Banden thuis stockeren

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Banden thuis stockeren

Bericht door Strikybart »

Hello collega's,

Ik weet niet waar mijn vraag juist past op het forum dus ik hoop dat het hier correct staat.

Sinds een half jaar ben ik verhuist van een huis (dat van mijn vader) naar een appartement.
Tot nu toe ging dit nog gemakkelijk omdat ik al het reserve- en herstellingsmateriaal nog bij mijn vader kon laten.
Na de voorbije 24h van Westerlo is dit allemaal in het appartement terecht gekomen.

Voor het meeste is er wel een plaatsje, alleen de voorraad buitenbanden is een probleem. Dat stop je niet zomaar even weg.
Daarnet had ik het idee om die allemaal op te rollen en in een bak te stoppen.

Is dit wel een goed idee?
De meeste banden worden opgerold verkocht maar is het een goed idee om die terug op te rollen als ze een paar keer gebruikt zijn maar bvb niet tijdens de winter kunnen dienen?

Het zou mij in ieder geval een hoop plaats besparen maar ik zou niet willen dat mijn banden beschadigd raken hierdoor.

Grtz
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Bericht door trainingsbeest »

alle badnen die opgeplooid zijn verkocht kan je terug opplooien

je moet wel zien dat de band heel proper is binnen en buitenkant en dat het droog ligt


mvg stefan

hier liggen veel banden opgerold id kelder me een tape errond
Gebruikersavatar
GeeCee
Mountainbiker
Berichten: 1361
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 19:15
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)
Contacteer:

Bericht door GeeCee »

en donker leggen! Licht heeft nadelige invloeden op rubber naar 't schijnt' :wink:
Gebruikersavatar
Brecht G
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 10 nov 2010 18:37
Rijdt met: cube reaction
Contacteer:

Bericht door Brecht G »

in bruin bakpapier kun je een binnenband goed bewaren. ook met talgpoeder erbij.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Bericht door Hans wynants »

ik zou ze ook idd voorzien van wat talkpoeder... kwestie om het verduren wat tegen te gaan. als je ze echt voor 3/4 van een jaar weglegt.
Plaats reactie