Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

G-m@n. schreef:
La-Pierre schreef: De nieuwe positie nog niet kunnen testen maar het voelt toch al stukken beter aan dan vroeger als ik even plaats neem op de fiets!
beste wat ik deze week gelezen heb :lol: :lol: :lol: :lol:
Tis al goed! :lol:

Misschien beetje fout "geschreven"

Ik heb er dus al mee in de straat rond gereden en toen voelde het al beter aan.
Ik weet natuurlijk nog niet hoe het gaat zijn wanneer ik eens een normale training doe of een lange tocht...

Dus zo "grappig" is dat eigenlijk ook niet! :roll:
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Ik ben ook van plan om me te laten opmeten. Maar ik twijfel nog tussen Bullen en Piron. Bullen is een dik uur rijden. Piron 1 minuut ...
_Niels_
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 14:07

Bericht door _Niels_ »

bram DR schreef:Ik ben ook van plan om me te laten opmeten. Maar ik twijfel nog tussen Bullen en Piron. Bullen is een dik uur rijden. Piron 1 minuut ...
Ik ben ook wel is benieuwd naar de ervaringen van mensen die naar Piron zijn geweest.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

toverijse schreef:
bram DR schreef:Ik ben ook van plan om me te laten opmeten. Maar ik twijfel nog tussen Bullen en Piron. Bullen is een dik uur rijden. Piron 1 minuut ...
Ik ben ook wel is benieuwd naar de ervaringen van mensen die naar Piron zijn geweest.
Hier enkele bevindingen.

http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 53&t=33770
_Niels_
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 14:07

Bericht door _Niels_ »

roger schreef:
toverijse schreef:
bram DR schreef:Ik ben ook van plan om me te laten opmeten. Maar ik twijfel nog tussen Bullen en Piron. Bullen is een dik uur rijden. Piron 1 minuut ...
Ik ben ook wel is benieuwd naar de ervaringen van mensen die naar Piron zijn geweest.
Hier enkele bevindingen.

http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 53&t=33770
Thanks.
Daar zijn ze precies positiever over Piron dan over Bullen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ben zelf ook bij Piron en bij Bullen geweest.Ik rij nu op de meting van Piron,maar wel men zadel een 0,5cm lager ,de rest is perfect.

Piron

zadelhoogte 70.5-70.9 /nu op 70cm
zadelterugstand 21.4 gemeten vanaf 11,9cm achterkant zadel tot center trapas.

Bullen

zadelhoogte 71.8
zadelterugstand 21.8 vanaf 12 cm achterkant zadel.
Kon bijna niet aan men pedalen.

Die metingen zijn een goede basis,maar nadien moet je zelf wat aanvoelen hoe je het meeste comfort hebt.
Gebruikersavatar
steand
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 jan 2010 21:56
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door steand »

iemand al bij www.bikesolutions.be geweest?
sleutelaar523
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 24 mei 2009 10:07
Rijdt met: Cube LTD Pro

Bericht door sleutelaar523 »

Ja, ben vorig jaar in de zomer bij bikesolutions geweest.
Die mevrouw was vriendelijk, heeft me netjes opgemeten met het bikefitting systeem, en kreeg de meetresultaten mee naar huis. Heb 30€ betaald voor eerste fiets (koersfiets), 15€ voor een extra fiets, en 15€ voor schoenplaatjes.

Ze rekende even uit welke stuurpen ik best stak om een betere positie te bekomen, want deze die ik had was volledig verkeerd, zette m'n zadel op de juiste hoogte, stelde m'n schoenplaatjes af, en liet me even rondrijden om de positie te testen.
Nadien gaf ze me via mail nog wat gratis advies. Was absoluut niet duur, en nu weet ik tenminste m'n juiste fietspositie.

Waarschijnlijk bijlange niet zo ervaren als Bullen of Piron, maar ze is ergotherapeute van opleiding, en maakt gebruik van het bikefitting systeem.

Door haar blijvende bereidheid om me af te helpen van klachten vind ik het alleszins aan te raden.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ga mij mss ook eens laten uitmeten
op de MTB geen last, op de racefiets na een tijd last tussen schouderbladen
e&e
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:52
Rijdt met: trek 6700

Bericht door e&e »

[quote="La-Pierre"]Gisteren bij "fietsadvies-adams" geweest en ik ben er zeer tevreden van!
Hij heeft al zijn kennis van Bullen en weet dan ook waar hij mee bezig is!

ik ben vorige maand ook naar fietsadviesadams geweest omdat ik last had van tintellende vingers in mijn rechter hand en ben daar in tegenstelling tot jou niet zo tevreden over!behalve dan dat het een vriendelijke man is en redelijk dicht bij mij in de buurt woont,en goedkoop, is er niets positief over te vertellen.hij had mijn zadel zo hoog gezet dat ik nu met ontstoken pezen aan de knie zit omdat ik nog met moeite aan mijn trappers kon maar ik dacht van oke hij heeft me uitgemeten dus tzal wel de goede hoogte zijn (gedachte van een beginende mtb'ker) plus mijn stuur zo veel te veel ingekort dat ik er nix van controle over had en voor mij gevaarlijk aanvoelde ( daarom was voor mij het plezier tijdens de tt van maarkedal veel minder)maar nu terug een nieuw origineel stuur erop gezet en zadel ook lager gezet wat me dus terug bij het begin brengt maar als ik moet kiezen tussen ontstekingen in knie en geen plezier beleven tijdens het rijden van tt's of tintellende vingers dan is mijn keuze snel gemaakt hoor......nee was voor mij geen positieve ervaring daar.
Plaats reactie