Kanidaten om de gidsroute opnieuw te rijden?

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Idem hier, ik lig mij zot te krabben vooral last aan mijn bovenbenen en mijn kont
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Dat heb ik een tijdje geleden in Hokai ook gehad,
best even naar de dokter gaan.
Die had ook geen idee van wat het afkomstig zou zijn, maar wel een middel tegen de jeuk.
Met pilletjes en zalf duurde het een dag of 2 voordat de jeuk weg was,
en een dikke week voordat de rode stipjes begonnen te verdwijnen.
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Even een kleine analyse omtrent de jeuk. Onze SUS-XT dacht aan de processierupsen ondanks het feit dat het seizoen daarvoor eigenlijk voorbij is.
Zou het nu niet kunnen dat veel van die haartjes die op de grond zijn gevallen tijdens de voorgaande maanden met het opspattend water tijdens het fietsen op ons zijn terecht gekomen. Vooral met de lichaamsdelen die geïrriteerd zijn (onderkant bovenbenen, kont, onderrug, enkels) zou dit kunnen kloppen. Maar allé ik ben geen expert en het is dus maar een gedacht hé.
Ik ga alvast de zyrtec beginnen slikken en een anti allergie créme aansmeren.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

lok 36000 schreef:Even een kleine analyse omtrent de jeuk. Onze SUS-XT dacht aan de processierupsen ondanks het feit dat het seizoen daarvoor eigenlijk voorbij is.
Zou het nu niet kunnen dat veel van die haartjes die op de grond zijn gevallen tijdens de voorgaande maanden met het opspattend water tijdens het fietsen op ons zijn terecht gekomen. Vooral met de lichaamsdelen die geïrriteerd zijn (onderkant bovenbenen, kont, onderrug, enkels) zou dit kunnen kloppen. Maar allé ik ben geen expert en het is dus maar een gedacht hé.
Ik ga alvast de zyrtec beginnen slikken en een anti allergie créme aansmeren.
Ge slaat volgens mij de nagel op de kop :wink:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

K2-er schreef:ik weet niet wat ik aan de hand heb, maar mijn benen staan vol uitslag en het jeukt, ik had gisteren nochtans wel een lange broek aan.

kaartje van de tocht die normaal gereden zou worden


http://users.fulladsl.be/spb16873/MTB/dilsen/dilsen.JPG
ook een GPS file van de route?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Angelo. schreef:Idem hier, ik lig mij zot te krabben vooral last aan mijn bovenbenen en mijn kont

Dit is zeer zeker die fijne rups, ik heb daar ook veel last van gehad.
Vooral men kont #-o echt ambetant !!

Ge moet u bij de apotheek maar iets halen tegen de jeuk, ik heb zo een soort van fristi, werkt prima !
Gebruikersavatar
Cube-elite
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 21:39
Rijdt met: Cube Elite : Crossmax Sl , Manitou BLACK , Ritchey WCS , SRAM X.O , Thompson

Bericht door Cube-elite »

Hoi LOK36000 , Kristof en Angelo .

Sorry voor de late reactie maar mijne pc is kapot geweest .

Het waren de zondag inderdaad de die-hards die meegegaan zijn .
Als het een gewone toertocht geweest was waren wij ook zeker in ons bedje blijven liggen hoor maar aangezien we dit afgesproken hadden met Angelo zijn we toch in de gietende regen van Neerpelt naar Rotem gekomen .

Degene die dus afgehaakt hebben hadden eigenlijk wel gelijk hoor #-o

Eerst wil ik Angelo en Kristof heel ergbedanken om het k..te-weer te trotseren en ons toch een mooie toct te laten rijden . =D>
We waren allemaal doorweekt van de regen maar waren toch blij dat we gekomen waren .

Kunnen we nog eens een andere keer afspreken als het weer wat beter is ?

Ik zit nu wel al een dag of 3 enorm te krabben op mijn benen en mijn kont . Ik word er echt gek van maar lees nu dat ik zeker niet alleen ben :-?

Ik ga vandaag of morgen nog een mooi verslag op onze site plaatsen en we hopen zeker nog eens een keertje af te spreken om dan het echte werk te kunnen verrichten in jullie prachtige bossen :-D

Groetjes aan jullie allemaal ,

Benny ooms ( Cube-Elite biker )
Cube-bikers
www.cube-bikers.com
Plaats reactie