welke smartphone...

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

welke smartphone heb jij?

Peiling eindigde op wo 31 dec 2014 15:26

iPhone
39
31%
HTC
10
8%
SONY
7
6%
SAMSUNG
35
28%
HUAWEI
3
2%
NOKIA
13
10%
LG
2
2%
MOTOROLA
4
3%
BLACKBERRY
5
4%
andere
8
6%
 
Totaal aantal stemmen: 126

Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

welke smartphone...

Bericht door zaskar72 »

Ik ben zo is aan het uitzoeken welke smartphone er zoals meest in omloop is....
Ik wil me er in 2014 (misschien) ook ééntje aanschaffen en dus daarom..

Ik zou deze voornamelijk gebruiken , buiten bellen & sms, om op facebook en twitter te kunnen en mails te lezen. Maar een app zoals STRAVA erop kunnen draaien zou fijn zijn.

Dus alle info en advies is welkom !
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: welke smartphone...

Bericht door kazzz »

Als je niet teveel wil prullen, en dingen kant en klaar wil installeren, zou ik niet twijfelen en een iphone aanschaffen.

Draai of keer het hoe je wilt, en hoe de andere je maar al te graag van het tegendeel zullen willen overtuigen, maar een iPhone doet wat hij moet doen, zonder dat je moet zitten instellingen wijzigen of tweaken.

Vroeger wou ik niets liever dan tweaken etc.. nu wil ik gebruikersgemak.
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Re: welke smartphone...

Bericht door ThaDoc »

Nog niets getweaket aan mijn Samsung S3 en toch werkt alles perfect! (inclusief Strava)
Wel leuk dat ik de mogelijkheid heb om te tweaken...
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: welke smartphone...

Bericht door kazzz »

Ik zeg ook niet dat je moet tweaken ofzo.. Maar een iPhone blijft wel gewoon werken.
Op het werk zitten er een aantal IT nerds en die mannen testen die dingen hele dagen. De meeste van die Nerds zijn gewoon tegen Apple :) Maar ze moeten toegeven dat voor de gemiddelde mens een Iphone gewoon super is.
Minder vastlopers dan elke andere..
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: welke smartphone...

Bericht door eL Tee »

Hier komt niet te snel nog iets anders dan Apple binnen... Tenzij ze er dezelfde weg op gaan als M$. Dan wordt 't hoogstwaarschijnlijk Linux.

En ik denk dat je me tot de categorie 'nerds' mag rekenen: sinds 1980 actief met computers...

7 jaar terug mijn Micke$oft Wind-Doos letterlijk buiten gekieperd en een iMac in huis gehaald. Je legt dat aan en 't werkt, iets wat ik al jaren niet meer ken van Wind-Doos: het duurt een eeuwigheid vooraleer 't spel opgestart is, en eens opgestart ben je nog een paar uur zoet met allerhande patches, updates, service packs en andere ongein vooraleer je er iets mee aan kan vangen...

Ik heb even met een Android ding gespeeld, en als er iets is dat ik onlogisch en gebruiksonvriendelijk vind, dan is het wel dat...

Een groot nadeel van de Apple stuff: overdreven duur... Maar 't werkt...

Hier hangt alles aaneen: een paar iPads, een paar iPhones, een iMac, een MacBook Pro, een Apple TV2. En alle data op een NAS met 8TB :-)

Mijn iPhone 4S is trouwens mijn fietscomputer... Wahoo ANT+ dongle om te linken met m'n hartslagmeter en cadans/snelheidsmeter, een Lunatik Taktik case om 't ding te water-, stof- en dummyproofen. Jaba Sport Bluetooth oortjes, Strava en een muziekje...trappen maar!
Laatst gewijzigd door eL Tee op vr 27 dec 2013 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: welke smartphone...

Bericht door RigolleM »

Motorola Moto G: naakte Android (Kit Kat) voor rond de € 200, momenteel beste toestel voor low budget ;-)

Wil je beter dan heb je de Nexus 5... high-end toestel zonder bloatware zoals Samsung Galaxy, HTC One, Sony Xperia,... voor € 399
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: welke smartphone...

Bericht door kevx »

Iphone is toch belachelijk duur zeker? Tis nog altij maar ne gsm eh.

Ik heb nu al een hele tijd ne HTC One S en ben daar best tevreden mee. Kost een pak minder dan een iPhone. Ook android bevalt me... Geen problemen mee.

Ik zeg niet dat ge nu ne HTC moet kopen maar in jouw lijst staan nen hoop merken die aan uw eisen zullen voldoen zonder diep in uwe buidel te moeten tasten.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: welke smartphone...

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Ik heb zo'n Huawei gekocht voor nog geen €100 kan je ook niet veel gekloot zijn é :roll:
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: welke smartphone...

Bericht door saiko »

hier ook HTC fan

Iphone vind ik te duur en te beperkt.

Android werkt perfect en kan even veel als iOS, elk OS heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.

HTC is meestal net iets beter afgewerkt en steviger als samsung.
Wat je wel niet moet gaan doen is een Android toestel van 149 euro gaan vergelijken met een Iphone van 799 euro...

Als je komt van een gewone GSM, begin dan ook al maar te wennen aan het energie verbruik. Als je de telefoon veel gaat gebruiken gaat hij het einde van dag niet halen. Hem gaan gebruiken als fiets GPS is in mijn ogen dan ook geen optie. Als je de gps functie of bel functie dan echt nodig hebt in nood is je batterij waarschijnlijk plat.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Re: welke smartphone...

Bericht door K2-er »

Heb een HTC one S en een Iphone voor het werk. Moet zeggen dat ik eerst niet echt een apple fan was, maar na wat gewenning is het toch wel een fijn ding. Werkt echt supersnel en nog nog geen haperingen gehad waar de HTC toch af en toe crashte. Het voordeel van android is dan wel weer dat je alles kan customizen zoals je het wil, daar waar je bij Apple toch veel beperkter bent. Ook de prijs ligt in mijn ogen niet echt in verhouding.
Plaats reactie