Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Karen schreef:Sinds een paar dagen schuren de randen van mijn zeemvel op mijn billen.
Dit veroorzaakt kleine brandwonden.
Weet er iemand hoe ik dit kan voorkomen?
een nieuw broek kopen? :-?
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Voor elke rit van die zitvlakcrème op die plaatsen smeren. Ik heb daar vroeger veel last van gehad. En voorkomen is veel beter dan genezen. Eenmaal je die brandwondjes immers hebt genezen die heel moeilijk, dan gebruik je best na je training een ontsmettende zalf.
Karen
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 15:22
Rijdt met: scott

Bericht door Karen »

SPECIALIZED schreef:
Karen schreef:Sinds een paar dagen schuren de randen van mijn zeemvel op mijn billen.
Dit veroorzaakt kleine brandwonden.
Weet er iemand hoe ik dit kan voorkomen?
een nieuw broek kopen? :-?
't is juist een nieuwe!
Karen
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 dec 2002 15:22
Rijdt met: scott

Bericht door Karen »

Zou het ook kunnen dat dat van de regen is, opspattend zand dat tussen mijn broek gekropen is?
't is sinds dinsdag, toen had ik in de regen gereden...
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Ik heb er ook vooral last van als het geregend heeft. Water met daarin kleine deeltjes slijk kruipen in de textiel van je broek en dat schuurt serieus op je vel. Als ik bv. met een lange broek getraind heb in de regen is het net of ik een peelingske heb gehad.

Zalf en nog eens zalf is de oplossing...
serlain
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 14 sep 2002 02:00
Rijdt met: thompson
Contacteer:

Bericht door serlain »

Daktozin is enkel schimmelwerend, maar heeft geen enkel effect tegen bacterieen. Ik zie dan ook geen enkele indicatie om dat aan je kont te smeren. Konten zijn niet zo schimmelgevoelig.
Er zit echter nog een tweede produkt in Daktozin, namelijk zinkoxide en dat is wel nuttig. Zinkoxide beschermt immers de huid tegen irritatie (ook babybilletjes en die zijn in een natte pamper wel schimmelgevoelig) en dat willen we juist bereiken.
Gebruik dus liever gewoon zinkoxide en laat dat schimmelwerend produkt eruit, want dat kan alleen maar voor allergische reacties zorgen en resistentie.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

ja inderdaad Zink oxide zalf is ideaal, je kan ze kopen van Zwitsal (eigenlijk voor babys maar is ook ideaal voor iritaties en schaafwondjes) slechts 3€ voor een tube.(verzorgend)
Of gewoon pure Vaseline inderdaad.(voorkomend)
Of zelfs gewoon wat zwitsal baby poeder.(verzachtend en drooghoudend)
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

gewoon babyluierzalf van gelijk welk merk :P
Gast

Bericht door Gast »

Karen schreef:
SPECIALIZED schreef:
Karen schreef:Sinds een paar dagen schuren de randen van mijn zeemvel op mijn billen.
Dit veroorzaakt kleine brandwonden.
Weet er iemand hoe ik dit kan voorkomen?
een nieuw broek kopen? :-?
't is juist een nieuwe!
Een lapmiddeltje (letterlijk en figuurlijk) is een stukje sporttape op de naad plakken op die plaats waar het schuurt. Ik heb dit enkel bij broeken van ODLO. Geweldig comfortabele broek om te dragen, buiten dat probleem met de zeemrand. :wink:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Karen schreef:Sinds een paar dagen schuren de randen van mijn zeemvel op mijn billen.
Dit veroorzaakt kleine brandwonden.
Weet er iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Welk merk van broek/zeem?? Assos en Giordana maken zeer goede zemen, en ook de zemen van Decca vind ik wel Ok.

Een vriendin is goed te spreken over de broeken van Pearl Izumi, die "Woman Specific" zemen maken, want een vrouw is iets anders gebouwd als een man zoals wel bekend zal zijn...op tochten van 80-90km MTB blijft dat zeem je voldoende komfort geven.
Plaats reactie