Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Der Gertus schreef:
Dit is dus een heel persoonsgebonden probleem en de opmerking van Der Gurtus is ofwel met een vette smiley te lezen ofwel totaal belachelijk.
Uhm totaal belachelijk zou ik het nu niet noemen. Ik heb daar TOTAAL geen last van..........
Ik heb daar ook totaal geen last van maar dat is ook niet wat ik betwijfel aan je opmerking hoor.
Voor de rest, ieder zijn mening zeker .... :)
Gebruikersavatar
Olibiker
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 23:23
Rijdt met: Canyon RC8

Bericht door Olibiker »

A d r i schreef:
Black Phantom schreef:
Adri schreef:Wat doe jij eerst aan BP, een onderbroekske...?? 8)
Euhm ja :roll:
Ik draag al heel mijn leven onderbroeken :o
Ik zit nog ni zo lang in de bikesport dus ik ken de geplogenheden nog niet allemaal, maar deze verrast mij eerlijkgezegd :bom:
Bevestigt het dragen van een slip nu mijn beginnersstatus? :cry:
Eeuhm, ja denk ik. Ik heb ooit wel onderbroeken met een zeemvel gezien, maar dat is voor de freeriders. Op de weg en op de mtb is het de bedoeling dat de koersbroek over het blote velletje gedragen wordt.

Wat mezelf nu betreft, ik smeer een antibioticazalf (Daktozin Creme) op het raakvlak tussen schaambeen en zadel en als ik echt last heb, na de rit Neo Cutigenol aan de geirriteerde plaatsen

Dit is echt wel een wonderzalfke
Beste Adri. Om eens terug te komen op een oude topic : wat bedoel je met echt last ? De laatste tijd heb ik na elke rit in mijn liesen enorm veel last van roodheid en enorme jeuk. Als ik er tussen mijn ritten een paar dagen Daktozin aan smeer gaat het iets beter, maar de volgende rit ligt het hele zootje terug open. Zou die Neo Cutigenol eventueel helpen ?
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Olibiker schreef:...De laatste tijd heb ik na elke rit in mijn liesen enorm veel last van roodheid en enorme jeuk. Als ik er tussen mijn ritten een paar dagen Daktozin aan smeer gaat het iets beter, maar de volgende rit ligt het hele zootje terug open. Zou die Neo Cutigenol eventueel helpen ?
Ik gebruikte eerst gewoon Zwitsal (baby) poeder, maar de hielp niet echt. Sinds enkele weken overgeschakeld op "Cyclist Powder 5" van het merk Born Sportscare. Er zit een ontsmettend bestanddeel dat iritatie tegengaat en uiteindelijk roodheid voorkomt. Ik heb het laten meebrengen door een collega van bij Van Eyck sport en een busje van 100 gr kost 9.90 Euro.

Meer info, juist gevonden op internet : http://www.bicyclinghub.com/borchampow5.html
jls
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 11:12

Bericht door jls »

amai, al tot op pagina 8 geraakt zonder dat iemand eenvoudige NIVAE vermeldt? #-o Da's mijn zalfke: grote blauwe blikken potten uit de makro. Kost zeer weinig en zorgt al zeven jaar voor zo goed als geen problemen. Aan te brengen waar ge voelt dat er wrijving is, niet zozeer op de plaatsen waar ge uw zadel raakt. De aandachtige toeschouwer zal al we doorhebben dat ik ook free willy rondrijd :D
En goede broeken natuurlijk, niet te onderschatten. Geef aan een korte broek makkelijk 80eur omdat ik merk dat het anders toch geen goede zijn (slechte zeem of zeem niet goed tegen de broekspijpen genaaid waardoor ze niet schoon die broekspijp volgt en dus tegen de lies aanschuurt). Dit jaar 2 keer santini gekocht, zeer tevreden.
Winterbroeken (ik zorg er altijd met zeem, geen overbroeken) mogen voor mij van iets mindere kwaliteit zijn, aantal uren per week op 't zadel liggen dan toch lager.

En als die zeem plat & ruw begint te worden -> nog efkes goed genoeg voor hersteltrainingen (max 90 min) en dan in de vuilbak.
Gebruikersavatar
Dodomauritius
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 okt 2004 14:54
Rijdt met: 2 wielen en piepende frings...

Bericht door Dodomauritius »

Ik draag steeds door mijn mémé gebreide wollen onderbroekskes en ben daar ferm content van...
Ook volgens mijn mémé is Inothiol nog altijd het beste tegen rooie billetjes. te krijgen bij de apotheker.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Dodomauritius schreef:Ik draag steeds door mijn mémé gebreide wollen onderbroekskes en ben daar ferm content van...
Ook volgens mijn mémé is Inothiol nog altijd het beste tegen rooie billetjes. te krijgen bij de apotheker.
Dà moet pas jeuken zeg!! Kdacht dat wollen onderbroekskes even uitgestorven waren als nen dodo.En blijkbaar heeft uw mémé ook nog gemtb'd..Respect!! :lol: Inotiol is echt wel 'not done' om te gaan mtb'en.Das een ferme plakzalf en voor huidaandoeningen.Kmoet jls bijtreden met de enige echte Nivea blauwe blikken doos...
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

Ik smeer altijd uiercreme aan mijne poepeke.
Lekker zacht voor het velleke.
Te verkrijgen in natuurwinkels. :D
bartjoosen
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 17:52

Bericht door bartjoosen »

Het gaat hier steeds over wrijving, maar ik heb bijna geen last van wrijving.

Waar ik wel last van heb is van de druk, na 3u begint dit, en als ik dan even van mijn fiets stap en ik moet er terug op :colors:

Zijn er nog die dit probleem hebben/hadden?
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

bartjoosen schreef:...en als ik dan even van mijn fiets stap en ik moet er terug op :colors:
Ik zou zeggen : blijf dan gewoon zitten ! :D

Neen, alle gekheid op een stokje (of op een bikeje :wink: ).
Last van druk EN wrijving heb ik alleen met mijn winterbroek van BioRacer. Om het te verminderen doe ik ontsmettende talkpoeder op het zeemvel en bij terugkomst gebruik zinkzalf. Op die manier houd ik het binnen de perken, of moet ik zeggen "tussen de benen" *LOL*.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het zeemvel van mijn winterbroek misschien maar 1/3 (qua dikte) is dan van mijn Shimano zomerbroek. Volgend jaar misschien eens kijken voor een winterbroek zonder zeemvel die ik gewoon over mijn zomerbroek aandoe.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

En als het echt te laat is en je billen zijn doorgezeten : aambeienzalf. Pijnstillend en ontsmettend.
Zelf nog niet geprobeerd maar vandaag gehoord van een deelnemer aan de Transrockies voor MTB.
Plaats reactie