kg op de banden?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

kevx schreef:
Wettelbeir schreef:ik weeg 85kg en rij afhankelijk van de ondergrond tsn 1.2 & 1.8 vooraan en achter doe ik tussen 1.4 & 2 en ben nog nooit nen band verloren in nen technissen bocht
1.2 vooraan en 85 kg wegen? geloof ik niks van...
Er voor de volledigheid ffe bij zeggen dat ik vooraan met minimum 2.25 banden rij en dikwijls nog iets breder, veel stenen, zoals de Roc gaat de druk omhoog naar 1.5 en het bandje nen 2.4 MK blijft steeds mooi op de velg ,geen burps
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

kevx schreef:1.2 vooraan en 85 kg wegen? geloof ik niks van...
Ik weeg ook zoiets, zonder kleren dan nog.
Het laagste dat een toertocht heb gereden is 1bar, maar dat was een fractie te weinig.
Nu zit er meestal rond de 1.3 in, altijd met een 2.25 band (racing ralph).
En dat is dan ook nog met een vaste vork (wel 29'er).
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Raken jullie de velg dan niet soms?

Zit ook rond de 1.7 a 1.8kg maar soms durft hij wel eens de velg raken op een boomstronk of dergelijke
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Bijna nooit, eigenlijk alleen als ik goed kapot zit en lomp op het zadel blijf zitten.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

_alain_ schreef:Bijna nooit, eigenlijk alleen als ik goed kapot zit en lomp op het zadel blijf zitten.

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Wettelbeir
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 03 feb 2011 15:51
Rijdt met: Me grote wielen

Bericht door Wettelbeir »

_alain_ schreef:Bijna nooit, eigenlijk alleen als ik goed kapot zit en lomp op het zadel blijf zitten.
Kan al eens gebeuren hé :wink:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Met een 3.8" surly larry op een 47 mm brede velg ligt de ideale druk tussen 0.5 en 3 bar, maar de maximaal opgegeven druk is 2.1 bar :wink:

3 bar bolt als een koersfiets, 0.5 bar brengt je over verzopen bewerkte akkers :drunk:

Met de old skool 26'er hangt het echt van heel veel dingen af:
Welke buitenband, notubes/latex of gewone biba, hoe dik is de velg, hartail of fully, welke ondergrond,....
Met een mountainking supersonic 2.4, De vorige XTR velgen en latex biba op de fully ging ik bij momenten naar 1.7 op de manometer van de pomp. Bij minder wel wat snakebites.
Maar, soms stond er ook 3 bar op!
Gebruikersavatar
superm
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 18 nov 2011 11:03
Rijdt met: supersnel, baasje iets minder

Bericht door superm »

over technisch gesproken op het parkoer van westerschouwen rij ik meestal met 1 voor en achter tubless, nu met mijn 29er ben ik begonnen met 1.8 en 2 maar ondertussen ook al gezakt tot 1.2 voor en achter met no tubes. ook op de weg bold het goed hoor.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: kg op de banden?

Bericht door witte555 »

Even een ouder topic terug leven inblazen . . .
Heb het eens volledig doorgenomen en blijkbaar ben ik de enigste die zich super voelt met min 3bar in mijn bandjes???
Het zijn 26' met binnenband op een hard-tail en hoofdzakelijk van Michelin.
Ik geraak niet gewoon aan het gevoel dat de achterste band zit te pompen onder mij of als je een bocht neemt dat je de band voelt rollen of vervormen.
Geloof mij,ook al weeg ik +95kg op een TT zomer of winter waar er boven te rijden valt op een steile klim ben ik er toch ook altijd bij ze.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: kg op de banden?

Bericht door Reflex »

Ik twijfel dan zwaar aan het metertje op uw pomp. Ook al weeg je 95+ dan nog zou je band bij minder dan 3 bar nog niet moeten vervormen zodat je band gaat rollen. 3 bar is enorm hard in MTB termen. Maar als jij je daar lekker bij voelt moet je dat gewoon blijven doen.
Plaats reactie