Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Dat was me ook opgevallen bij de meting bij Bullen:
Stuurbreedte moest 2 cm smaller (58 naar 56), terwijl ik ze al redelijk smal vond.
Ben ondertussen zelfs breder gegaan...wel op 29" nu.
Zadel heb ik 0.5cm lager gezet.
Dat had Bullen wel gezegd dat dat eventueel nog de speelruimte was, moest ik de zadelhoogte die hij adviseerde toch iets te hoog vinden.
Wrench science bvb kwam 1cm lager uit.
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

e&e schreef:
La-Pierre schreef:Gisteren bij "fietsadvies-adams" geweest en ik ben er zeer tevreden van!
Hij heeft al zijn kennis van Bullen en weet dan ook waar hij mee bezig is!

ik ben vorige maand ook naar fietsadviesadams geweest omdat ik last had van tintellende vingers in mijn rechter hand en ben daar in tegenstelling tot jou niet zo tevreden over!behalve dan dat het een vriendelijke man is en redelijk dicht bij mij in de buurt woont,en goedkoop, is er niets positief over te vertellen.hij had mijn zadel zo hoog gezet dat ik nu met ontstoken pezen aan de knie zit omdat ik nog met moeite aan mijn trappers kon maar ik dacht van oke hij heeft me uitgemeten dus tzal wel de goede hoogte zijn (gedachte van een beginende mtb'ker) plus mijn stuur zo veel te veel ingekort dat ik er nix van controle over had en voor mij gevaarlijk aanvoelde ( daarom was voor mij het plezier tijdens de tt van maarkedal veel minder)maar nu terug een nieuw origineel stuur erop gezet en zadel ook lager gezet wat me dus terug bij het begin brengt maar als ik moet kiezen tussen ontstekingen in knie en geen plezier beleven tijdens het rijden van tt's of tintellende vingers dan is mijn keuze snel gemaakt hoor......nee was voor mij geen positieve ervaring daar.
Als je echt niet tevreden bent moet je hem daarover aanspreken en hem dus vertellen wat er fout is gelopen!
Mijn positie op de mtb is nog niet perfect en ik mag nog eens langskomen (gratis) om alles eens te bekijken en hier doet hij niet moeilijk over!

Ik heb ook wel last gehad van mijn achillespees door een te snelle verandering in zadelhoogte maar dis probleem is nu van de baan. :wink:
e&e
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:52
Rijdt met: trek 6700

Bericht door e&e »

La-Pierre schreef:
e&e schreef:
La-Pierre schreef:Gisteren bij "fietsadvies-adams" geweest en ik ben er zeer tevreden van!
Hij heeft al zijn kennis van Bullen en weet dan ook waar hij mee bezig is!

ik ben vorige maand ook naar fietsadviesadams geweest omdat ik last had van tintellende vingers in mijn rechter hand en ben daar in tegenstelling tot jou niet zo tevreden over!behalve dan dat het een vriendelijke man is en redelijk dicht bij mij in de buurt woont,en goedkoop, is er niets positief over te vertellen.hij had mijn zadel zo hoog gezet dat ik nu met ontstoken pezen aan de knie zit omdat ik nog met moeite aan mijn trappers kon maar ik dacht van oke hij heeft me uitgemeten dus tzal wel de goede hoogte zijn (gedachte van een beginende mtb'ker) plus mijn stuur zo veel te veel ingekort dat ik er nix van controle over had en voor mij gevaarlijk aanvoelde ( daarom was voor mij het plezier tijdens de tt van maarkedal veel minder)maar nu terug een nieuw origineel stuur erop gezet en zadel ook lager gezet wat me dus terug bij het begin brengt maar als ik moet kiezen tussen ontstekingen in knie en geen plezier beleven tijdens het rijden van tt's of tintellende vingers dan is mijn keuze snel gemaakt hoor......nee was voor mij geen positieve ervaring daar.
Als je echt niet tevreden bent moet je hem daarover aanspreken en hem dus vertellen wat er fout is gelopen!
Mijn positie op de mtb is nog niet perfect en ik mag nog eens langskomen (gratis) om alles eens te bekijken en hier doet hij niet moeilijk over!

Ik heb ook wel last gehad van mijn achillespees door een te snelle verandering in zadelhoogte maar dis probleem is nu van de baan. :wink:


om nu voor een tweede keer terug te gaan daarvoor heb ik het vertrouwen niet meer in die persoon....
Kenno
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 29 sep 2009 19:46
Rijdt met: Cube Analog met RockShox SID en XT remmen en een Trek X500

Bericht door Kenno »

dit topic even onder het stof halen.

zijn er nog mensen die recent ervaring hebben met Bullen?
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

drie maand geleden met de fully naar Bullen geweest ,
opgemeten ( zadelhoogte een stuk lager omdat de schoenplaatjes volgens hem véél te ver naar voren stonden en stuur lager en stuurpen langer).

Natuurlijk veel ellende en miserie de eerste tochten (benen en spieren zullen moeten wennen aan nieuwe zit positie zeker ) .
Na een tijdje een mailtje gedaan dat ik me toch niet zo lekker voelde op de fiets ( pijn in de boven benen en nek pijn wanneer het een fors tochtje was).

Direkt een antwoord gekregen met de suggestie zadel nog 0.5cm naar voor en ook nog 0.5cm lager te zetten.

Al direkt beterschap gevoeld in de benen maar de nek wil soms nog wat problemen geven ( heb dan zelf maar beslist om mijn stuurpen terug +6° te zetten ).

Nek blijft mischien pijn doen omdat ik het stuur nog altijd op 64cm gelaten heb en niet op 58cm ingekort heb zoals hij voorstelde.
piraatje
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 jun 2007 18:56
Rijdt met: cannondale 29

bullen

Bericht door piraatje »

ik ben ok bij bullen geweest en zeer tevreden van. ik weet enkel dat ik een zwakke rug heb en dit heeft niet met mijn positie te maken, die is goed, het is de belasting ervan tijdens optrekken dat ik moet oppassen. ik denk dat het niet enkel de positie is mar ook de manier waarop je fietst. denk ik hé manne :roll:
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Indeed.

Laat mij 3 uur trainen op de baan en 'k begin vanalles te voelen.

Laat me 6 uur in het bos los en 'k voel niks.
rede1
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 31 jan 2014 10:45

voel me niet geholpen door Dr. Swerts sam in sint-truiden

Bericht door rede1 »

Recent bij dr Swerts in Sint-Truiden geweest ivm met schouder en rugklachten en pijn. Deze dokter sprak vanalles tegen hetgeen andere dokters uit mijn scan haalden (staat hij mss boven de dokters van het UZ Leuven , hij denkt allezins meer te weten!) dr Swerts heeft me niet kunnen helpen, was weinig professioneel ik kan hem zeker NIET aanbevelen en ik heb al veel dokters bezocht, mocht enkel veel betalen (bijna 200 euro) voor deze consultatie, ik ben nog naar andere dokter moeten gaan voor voorschrift kiné.Schandalig gewoon! in mijn ogen is ,die dr Swerts een omhooggevallen sportdokterke! Bij hem moet je niet zijn als je geholpen wil worden, dat is me nu wel duidelijk!
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Ervaring Meetcentrum Bullen

Bericht door kazzz »

Ik ben een 3-tal weken naar Bullen gegaan.
Mijn fietspositie was dacht ik, nog niet zo slecht. Draaide dat even anders uit :D
Kader is te groot. Ik heb deze gekocht op basis van kameraden van zelfde lengte of zelfs ietsje kleiner, maar wat blijkt: ik heb kortere benen tov mijn lijf. Ik heb dus een kleinere kader nodig.
Bon, dit wetende mijn fiets volledig afgesteld en de raad gegeven voor een langere stuurpen, plaatjes waren compleet mis, etc..

Ik ben nu 3 tochten gaan rijden en ... de verzuring in de benen is gewoon weg! Ik moet ook niet meer nadenken om te trekken/duwen, dat is een automatisme in deze positie. Ook moet ik op de hele stijle korte klimmen niet meer vooraan op het puntje kruipen van mijn zadel, maar gewoon blijven zitten. Het voorwiel komt niet meer omhoog en de krachtoverbrenging blijft optimaal..

Ik ben heel erg tevreden over Gerard, en 2 kameraden gaan ook op mijn ervaring naar daar (waren opgemeten bij Piron en niet het gewenste resultaat).

Bijkomend is ook dat de man gewoon bakken ervaring heeft en zeer zeer vriendelijk is!
Gebruikersavatar
didi36
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 02 nov 2011 22:14
Rijdt met: colnago29er

Re: Ervaring Meetcentrum Bullen

Bericht door didi36 »

Wat is de prijs bij bullen om uw fiets te laten afstellen ? :wink:
Ik zou ook graag mijn mtb laten afstellen ,
maar 350euro :-k zoals bij energie lab vind ik persoonlijk er toch wel een beetje over . :-?
Plaats reactie