Tubeless "probleem"?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Plaats reactie
Tommios
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 nov 2012 18:35
Rijdt met: Cube Reaction SL 2013

Tubeless "probleem"?

Bericht door Tommios »

Hallo,


Onlangs heb ik me een 2dehands setje Mavic CrossMax ST 29ers aangeschaft (in vrijwel nieuwstaat).
Vooraan gebruik ik een Schwalbe Rocket Ron TLR (tubeless ready),
achteraan een Schwalbe Racing Ralph TLR.
Als dichtingsvloeistof gebruik ik deze van Stan's NoTubes.

Mijn vragen zijn de volgende:

a)
Als ik mijn banden oppomp tot 2,2bar blijven deze dagen lang hard staan.
Als ik mijn banden op een hogere druk oppomp zijn deze na een aantal uren terug plat (maar dan echt plat).
Is dit normaal?

b)
Wat is volgens u de ideale bandendruk voor deze combinatie?

Graag hoor ik jullie reacties!
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door rombaft »

als je niet aan het fietsen bent en je krijgt een klein lekje (door te hoge druk) zal dit niet gedicht worden (immers stilstand is geen rondspattende vloeistof in band) .

ik vermoed een lek aan het ventiel, draai het vijsje rond het ventiel eens wat aan, en goed schudden met de wielen (op druk)

los daarvan, 2.2 Bar is veel teveel druk voor een mtb band en dan nog hoger gaan ?.??

ik weeg 85kg en ga nooit boven de 2 bar .
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door Restyle »

Ik heb recent het zelfde probleem aan de hand met mijn specialized tubeless ready banden, er zit een klein klein gaatje in mijn naaf waardoor hij stilletjes afloopt.
Eens goed luisteren en voelen rondom je band als je geen lucht hoort ontsnappen en dan eens goed wrikken om de band er terug goed in te krijgen.

Moest het nu bij mij ook niet opgelost zijn ga ik de band eens opnieuw proberen in te steken maar deze keer zeep gebruiken op mijn randen zodat hij makkelijker pakt.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door roger »

Altijd een beetje vet rond het ventiel doen aan binnenkant velg en dan nadien aandraaien.
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door R1ALAIN »

Er zit ook een klein o-ringetje in de schroef van het ventiel. Zit dit niet verwrongen?
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door flupke73 »

rombaft schreef:als je niet aan het fietsen bent en je krijgt een klein lekje (door te hoge druk) zal dit niet gedicht worden (immers stilstand is geen rondspattende vloeistof in band) .

ik vermoed een lek aan het ventiel, draai het vijsje rond het ventiel eens wat aan, en goed schudden met de wielen (op druk)

los daarvan, 2.2 Bar is veel teveel druk voor een mtb band en dan nog hoger gaan ?.??

ik weeg 85kg en ga nooit boven de 2 bar .
zuid frankrijk
losse stenen
enduro tochtje
2,2bar is dan "welkom"
tenzij je nieuwe velgen wil steken na iedere rit
(learned it the hard €€€€ way)

en ja ik rij in de sneeuw ook met 1bar NN op Flow velgskes
landiepete
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 jun 2010 14:46
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Tubeless "probleem"?

Bericht door landiepete »

Als de band een beetje een 'dikzak' is en je pompt hem te hard op dan wringt de onder spanning staande flank de bead lichtjes uit de groef in de velg. Gevolg : boeltje lekt. Kijk eens of de bead van de band niet ergens lichtjes beschadigd is.

Ik heb zelf ook altijd moeite met Schwalbe tubeless. Een Hutch kan ik probleemloos op 3+ bar zetten. Zowel op Crossmaxen als op X819's
Plaats reactie