Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Black Phantom schreef:
Adri schreef:Wat doe jij eerst aan BP, een onderbroekske...?? 8)
Euhm ja :roll:
Ik draag al heel mijn leven onderbroeken :o
Ik zit nog ni zo lang in de bikesport dus ik ken de geplogenheden nog niet allemaal, maar deze verrast mij eerlijkgezegd :bom:
Bevestigt het dragen van een slip nu mijn beginnersstatus? :cry:
Ondertussen zijn we enkele maanden verder en rij ik sinds de opstart van dit topic ook zonder ondergoed. Man man man, FREE WILLY rules zenne!!! :^o :bounce:
Eerlijk gezegd: échte last van zadelpijn heb ik nog niet gehad, ook niet toen ik mét onderbroek reed (daarvoor heb ik nog niet genoeg lange ritten gedaan), maar zonder textiel tussen gatskaken en zeem is echt wel een zaligheid \:D/ . En ook uw "machien" vaart er wel bij: zonder slip wordt er niks meer samengeperst tussen dijen en zadel. Alles kan zich nu op een natuurlijke en vrije manier op en rond de zadelpunt "organiseren".
Ik weet nu welk gevoel Nelson Mandela meemaakte na zijn jarenlange opsluiting: FREEDOM AT LAST!!! :bounce:
Karen
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 15:22
Rijdt met: scott

Bericht door Karen »

A d r i schreef:
Karen schreef:Sinds een paar dagen schuren de randen van mijn zeemvel op mijn billen.
Dit veroorzaakt kleine brandwonden.
Weet er iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Welk merk van broek/zeem?? Assos en Giordana maken zeer goede zemen, en ook de zemen van Decca vind ik wel Ok.

Een vriendin is goed te spreken over de broeken van Pearl Izumi, die "Woman Specific" zemen maken, want een vrouw is iets anders gebouwd als een man zoals wel bekend zal zijn...op tochten van 80-90km MTB blijft dat zeem je voldoende komfort geven.
Een wa late reatie... :-?
Ik rijdt met koersbroek van Vermarck, 't is naar 't schijnt ook een vrouwenzeem (heb ik me toch laten wijs maken) ik wist tot hiertoe niet dat daar verschil opzat
Overlaatst terug last van gehad, 't is precies alleen bij regenweer
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Er is wel degelijk een verschil tussen een 'mannenzeem' en 'vrouwenzeem'. Ook Castelli heeft een uitgebreide woman-reeks. (onder in vloed van en/of ontworpen door Paola Pezzo). Wel redelijk prijzig, maar zeer degelijke kwaliteit.
jvnborgh
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 nov 2002 21:47

Broekvet

Bericht door jvnborgh »

#-o Notenmelk van Kruidvat natuurlijk. Dik, vettig met hoge beschermingsfactor (echt).En niet om met uw achterste in de zon te liggen!
Gebruikersavatar
slowlegs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 21:42
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Comp

Bericht door slowlegs »

[quote="Wannes"]hebben jullie ook het gevoel dat hoe ouder je fietsbroek wordt hij harder het zeemvel. want in het begin was mijn zeemvel zacht en nu al meer naar den harde platte kant.[/quote]


Aan mama zeggen dat ze die zeemvelbroekskes niet in het machine mag wassen. Alternatief is: eerst een nachtje met zeepsop in emmer water zetten. 's anderendaags een beetje met de hand wassen en zeer goed spoelen. (2 min. werk) Resultaat : het zeem blijft zacht en soepel.
Geen dank.
Gebruikersavatar
robbe
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 13:23
Rijdt met: ne schone zwarte

Bericht door robbe »

wat doen jullie aan die niet-lederen zemen die momenteel in de meeste broeken zitten? die worden namelijk ook platter en ruwer met de tijd..
slik20
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 19:39
Rijdt met: ridley ignite c team 29er

Bericht door slik20 »

heb ook altijd last van mijne poep
heb nog geen zalf geprobeerd
maar in de winter draag ik altijd twee broeken boven elkaar
helpt ook
kan mij er iemand zeggen of zo'n zadel met een gat erin ook een oplossing is?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@slik20

neen, zo'n zadel met een gat erin is geen oplossing voor het probleem van schuren. Je gaat gewoon op een andere plek drukpunten krijgen en irritaties.
Het is wel leuker voor bepaalde onderdelen, als die last hebben bij een gewoon zadel. Ik heb ooit zo'n zadel met een gat erin geprobeerd en vond het veel slechter dan mijn gewone Flite's..
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

slik20 schreef:kan mij er iemand zeggen of zo'n zadel met een gat erin ook een oplossing is?
Een zadel is echt wel persoonlijk. De ene kan perfect zitten op een zadel waar een ander geen 40 km kan opblijven. Het is dus trial and error, vraag anders een zadel in test.

Ik moet geen zadel met een gat erin meer hebben.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Jerre schreef: t is da poeierke dat ik bedoelde. Heb het nagezien en het is mentol dat erin zit en dat het "frisse" gevoel veroorzaakt. :drunk: Ik ben er in ieder geval heel content van.
Dan gaat ge zeker geen last hebben van "broekhoest" :lol:
Plaats reactie