Een hond...maar welke?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Een hond...maar welke?

Bericht door Edlisjas »

We (gezin met 2 "kids" van 16 en 14 jaar) overwegen de aanschaf van een hond. We hebben geen ervaring met honden maar mijn echtgenote en ik gaan veel wandelen (ca. 7 km/dag) en we willen er ook wel wat tijd insteken. Omdat ik zelf nogal last heb van allergiën zou het een hond met korte haren moeten zijn. Liefst ook niet te groot, we zouden hem in huis willen houden en liefst ook niet teveel "rieken". Soms kom ik bij mensen in huis en dan ruik je gewoon dat er een hond is. Dat vind ik verschrikkelijk. Het zou een hond moeten zijn die goed luistert, al wil ik dat ook wel trainen maar liefst geen hondenschool. Ik ga ook om de 2 dagen lopen (bos) en het zou fijn zijn mocht de hond meekunnen.

Vraag ik teveel of is er een hondenras dat min of meer aan deze eisen voldoet?

Ik heb wel wat online tests gedaan en daar kom ik uit bij een Beagle.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door BertG »

De hond die ik in huis zou halen moest ik er voldoende tijd voor hebben en die ook aan de meeste van uw eisen lijkt te voldoen is een Vizsla (kortharige). Dat is een aanhankelijke en zeer intelligente hond die een actief baasje nodig heeft met liefst ook voldoende tuin om vrij te kunnen lopen. Een Weimarse staande hond is vergelijkbaar maar die is al wel redelijk groot van formaat.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door Wacky-S »

Een Beagle kan je als volgt omschrijven: "Snuit tegen de grond en gaan..." Dit is een jacht/drijfhond, speelse en lieve beestjes maar luisteren zit niet echt in de genen. Ze zijn ook niet graag alleen.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door J.E. »

Veel succes om een beagle 'te doen luisteren' zonder school en als eerste hond. :lol:
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door Wacky-S »

Overweeg ook eens om langs een asiel te gaan en daar te gaan kijken. Ze zullen je zeker graag verder helpen en wie weet zit er wel eentje op een nieuw baasje zoals jij te wachten :wink:

En ivm de geur, iedere hond "riekt", vooral zijn nest waar hij slaapt, daar kan je niets aan doen. Maar als je wat vaker kuist (stofzuigen en dweilen) en de hond voldoende kan buitenspelen kan je de geur redelijk goed beperken.
Laatst gewijzigd door Wacky-S op ma 17 jul 2017 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door Edlisjas »

Wacky-S schreef:Overweeg ook eens om langs een asiel te gaan en daar te gaan kijken. Ze zullen je zeker graag verder helpen en wie weet zit er wel eentje op een nieuw baasje zoals jij te wachten :wink:
Is zeker een optie!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door Edlisjas »

BertG schreef:De hond die ik in huis zou halen moest ik er voldoende tijd voor hebben en die ook aan de meeste van uw eisen lijkt te voldoen is een Vizsla (kortharige). Dat is een aanhankelijke en zeer intelligente hond die een actief baasje nodig heeft met liefst ook voldoende tuin om vrij te kunnen lopen. Een Weimarse staande hond is vergelijkbaar maar die is al wel redelijk groot van formaat.
Interressant!
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door G-m@n. »

een woowee misschien?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door kenny »

Als je je hond goed verzorgt en vooral regelmatig kamt blijft die geurhinder ook al beperkt. Let wel, ook kort harige honden moeten frequent gekamd worden. Die Visla's zij idd een topras. Er zat er eentje in de hondeschool bij onze cocker, echt een prachtdier en superslim
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Een hond...maar welke?

Bericht door G-m@n. »

denk inderdaad als je rond deze tijd in het asiel gaat kijken dat er wel keuze is.....
Plaats reactie