MAG TOE !!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Chiptuning wagen

Bericht door eL Tee »

Goh, 't is meestal niet alleen een software-matige 'downgrade' hoor. Duitsers durven al eens te downgraden door meer dan alleen de software aan te passen: iets 'mindere' intercooler, iets goedkopere 'loodgieterij' (rubberen darmen), ...

Van de Fransozen weet ik het niet. Ik blijf na een paar zeer mindere ervaringen héél ver weg van Franse auto's...
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Chiptuning wagen

Bericht door J.E. »

De motor waarover de topicopener spreekt zit ook in verschillende Duitse 'kwaliteitswagens'.
In bvb Mercedes en Opel.
Al dan niet met intercooler en andere verstuivers van 75 tot 160pk.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Chiptuning wagen

Bericht door kevx »

eL Tee schreef:
Van de Fransozen weet ik het niet. Ik blijf na een paar zeer mindere ervaringen héél ver weg van Franse auto's...
off topic +1 (Franse auto's zijn gewoon k*t 8-[ )
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Chiptuning wagen

Bericht door Free_ltd »

Ik ben helemaal geen fan van franse auto's, maar met de kms die ik vreet, nog nooit problemen mee gehad.

Enkel nu met de DS5 wat problemen met de software van het infotainmentsysteem.

Maar zelf zal ik nooit ne fransoos kopen. Zijn oersaaie wagens die 10 jaar achter liggen op de rest. Maar van de kwaliteit heb ik persoonlijk niet te klagen en bij mij gaan ze op 3 jaar de deur uit met tussen de 155000 en 190000 km.
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: Chiptuning wagen

Bericht door ktm boy »

Ik heb Renault Laguna Break face3 2 liter DCI laten chippen,heeft nu 185pk en 420 newton koppel,ben er zeer tevreden van
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Chiptuning wagen

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb een Skoda Octavia 1.9 diesel.
Deze heeft standaard 106 pk, maar is bij DVX in Willebroek naar 150 pk gezet. De kerel waarvan ik de auto heb over gekocht heeft dat laten doen, da’s een vriend van de eigenaar van DVX.
Ik moet zeggen, die auto rijdt toch wel zalig, hoor. Ik ben er vorig jaar mee naar de Chemins du Soleil geweest, en in de bergen heb ik mij er dik mee geamuseerd.
Trekt ongelooflijk goed op (veel meer koppel), en blijft ook effectief doortrekken tot aan de begrenzer. Dit lijkt mij wel geen standaard manier van afstellen, want onder de 2000 toeren rijdt de auto zeer neutraal, maar vanaf 2000 toeren krijg je echt een schop in je kont. Ik vermoed dat de auto meer is afgesteld op sportief gebruik dan op minder verbruik, want als ik er mij rij zit ik toch snel tussen de 6 en 7 liter. Mijn vriendin raakt net onder de 6 liter. Of dit zuiniger is dan voorheen betwijfel ik, maar ik heb er nooit mee gereden voor de chiptuning dus ik zou ’t eigenlijk niet weten.
Ik doe de auto binnen bij een onafhankelijke garagist, en ik zeg hem gewoon elke keer om de mapping zeker niet te overschrijven.

Nu heb ik van ’t werk een Golf 1.6 diesel (110pk).
Deze kan inderdaad bij DVX naar 150 pk gezet worden. Aangezien dit een lichtere auto is dan de Skoda, lijkt mij dit een nog leuker resultaat te kunnen opleveren.
Maar aangezien het een leasingauto is, durf ik het mij niet al te goed riskeren...
Plaats reactie