levering Bike Discount

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

levering Bike Discount

Bericht door kawa »

Ik heb vorige week een bestelling gedaan, vandaag kreeg ik de mail van verzending.

Blijkt dat één onderdeel toch niet meer voorradig was/is en dat zit er dus niet bij.

Kreeg deze uitleg: Folgende Positionen wurden geändert und mit den oben aufgeführten gleich- oder höherwertigen Positionen ersetzt.
Sollte oben kein Ersatzartikel gelistet sein, mussten wir die Position ersatzlos stornieren. In diesem Fall konnte der
Lieferant keinen Liefertermin nennen. Daher nehmen wir fehlende Artikel nicht in den Rückstand, um Ihnen die
anderen Artikel schnellstmöglich ausliefern zu können. Eine Nachlieferung erfolgt nicht.


Het gaat om een BB van Hope. Voor zover ik in m'n beste Duits kan volgen komt het erop neer dat die BB niet meer voorradig is en dat ze zelf niet weten wanneer die terug gaat binnenkomen. De bestelling is volledig geannuleerd.



Ik heb de betaling gedaan met Visa.
Op de leverbon is de BB niet meer in rekening gebracht, er staan zelfs geen verzendkosten meer bij.

Nu vraag ik me af of ik nu die BB betaald heb of niet.... :-k


Ik weet dat bij een bestelling bij Touratech de betaling pas gebeurt bij de uitlevering. Is dat bij Bikediscount ook het geval en ontvangen zij enkel de betaling voor de onderdelen die geleverd worden? Of is toch heel het bedrag inclusief de BB van m'n rekening gegaan?
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: levering Bike Discount

Bericht door bettes »

kort door de bocht:
Ze zouden een beter voorstel kunnen doen, maar omdat ze dit niet doen hebben ze de bb geannuleerd. De kans dat deze wel van je rekening af is groot, maar bij zo een bedrijf kan je ze zeker van zijn dat ze dit gaan terugstorten!

Of je moet je stoute schoenen aantrekken (ABL-boots) en vragen of ze voor die prijs geen CK willen leveren...
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: levering Bike Discount

Bericht door Splenter »

vermoedelijk gaat het originele bedrag van je bestelling op je afrekening staan, en komt het bedrag van de BB in een aparte transactie in de min.
Heb onlangs iets gelijkaardig voorgehad bij bike-discount. Gewoon eventjes opvolgen bij je volgende afrekening.
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Re: levering Bike Discount

Bericht door 2 fast 2 follow »

@kawa

Ik heb ook zo iets dergelijks bij Bike discount meegemaakt, een product was niet meer voorradig en het ging lang duren voor het terug op stock was. Bike discount heeft gewoon het geld terug gestort zonder meer (ook betaald met visa). Ik blijf tevreden klant bij bike discount.

Greetz
2f2f
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Re: levering Bike Discount

Bericht door Lust »

Heb dat ook al eens voorgehad. Het totaalbedrag van uw bestelling gaat op uw kredietnota staan, maar het bedrag van het niet geleverde artikel storten ze terug op uw kredietlijn. Het komt er op neer dat ge uiteindelijk betaalt wat er u geleverd wordt.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: levering Bike Discount

Bericht door kawa »

Ik heb gisteren de levering gekregen.

Op de factuur die erbij zit staan enkel de onderdelen op die geleverd zijn, zonder verzendingskosten.
Geen Creditnota.

Dus... of ze hebben het bedrag van deze factuur als betaling genomen, of ze hebben het totaalbedrag van de bestelling genomen.

In dat laatste geval zouden ze me dus de prijs van die BB terugstorten?
Ik vraag me dan wel af hoe ze dat doen... op welke rekening gaan ze dat terugstorten? Die Visa kaartnr is toch geen rekeningnr. :-k

En zelf krijg ik pas de afrekening van Visa eind van de maand, dus zelf checken wat er betaald is kan ik ook niet denk ik?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: levering Bike Discount

Bericht door kenny »

Via netbank kan je dat al controleren normaal gezien
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: levering Bike Discount

Bericht door kawa »

kenny schreef:Via netbank kan je dat al controleren normaal gezien
Doe niet aan internetbanking.
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Re: levering Bike Discount

Bericht door plonsita »

Wel betalen online met een visa kaart en niet online bankieren = niet slim...

Reden : te veel hackers in de buurt die op heel korte termijn uw creditcard kunnen plunderen.

Door regelmatig uw credit card historiek online te checken kan men heel kort op de bal spelen en direct visa/mastercard/american express verwittigen.

let op : de ontvanger van je betaling (in dit geval bike discount) is niet de hacker, maar tss u en bike discount speelt zich het hacken af
CRC heeft zo al mega grote problemen gehad.

als men de betaling uitvoert tussen de periode van 2 uittreksels, en de "terugbetaling" van bike discount valt er ook tussen zal je de correctie zien gebeuren op je uittreksel
anders zie je op 1 uittreksel de betaling op de volgende de terugbetaling
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: levering Bike Discount

Bericht door kawa »

plonsita schreef:
als men de betaling uitvoert tussen de periode van 2 uittreksels, en de "terugbetaling" van bike discount valt er ook tussen zal je de correctie zien gebeuren op je uittreksel
anders zie je op 1 uittreksel de betaling op de volgende de terugbetaling

Laat ons er vanuit gaan dat ik voorlopig nog geen slachtoffer ben van zo'n hacker....



Ik vraag me af waar die van bikediscount dan een terugbetaling op gaan doen... m'n visakaart is dan wel gelinkt aan mijn rekening, maar die staat toch nergens vermeld. :-k
Gesloten