Frank Vandenbroucke gedwongen opgenomen in psychiatrie

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Frank Vandenbroucke gedwongen opgenomen in psychiatrie

Bericht door madskatingcow »

Hierhet artikel

Zoals de afgelopen 5 jaar en ook nu alweer blijkt : wie er zijn geld insteekt is het kwijt :roll:
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

natuurlijk steken ze hem in het heilig hart in ieper op drie kilometer van mijn deur #-o
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

EL_NOPPES schreef:natuurlijk steken ze hem in het heilig hart in ieper op drie kilometer van mijn deur #-o
Ge kunt misschien samen outdoor ritjes maken... op zijn vrije uurtjes.
Is goed voor de psyche het schijnt [-o<

Laat je hart zien! :drunk:
bartjes
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 08 mei 2004 15:45
Rijdt met: Granville XC 01
Contacteer:

Bericht door bartjes »

Ik ben al benieuwd naar het eerste interview met hem, waarin hij ongetwijfeld zijn comeback aankondigd :roll:
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Bericht door Pashley 24Mhz »

EL_NOPPES schreef:natuurlijk steken ze hem in het heilig hart in ieper op drie kilometer van mijn deur #-o

HAH, op 1km van mijn deur :wink: #-o
Handige Harry
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 12:58
Rijdt met: mountainbike

Bericht door Handige Harry »

Dat ze die mens eens met rust laten hij heeft al zwaar genoeg moeten boeten! of willen ze nu echt dat hij een touw neemt..... over museeuw en co hoor ik nochtans niets meer! de zogezegde leeuw van Vlaanderen! laat me niet lachen!
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Het is al achterhaald.
HLN schreef:Frank Vandenbroucke mag instelling verlaten

Aanvankelijk ging Vandenbroucke vrijwillig het centrum in, maar daar bedacht hij zich en uitte hij bedreigingen zodat de politie eraan te pas moest komen.
Wielrenner Frank Vandenbroucke, die sinds vorige zondag in de psychiatrische instelling H. Familie in Ieper zit, heeft vandaag de instelling verlaten. Dat meldt het Ieperse parket. De wielrenner bood zich in het bijzijn van zijn vader in de psychiatrische instelling aan.

Collocatie
VDB wou zich aanvankelijk vrijwillig laten opnemen. Ter plaatse veranderde hij echter van mening en begon hij moeilijk te doen. Het ging van kwaad tot erger en de politie werd ontbonden. Het openbaar ministerie besloot hem te colloqueren om hem tegen zichzelf en de buitenwereld te beschermen. De vrederechter oordeelde dat de collocatie niet verder hoefde en VDB mocht naar huis. (belga/hln)
Als er 40 gedwongen worden opgenomen, dan worden er 39 vrijgelaten. Die vragen een kopie van het dossier en dat geven ze aan de RVA. Daarna zijn ze 33% blijvend arbeidsongeschikt en kan de VDAB hen niets meer vragen. Dat is dus wat hij gaat doen. Dat betekent dat hij stopt met koersen.

Colloquatie is trouwens een systeem dat niet meer bestaat, maar in de praktijk wordt gedwongen opname zo nog genoemd. Vroeger kon iemand op vraag van de burgemeester een soort huisarrest krijgen met verplichte behandeling. Dat was de colloquatie. Dat bestaat niet meer.
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

Colloquatie is trouwens een systeem dat niet meer bestaat, maar in de praktijk wordt gedwongen opname zo nog genoemd. Vroeger kon iemand op vraag van de burgemeester een soort huisarrest krijgen met verplichte behandeling. Dat was de colloquatie. Dat bestaat niet meer
Dat is niet helemaal juist. Collocatie wordt zeker nog toegepast maar niet meer onder de voorwaarden van enkele jaren geleden.
Nu op heden zijn er strikte voorwaarden om iemand gedwongen te laten opnemen. Men neemt dan inderdaad al vlug collocatie in de mond.
Deze juiste voorwaarden zijn me niet allemaal bekend; maar een huisarts of bevoegde instantie kan nog steeds iemand laten opnemen wanneer deze een gevaar voor zichzelf als voor de maatschappij.
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Mensen met psychische aandoening worden nog steeds niet als een zieke ervaren door de gemiddelde burger, terwijl er ellenlange wachtlijsten bestaan voor hulp voor mensen met een soms levensbedreigende ziekte.
Het is toch niet omdat Frank VDB een mediafiguur is dat er met hem moet gelachen worden, die man is serieus ziek !!!!! Met de enstige kanker van Lance Amstrong werd toch ook niet gelachen, maar ja, dat is sociaal aanvaard.
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Mensen met psychische aandoening worden nog steeds niet als een zieke ervaren door de gemiddelde burger, terwijl er ellenlange wachtlijsten bestaan voor hulp voor mensen met een soms levensbedreigende ziekte.
Het is toch niet omdat Frank VDB een mediafiguur is dat er met hem moet gelachen worden, die man is serieus ziek !!!!! Met de enstige kanker van Lance Amstrong werd toch ook niet gelachen, maar ja, dat is sociaal aanvaard.
Plaats reactie