Krijsende V-brakes: een oplossing!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

De blokjes achteraan wat dichter tegen de velg zetten i.p.v. vooraan. #-o
Een simplistische oplossing ... maar dat was het ei van Columbus ook hé!!!
Ik heb geen last van krijsende remmen, dus ik kan deze oplossing niet in de praktijk omzetten, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere "slachtoffers".
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

'k ga dat eerst eens afdrukken en op mijn gemak lezen. 'k heb wel geen V-brakes maar zal er nog wel eens op overstappen.
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

daarjuist mijn remmen aangepast, eerste indruk lijkt zeer positief, enkel nog een zacht piepje als ik de fiets al remmend voortduwde

vrijdag tijdens training zullen we weten of jfk (zijn vader) het helemaal juist had
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

awel, da was nu ne keer den tip van het jaar voor mij sè !!!!!!!!!!
Ik was nu al 3 weken aan het "tjolen" met een krijsende voorrem, je houdt het niet voor mogelijk, het begon te Jabbeke en heb zo de 130 te Bouillon gereden (amaai mijn oren) en zondag zo te Anderlues en wat ik ook maar deed, niks hielp: de topkes vooraan schuin naar de velgrand toe, de blokjes geschuurd, enz ... niks hielp! Totdat ik gisterenavond JFK's raad opvolgde en HET WAS METEEN OPGELOST !!!!! Thanks, muchas gracias, "stief" wel bedankt JFK en FROG !!!!!!!!!! =D> =D> =D> :wink:
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

krijsen

Bericht door Willempie »

volgende maand discs steken :lol: dan zal het ook wel weg zijn zeker?maar het blijkt te werken dus daar gaat veel volk mee geholpen zijn! 8) grtz
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

wat ik niet begrijp is dat hetzelfde systeem van v-brakes bij de ene wel en bij de andere niet van hun oren maken, heeft het met het type van remblokjesof velg ed te maken?
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Is het niet zo dat als je een XT of XTR cartridge andersom gaat monteren dat alle krachten op het dunne "veiligheidspennetje" komt en kan afbreken? Want als dat pennetje afbreekt vliegen de remblokjes tijdens het remmen eruit. :roll:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Oei, ik had het dus helemaal verkeerd begrepen... Ik dacht dat de pijltjes op die foto's dienden om de draairichting van het wiel aan te geven.
stefan
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 22:16
Rijdt met: GT I-DRIVE

Bericht door stefan »

JFK jij (of uw vader) bent kandidaat voor nobelprijswinaar, zo'n oplossing.
Ik sukkel hier al 3/4 jaar mee. Ik ga sebiet mijn catchou blokken schuin zetten, als dit effectief helpt heb je in ieder geval mijn stem voor de nobelprijs. =D> =D> =D> =D>

Greets
stefan
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 22:16
Rijdt met: GT I-DRIVE

Bericht door stefan »

Na de helft van uw rubriek te hebben gelzen was ik er al mee weg wat je wou bedoelen. Kwestie van veel met mn handen te werke en technisch inzicht zekers?? :D :D Krijg nog altijd geen smilies op 't scherm weet iemand raad ???
Gesloten