Politie gaat fietsers flitsen..

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Marvinator »

Ik weet niet wat de meeste van jullie van dit nieuws vinden, maar dit is er toch absoluut over niet?

Ze zullen niet enkel e-bikes viseren, maar ook gewone fietsers die te snel rijden. In zone 30 rijd ik zowiezo over de 30, zelf met de MTB.. ik zou er niet aan denken om te stoppen als er daar een PoPo staat te zwaaien [-X [-X

Precies alsof er geen andere belangrijke zaken zijn dan flitsen van fietsers? Waar gaat dit naartoe met arm Belgie? ](*,)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Wacky-S »

Waarom is dit erover? Waarom zou jij op je fiets je niet aan de verkeersregels moeten houden en andere weggebruikers wel?
Proficiat dat je zo openlijk toegeeft dat je zowieso sneller rijdt dan de toegestane snelheid. Hoop dat je het ook zo openlijk zal toegeven als je een spelend of overstekend kind omver knalt met je MTB. Al eens nagedacht hoe lang je remweg is als je met meer dan 30 per uur plots in de remmen moet met je fiets?
Als iedereen zich gewoon aan de regels hield en wat respect voor elkaar had, waren dit soort toestanden allemaal niet nodig.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Dickie »

Hangt imo gewoon van het moment en de omstandigheden af.
Als er geen kat op straat is kan je met de bike gerust wat sneller dan 30k/u.
Ik denk dat het meer om de geest van de wet dan om de letter gaat, alleen al de 'dader' identificeren zal heel wat inspanning vragen, 't gaat weer om bangmakerij (preventie) in mijn ogen.
Er zijn idd altijd pipo's die voorbij scheuren op hun fiets of brommerke als de school net uit is.

Er zijn imho ook andere prioriteiten, regelmatig zie ik fietsers zonder licht bollen, midden in de nacht.
Véél belangrijker om daar tegen op te treden.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door TaurineR »

Hoe snel mag men rijden op een normaal fietspad? (geen zone 30 toestanden of dorpskom)
In Ronse zijn er afdalingen op het fietspad waar ik gerust 50km/uur haal.

(ik doe het enkel als ik totaal geen ander fietsers zijn, voor het geval jullie dat te snel vinden!)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door kenny »

TaurineR schreef:Hoe snel mag men rijden op een normaal fietspad? (geen zone 30 toestanden of dorpskom)
In Ronse zijn er afdalingen op het fietspad waar ik gerust 50km/uur haal.

(ik doe het enkel als ik totaal geen ander fietsers zijn, voor het geval jullie dat te snel vinden!)
Hangt er van af, als bromfietsers toegelaten zijn op dat fietspad is het 45km/u indien niet is het 25km/u
Marvinator
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 sep 2011 22:26
Rijdt met: Trek Fuel Ex 7

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Marvinator »

Wacky-S schreef:Waarom is dit erover? Waarom zou jij op je fiets je niet aan de verkeersregels moeten houden en andere weggebruikers wel?
Proficiat dat je zo openlijk toegeeft dat je zowieso sneller rijdt dan de toegestane snelheid. Hoop dat je het ook zo openlijk zal toegeven als je een spelend of overstekend kind omver knalt met je MTB. Al eens nagedacht hoe lang je remweg is als je met meer dan 30 per uur plots in de remmen moet met je fiets?
Als iedereen zich gewoon aan de regels hield en wat respect voor elkaar had, waren dit soort toestanden allemaal niet nodig.
Alsof er dagelijks tientallen ongevallen gebeuren waarbij een fietser een voetganger ofzo aanrijdt?! Er zijn grotere problemen in het verkeer
dan fietsers die te snel rijden hoor..
En ja, ik geef het zonder schaamte openlijk toe dat ik niet op mijn snelheid let in bepaalde snelheidszones. Je hebt wel zone 30 EN zone 30 hé.. Als ik door een woonwijk rij
of ik zie spelende kinderen dan pas ik mijn rijstijl wel aan natuurlijk. Een goede fietser moet kunnen anticiperen op de baan.

Ik geloof dat er maar zéér weinig fietsers zijn die zich houden aan 30 - 50km/u bordjes langs de weg, ik ken alvast geen enkele.. verder houden wij ons aan de verkeersregels en hebben wij respect voor andere weggebruikers!
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Serge R »

Hoe weet ik of mijn snelheid te hoog is :-k
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door joske77 »

nadien je strava nakijken en indien nodig jezelf gaan aangeven :-)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Dickie »

Das ook juist, hoe kan een fietser zonder muizen-cinemake op het stuur weten hoe snel ie rijdt?
Voila, de aanstokers zijn gevonden :lol: : de fietscomputerkeslobbyistenbond!!
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Politie gaat fietsers flitsen..

Bericht door Serge R »

Oei, misschien het lijstje zelf verder aanvullen.

Een goed excuus om een boete te vermijden.

-Ik heb geen fietscomputer
-ik ben mijn fietscomputer verloren.(snel weggemoffeld in de achterzak)
-Miljaardedju, heb ik toch een verkeerde wielmaat ingevoerd zeker.
-Ik heb mijn leesbril niet op en zie niet wat op het gps schermpje staat.
-De wagen die mij net passeerde reed te kort langs, ben met mijn jas achter de zijspiegel blijven hangen.
Plaats reactie