Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

the sentinel schreef:Ik hoor hier heel veel spreken over beenlengteverschil en het steken van zooltjes.
Ik ben bij Bullen geweest... Beenlengteverschil. Ik ben een paar jaar geleden bij Dr Swerts in Sint-Truiden geweest... Beenlengteverschil en een zooltje van 3mm dragen (binnen of buitenkant van de schoen) enkel bij het fietsen te dragen...
Ik ben vorig jaar bij AOST geweest! Een podoloog! Resultaat... Geen beenlengteverschil maar mijn rechtervoet loopt van voor iets meer naar binnen waardoor het lijkt of je een verschil hebt. Gewoon door andere zolen te nemen(die inwerken op de zenuwen en spieren in je voeten) loop ik nu recht. Hij heeft me proprioceptische zolen voorgeschreven. Ik moet ze wel ALTIJD aandoen!!! Ik had daarvoor altijd last van pijn tussen de schouderbladen... Daar ben ik nu vanaf!
Ik kan ze alleen maar aanraden! Het vergt wel enige aanpassing maar ze werken uitstekend!

Beenlengteverschil komt dus niet alleen omdat je een been korter is dan het andere...
Nog iemand die de heer Goris kent. Dat is volgens mij één van de weinige die echt bekwaam is op het vlak van zolen.
Sniper_78
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 03 okt 2006 21:56
Rijdt met: Willier Cento Uno XC

Bericht door Sniper_78 »

Ik ga de 9e april.
Last van mijn linkerbeen + voet, die in slaap vallen na een uurke fietsen.

hopelijk vindt hij de oplossing.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Sniper_78 schreef:Ik ga de 9e april.
Last van mijn linkerbeen + voet, die in slaap vallen na een uurke fietsen.

hopelijk vindt hij de oplossing.
Toevallig bij mij net hetzelfde...
Mijn bezoek bij Bullen heeft me niet kunnen verlossen van die klachten.
Ettelijke dokters bezocht, de ene zegt dat het uit de rug komt, de andere dat het een peesblessure is...
Bij mij is het verbeterd door oefeningen te doen die het bovenlichaam wat verstevigen.( dus blijkbaar toch de rug :wink: )
Helemaal weg is het niet, moet niet overdrijven met trainen, regelmatig rust inlassen :(
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Dickie schreef:
Sniper_78 schreef:Ik ga de 9e april.
Last van mijn linkerbeen + voet, die in slaap vallen na een uurke fietsen.

hopelijk vindt hij de oplossing.
Toevallig bij mij net hetzelfde...
Mijn bezoek bij Bullen heeft me niet kunnen verlossen van die klachten.
Ettelijke dokters bezocht, de ene zegt dat het uit de rug komt, de andere dat het een peesblessure is...
Bij mij is het verbeterd door oefeningen te doen die het bovenlichaam wat verstevigen.( dus blijkbaar toch de rug :wink: )
Helemaal weg is het niet, moet niet overdrijven met trainen, regelmatig rust inlassen :(
Gewoon bij AOST langsgaan! 't is echt waar! Sinds ik die proprioceptieve zolen draag is dat bij mij verleden tijd! Niks niet regelmatig rusten, gewoon schema's afwerken en natuurlijk wel de onderrugspieren verstevigen maar dat is een algemeen zeer bij wielrenners hè
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Heb een filmpje gevonden hoe men dat daar doet.This wel in het duits
http://www.intersport.at/coachingzone/t ... c11e:-67ef
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

hoeveel kost een uitmeting?

op de racefiets heb ik ontzettend las van hoge rugpijn, tussen de schouderbladen. Mss iemand een oplossing? :lol:
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Headshot schreef:hoeveel kost een uitmeting?

op de racefiets heb ik ontzettend las van hoge rugpijn, tussen de schouderbladen. Mss iemand een oplossing? :lol:
Heb dat ook,mss dat onze zadel te hoog staat tov. het stuur. :-?
Knoerhard
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 apr 2010 14:51
Rijdt met: Bianchi 1885

Bericht door Knoerhard »

Vorige week bij Bullen geweest. 'k Ben zeer te spreken, hij is met pensioen maar doet het nog met erg veel plezier/passie, heeft kennis van zaken en is volgens mij die 100 euro waard. De dag ervoor is Flecha er nog geweest, Lars Boom etc komt ook bij hem.
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Gisteren bij "fietsadvies-adams" geweest en ik ben er zeer tevreden van!
Hij heeft al zijn kennis van Bullen en weet dan ook waar hij mee bezig is!

De nieuwe positie nog niet kunnen testen maar het voelt toch al stukken beter aan dan vroeger als ik even plaats neem op de fiets!

En voor 55€ ( Koersfiets en mtb) moet je het niet laten, zeker niet als dit jouw problemen kan verhelpen
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

La-Pierre schreef: De nieuwe positie nog niet kunnen testen maar het voelt toch al stukken beter aan dan vroeger als ik even plaats neem op de fiets!
beste wat ik deze week gelezen heb :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie