)
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door pliepla »

Muntanya schreef:
Mister No Chaïn schreef: Foutgeparkeerde auto's wil ik per ongeluk wel al eens met het metalen uiteinde van mijn stuur raken 8-[
Ge pist beter tegen hun klink, dat roest en dat dekt de verzekering niet :wink:

(eentje voor de filmfans)
:-D
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door i-Mac »

Ik probeer me daar niet meer nerveus om te maken, want het is jammer genoeg dagelijkse kost geworden. In de meeste gevallen lachen ze je nog uit ook. Ik heb één keer een discussie aangegaan met een jonge gast in een BMW. Toen die me gewoon stond uit te lachen, heb ik een bidon gepakt en gaf hem wat suikerwater (was op een warme dag, en zijn venster stond open).. Hij probeerde me te volgen, maar het voordeel van een MTB/fiets is dat je steegjes kan inrijden. Gezien ik grenadine, dextrose en maltodextrine gebruik, zal het wel wat geplakt hebben nadien. Mocht het in de winter gebeurt zijn, dan gooide ik meer dan waarschijnlijk de bidon tegen zijn raam. Ik was woest, ook al omdat hij een oudere man verbaal had aangepakt.

Of de boodschap is aangekomen, durf ik te betwijfelen. Bij sommigen staat de dommigheid op hun gezicht af te lezen.

Politie bellen doe ik niet meer, want die mensen hebben meer dan genoeg andere zottigheden aan hun hoofd, dat ik ze hiermee niet lastig val. Tenzij het te gortig is natuurlijk.
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door pliepla »

i-Mac schreef:Politie bellen doe ik niet meer, want die mensen hebben meer dan genoeg andere zottigheden aan hun hoofd, dat ik ze hiermee niet lastig val. Tenzij het te gortig is natuurlijk.
Maar 't moment dat ge daadwerkelijk wordt aangevallen, ga ik er van uit dat ge toch aangifte gaat doen, niet?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door Free_ltd »

Om dit tz vermijden rij ik net in het bos. En laat dat nu net de plaats zijn die verboden is voor auto’s :-)
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door pliepla »

Free_ltd schreef:Om dit tz vermijden rij ik net in het bos. En laat dat nu net de plaats zijn die verboden is voor auto’s :-)
Maar soms neemt een mens al eens zijn fiets om gewoon een verplaatsing te doen, en dat kan niet altijd via het bos. Allee, bij mij is dat toch zo.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Automobilisten aanspreken op "raar" gedrag

Bericht door i-Mac »

pliepla schreef:
i-Mac schreef:Politie bellen doe ik niet meer, want die mensen hebben meer dan genoeg andere zottigheden aan hun hoofd, dat ik ze hiermee niet lastig val. Tenzij het te gortig is natuurlijk.
Maar 't moment dat ge daadwerkelijk wordt aangevallen, ga ik er van uit dat ge toch aangifte gaat doen, niet?
In dat geval zeer zeker. Bijna 90% van mijn ritten doe ik met de koersfiets, en daar neem ik vaak een camera (vooraan) mee. Ik heb het nog nooit echt nodig gehad, maar je weet maar nooit.
Plaats reactie