Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door Prospeer »

Broekvet! Hoe, waar en wanneer?
Hoe: met uw vingers
Waar: daar waar je 'zitvlees' t zadel raakt
Wanneer: als ik ga fietsen, vooral bij lange ritten :P
zaskar72 schreef:En iemand ASSOS chamois creme ?
Schijnt erg goed te zijn maar wel duur..maar OK als het doet wat het moet doen maar is het niet zo wat de naam dan die het doet ipv het product ?
Jep, gebruik die creme van Assos. Nog niets anders geprobeerd, hoeft ook niet, deze voldoet goed.
Voor 40 km'jes gebruik ik niets. Maar zeker wel bij regenweer wel (anders sowieso irritatie). Ook bij langere ritten, bij hogere temperaturen of x dagen na mekaar fietsen.
Voor lange afstanden neem ik altijd de meest recente broeken met beste zeem (Vermarc PRR).
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door De Wreter »

zaskar72 schreef:Iemand hier ervaring mee? https://www.duursport.nl/born/cyclist-p ... -gram-2893
Ik had altijd broekzalf van Quoleum, maar ni echt tevreden van.
Heb al is nieuwe broek gekocht ook maar dan werd het nog erger dus nu weer op zoek naar een goed broekproduct..
Gebruik dit al 2 jaar tot volle tevredenheid na een hoop crèmekes. Wel elke rit je broek opnieuw inpoederen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door triumph_st »

Bij Futurumshop.nl eens een gratis staal gekregen van hun huismerk creme. Deze smeer je niet op het zeem maar op de huid zelf. Ik had regelmatig last van irritatie in de liesstreek. Met deze zalf geen problemen meer.
Direct een potje (kost 16 EUR) gekocht en zéér tevreden over.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door frits motaar »

niks zadelvet,ik rij al 30j met een "fiets-onderbroek" onder mijn koers of mtb broekske en heb nooit last van de hier voornoemde kwalen.(ik heb natuurlijk niet alles gelezen wat hier in 13j is geschreven)

een "fiets-onderbroek" is in feite een dun broekje zonder naden met een extra zeem er in.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door triumph_st »

frits motaar schreef:niks zadelvet,ik rij al 30j met een "fiets-onderbroek" onder mijn koers of mtb broekske en heb nooit last van de hier voornoemde kwalen.(ik heb natuurlijk niet alles gelezen wat hier in 13j is geschreven)

een "fiets-onderbroek" is in feite een dun broekje zonder naden met een extra zeem er in.
Je draagt dus twee broeken en twee zemen?
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Broekvet! Hoe, waar en wanneer?

Bericht door frits motaar »

idd,dat fiets-onderbroekje heeft niet zo'n dikke zeem en kan mee in de kookwas,dat is véél hygiënischer.....
Plaats reactie