zitpositie 29?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
surfy
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jan 2016 15:47

Re: zitpositie 29?

Bericht door surfy »

Japie carbon schreef:Vergeet de tip van de vork instelling hierboven zeker niet! Dat is ook heel belangrijk.
gisteren jammer niet kunnen gaan door ziekte

dit zijn de gevraagde gegevens
velg
DT Swiss spline M1900 29
vork
Fax Evolution met 90psi druk
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: zitpositie 29?

Bericht door KrisMaes76 »

Ik zit op 80 PSI met mn 94kg zonder uitrusting, wel 27.5" wielen, maar weet niet of dit veel verschil geeft
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: zitpositie 29?

Bericht door Reflex »

KrisMaes76 schreef:Ik zit op 80 PSI met mn 94kg zonder uitrusting, wel 27.5" wielen, maar weet niet of dit veel verschil geeft
Ligt er allemaal aan wat je wenst. Wil je een lage sag voor XC of veel sag voor meer comfort. Mijn vork staat ook altijd hard (XC gebruik) en word pas afgelaten bij erg technische parcoursen. Overigens moet je vork wel heel erg zacht staan om echt merkbaar last te hebben in een bocht.
surfy
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jan 2016 15:47

Re: zitpositie 29?

Bericht door surfy »

ik had belooft om het vervolg te laten weten.
Na diverse filmpjes bekeken te hebben, was het tijd voor de praktijk :-D
Heb diverse houdingen in de bochten uitgetest, maar dewelke bij mij het beste helpt is in de bocht de ellebogen naar buiten, hierdoor ga je met je gewicht iets naar voren. Vandaag een tocht gedaan van 74km zonder te vallen (o). Vorige week met het uittesten een paar keer flink om m'n ......... gegaan. Maar het heeft iets opgebracht, ik heb de indruk dat het nu beter gaat. Druk heb ik ook iets gewijzigd, vooraan rond de 1,7 en achteraan rond de 2,0. Voor de tocht had ik de achterband ook op 1,7, maar ik voelde de wortels en had schrik voor een lek, dus bij de stop iets bijgedaan.

Nogmaals dikke merci aan iedereen voor de tips =D> =D>
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: zitpositie 29?

Bericht door Reflex »

Top, nu blijven oefenen en je zal er steeds beter in worden. Gewicht naar voren kan je in sommige bochten wel eens in de problemen brengen (los zand, grind, modder) maar dat meek je vanzelf. Grip voor is zeer belangrijk.
Plaats reactie