Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Der Gertus schreef:Interressant om te lezen maar jongens toch.... ik rijd met een zadeltje (mtb zadel welliswaar!) (selle royale) van 12 eurookes, met een sportbroekske van Nalini met een zeemke in en met menne geruite boxer short van uit den H&M..... en......... ik heb nog nooit last gehad van een geschuurd, gepeeld, verbrand poepeke noch zadelpijn... en ben ook gene flikker dus daarvan kan het ook niet zijn eh.. :lol: ... allemaal zwakke billekes denk ik, moeke smeerde vroeger te veel zalfkes en te veel prullekes vrees ik......

keep it simple
Kan je ook eens vermelden wat voor ritten je maakt ?
Ooit al eens 11 uren op je bike gezeten in hooggebergte bij +35 graden ?
Of 8 dagen na mekaar, elken dag een 5 tal uren constant over schotterwegen ?
Ik zou je dan eens graag even deze quote horen herhalen ;-)
Als ik het mis heb, dan geef ik gerust toe : gij zijt ne straffe !
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Inderdaad Legolas, verleden jaar ook meegemaakt...
Als voorbereiding van de Tansalp, duizenden km getraind en nooit last gehad van de poep. Tot ik terug thuis kwam van de TAC! Over gans de oppervlakte waar het zadel mijn gat raakte hing er geen vel meer op... :-? Ik wil het niet meer meemaken!! [-X
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Legolas....... mijn trainingsweek gaat over 5 dagen op 7 en over 40 km per rit.... weekends handelen over 80 tot 100 km in de ardennen.... dus volledig voldoe ik niet aan je vraagstelling maar ik kom ergens in de buurt ;-) semi straf dan? :-)
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door Justin »

Mick schreef:Na een paar keer op de rollen te rijden heb ik wat last van zadelpijn. Nu zoek ik wat info over broekvet. Welk broekvet moet ik gebruiken of volstaat vaseline of uierzalf? En hoe moet ik het gebruiken, rechtstreeks op de zeem smeren of moet het achterwerk ermee ingesmeerd worden?
Ik gebruik gewoon de alom gekende "baby-poeder".
't Is misschien daardoor dat mijn vrouwke zegt dat ik een "baby-poepke" heb. :D :D :D :D
't Zal misschien veranderen als ik haar eens "de wind van voren" geef !
*ROFLMAO* 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Moet ge dan ook zo ne pamper aan doen? :D
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Mick schreef:Moet ge dan ook zo ne pamper aan doen? :D
Je moest eens weten hoe zacht dat dat is... 8) :wink: :D
Je weet echt niet wat je mist. *ROFLMAO*
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

vroeger nooit echt last gehad van iets, maar dit weekend na 100 km hing er gewoon geen vel meer aan mijn poepken (alle aan de ene kant nog een beetje) :roll: . Nochtans heb ik met het zelfde zadel en dezelfde broek al eerder 100 km tochten gereden.
Het is dus nu met een grimas dat ik op de fiets kruip en een alternatief heb ik niet, aangezien ik alleen maar over een fiets beschik om hier in de stad mee rond te sjeezen. AUCH :oops:
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Legolas schreef:
Der Gertus schreef:Interressant om te lezen maar jongens toch.... ik rijd met een zadeltje (mtb zadel welliswaar!) (selle royale) van 12 eurookes, met een sportbroekske van Nalini met een zeemke in en met menne geruite boxer short van uit den H&M..... en......... ik heb nog nooit last gehad van een geschuurd, gepeeld, verbrand poepeke noch zadelpijn... en ben ook gene flikker dus daarvan kan het ook niet zijn eh.. :lol: ... allemaal zwakke billekes denk ik, moeke smeerde vroeger te veel zalfkes en te veel prullekes vrees ik......

keep it simple
Kan je ook eens vermelden wat voor ritten je maakt ?
Ooit al eens 11 uren op je bike gezeten in hooggebergte bij +35 graden ?
Of 8 dagen na mekaar, elken dag een 5 tal uren constant over schotterwegen ?
Ik zou je dan eens graag even deze quote horen herhalen ;-)
Als ik het mis heb, dan geef ik gerust toe : gij zijt ne straffe !
Ah, ik herken mezelf volledig in dat profiel 8)
Met dat verschil dat ik die 8 dagen ook uitkom zonder noemenswaardige schade aan m'n achterwerk en dit zonder enig hulpmiddeltje.
M'n maat daarentegen heeft meer problemen met z'n achterwerk.

Dit is dus een heel persoonsgebonden probleem en de opmerking van Der Gurtus is ofwel met een vette smiley te lezen ofwel totaal belachelijk.

Toch nog deze tip voor als het kwaad al geschied is en je moet toch nog enkele etappes afleggen: Second skin pleisters over de wonden kleven en gewoon terug de bike op !
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

een streepje NAQI Body Screen op je twee zitknobbels smeren
doet wonderen,
na heel lange ritten, na den douche durf ik nog wel eens zo een laagje te leggen
het is natuurlijk een kwestie van proberen
de meesten die ik ken die NAQI gebruiken zijn er echt goed mee geholpen
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Dit is dus een heel persoonsgebonden probleem en de opmerking van Der Gurtus is ofwel met een vette smiley te lezen ofwel totaal belachelijk.
Uhm totaal belachelijk zou ik het nu niet noemen. Ik heb daar TOTAAL geen last van..........
Plaats reactie