Shimano klikpedalen, wie helpt bij mijn keuze?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Shimano klikpedalen, wie helpt bij mijn keuze?

Bericht door K&Jprojects »

Dag allemaal,


Ik rijd al enkele jaren met LOOK-klikpedalen. Deze zijn niet verstelbaar, er is maar 1 "sterkte" om in en uit te klikken.
Ik heb hier eigenlijk altijd wel goed mee gereden, maar bij een manouvre waar ik moet uitklikken geraak ik zeer moeilijk uitgeklikt. Met rechts lukt dit wel aardig, maar met links geraak ik maar slecht uitgeklikt. Dit dus met gevolg dat ik al heel wat blauwe plekken heb opgelopen!
Ik heb altijd gedacht dat ik te weinig kracht hiervoor had (tja, wij vrouwen hebben minder spier he :p) of gewoonweg te onhandig was (misschien toch dat laatste ja :D).

Maar nu ben ik dat vallen toch wel beu.
Ik durf soms een steil stuk niet oprijden, omdat ik schrik heb dat ik met links er niet uitgeklikt geraak.
Daarom wil ik graag overschakelen op Shimano klikpedalen.
Wie kan mij hier wegwijs in brengen?

Gebruik en vereiste:
- instelbaar qua stroefheid voor in- en uitklikken
- ook berijdbaar met schoenen zonder klikpedalen
- gebruik voor routes a la bloso of toertocht, maar zeker ook voor gebruik in de ardennen en de voor-alpen.


Ik kan ook mijn lokale fietsenboer contacteren, maar had graag wat meer info op dit forum opgedaan vooraleer ik een dealer hoor... :-)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Shimano klikpedalen, wie helpt bij mijn keuze?

Bericht door eL Tee »

Sta me toe je Wellgo WAM-D10 aan te raden... Eén kant platform, andere kant instelbaar SPD... Zelf gebruik ik ze op m'n modder-fietsje.

Afbeelding