Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Black Phantom schreef:
Adri schreef:Wat doe jij eerst aan BP, een onderbroekske...?? 8)
Euhm ja :roll:
Ik draag al heel mijn leven onderbroeken :o
Ik zit nog ni zo lang in de bikesport dus ik ken de geplogenheden nog niet allemaal, maar deze verrast mij eerlijkgezegd :bom:
Bevestigt het dragen van een slip nu mijn beginnersstatus? :cry:
Eeuhm, ja denk ik. Ik heb ooit wel onderbroeken met een zeemvel gezien, maar dat is voor de freeriders. Op de weg en op de mtb is het de bedoeling dat de koersbroek over het blote velletje gedragen wordt.

Wat mezelf nu betreft, ik smeer een antibioticazalf (Daktozin Creme) op het raakvlak tussen schaambeen en zadel en als ik echt last heb, na de rit Neo Cutigenol aan de geirriteerde plaatsen

Dit is echt wel een wonderzalfke
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Black Phantom schreef:
Jerre schreef:ik gebruik da wit poeier van born. Ik denk dat er munt of zo inzit
Munt aan uw gat smeren :lol: :lol: :lol:
Doet mij denken aan die homo die vaseline aan zijne sjarel smeert .... da 's goed voor 't poepke van zijn vriend.
Een andere smeerde er Vicks aan ..... da's goed voor de keel van zijn vriend.
Gij kent precies nogal veel homo's :lol:
grapje hoor, BP :colors:
Gebruikersavatar
FORZA GERT
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 02 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper s-works carbon

Bericht door FORZA GERT »

Sinds kort rijd ik ook zonder onderbroek in mijn koersbroek.

Ik moet zeggen dat het veel comfortabeler is, want je hebt
uiteraard gene last van de naden op de randen van je
onderbroek, en die kunnen dan ook geen irritatie veroorzaken.

Ik had vroeger vooral last aan mijn lies wegens die randen,
en nu dus niet meer !!

:alien:
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

het is de bedoeling om met je bloot gat in je koersbroek te kruipen, anders is het effect van de zeem weg, namelijk je poepeke zo lang mogelijk droog houden. Als ik dan toch nog last krijg van irritatie gebruik ik vaseline op die plaatsen.
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

Omdat ik vaseline gebruik moet ge nu niet achter mij komen rijden zulle, ik ben geen homo, ofwel als jullie dat wel doen kan ik nog sneller worden misschien, om jullie los te rijden. Grapje hoor mannen
Gebruikersavatar
trailstar
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 20:53
Rijdt met: Rocky Mountain ETSX70, Ludo Postfiets

Bericht door trailstar »

hebben jullie ook het gevoel dat hoe ouder je fietsbroek wordt hij harder het zeemvel. want in het begin was mijn zeemvel zacht en nu al meer naar den harde platte kant.
Gebruikersavatar
den langen
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 22:04
Rijdt met: GIANT Boulder

Bericht door den langen »

mee mijn bloot gat in mijn koersbroek kruipen heb ik nog nie geprobeerd maar nu hoor ik da da wel beter zit dan mee een onderbroek
kga da zeker nen keer proberen


bedankt voor de tips 8) :compress: [/u]
Gast

Bericht door Gast »

Tja dat zeemvel zit daar nu niet bepaald in voor de extra zachtheid maar om de wrijving tegen te gaan en dat effect wordt volledig teniet gedaan als je er nog iets anders tussen steekt (zoals ondergoed).
En op om de begin vraag terug te komen: broekvet wordt bijna niet meer gebruikt om de simpele reden dat het bijna geen reden van bestaan meer heeft. Broekvet dien om het zeem in je broek soepel te houden (kijk maar naar je natuurzeem om ramen te lappen, eens droog zo stijf en hard als een stuk karton). Nu de fietsbroeken van tegenwoordig hebben bijna geen natuurzemen meer maar kunstofzemen of nog andere (hoog) technologische producten. Het heeft geen zin hier broekvet aan te smeren.
Broekvet hoort dus aan je (natuur)zeem.
De andere zalfjes waarvan hier sprake horen juist, ..., daar thuis.
(... waar het zeer doet...)
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

Amai,met een boxershort onder de koersbroek: Dat moet pas echt schuren en wrijven als die stof dubbel komt te zitten. :-?



Daktazinzalf is in feite in eerste instantie voor het genezen van rode ontstoken poepjes bij babys. Dit door kontakt van het poepje met stoelgang en urine in de luier. De zalf bevat ook vaseline. Ze vernietigt bacterien en schimmels en herstelt de huid.

Interessant om in huis te hebben na een lange tocht. :wink:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

En kunt ge die daktazinezalf gewoon bij den apotheker verkrijgen, of moet je daar een voorschrift voor hebben?
Plaats reactie