Hallo,
Onlangs heb ik me een 2dehands setje Mavic CrossMax ST 29ers aangeschaft (in vrijwel nieuwstaat).
Vooraan gebruik ik een Schwalbe Rocket Ron TLR (tubeless ready),
achteraan een Schwalbe Racing Ralph TLR.
Als dichtingsvloeistof gebruik ik deze van Stan's NoTubes.
Mijn vragen zijn de volgende:
a)
Als ik mijn banden oppomp tot 2,2bar blijven deze dagen lang hard staan.
Als ik mijn banden op een hogere druk oppomp zijn deze na een aantal uren terug plat (maar dan echt plat).
Is dit normaal?
b)
Wat is volgens u de ideale bandendruk voor deze combinatie?
Graag hoor ik jullie reacties!
Tubeless "probleem"?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- rombaft
- Mountainbiker
- Berichten: 1118
- Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
- Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Re: Tubeless "probleem"?
als je niet aan het fietsen bent en je krijgt een klein lekje (door te hoge druk) zal dit niet gedicht worden (immers stilstand is geen rondspattende vloeistof in band) .
ik vermoed een lek aan het ventiel, draai het vijsje rond het ventiel eens wat aan, en goed schudden met de wielen (op druk)
los daarvan, 2.2 Bar is veel teveel druk voor een mtb band en dan nog hoger gaan ?.??
ik weeg 85kg en ga nooit boven de 2 bar .
ik vermoed een lek aan het ventiel, draai het vijsje rond het ventiel eens wat aan, en goed schudden met de wielen (op druk)
los daarvan, 2.2 Bar is veel teveel druk voor een mtb band en dan nog hoger gaan ?.??
ik weeg 85kg en ga nooit boven de 2 bar .
-
- Mountainbiker
- Berichten: 152
- Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
- Rijdt met: Specialized Epic
Re: Tubeless "probleem"?
Ik heb recent het zelfde probleem aan de hand met mijn specialized tubeless ready banden, er zit een klein klein gaatje in mijn naaf waardoor hij stilletjes afloopt.
Eens goed luisteren en voelen rondom je band als je geen lucht hoort ontsnappen en dan eens goed wrikken om de band er terug goed in te krijgen.
Moest het nu bij mij ook niet opgelost zijn ga ik de band eens opnieuw proberen in te steken maar deze keer zeep gebruiken op mijn randen zodat hij makkelijker pakt.
Eens goed luisteren en voelen rondom je band als je geen lucht hoort ontsnappen en dan eens goed wrikken om de band er terug goed in te krijgen.
Moest het nu bij mij ook niet opgelost zijn ga ik de band eens opnieuw proberen in te steken maar deze keer zeep gebruiken op mijn randen zodat hij makkelijker pakt.
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Berichten: 941
- Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
- Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Re: Tubeless "probleem"?
Er zit ook een klein o-ringetje in de schroef van het ventiel. Zit dit niet verwrongen?
Re: Tubeless "probleem"?
zuid frankrijkrombaft schreef:als je niet aan het fietsen bent en je krijgt een klein lekje (door te hoge druk) zal dit niet gedicht worden (immers stilstand is geen rondspattende vloeistof in band) .
ik vermoed een lek aan het ventiel, draai het vijsje rond het ventiel eens wat aan, en goed schudden met de wielen (op druk)
los daarvan, 2.2 Bar is veel teveel druk voor een mtb band en dan nog hoger gaan ?.??
ik weeg 85kg en ga nooit boven de 2 bar .
losse stenen
enduro tochtje
2,2bar is dan "welkom"
tenzij je nieuwe velgen wil steken na iedere rit
(learned it the hard €€€€ way)
en ja ik rij in de sneeuw ook met 1bar NN op Flow velgskes
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 25 jun 2010 14:46
- Rijdt met: Ne zwarte
Re: Tubeless "probleem"?
Bericht door landiepete »
Als de band een beetje een 'dikzak' is en je pompt hem te hard op dan wringt de onder spanning staande flank de bead lichtjes uit de groef in de velg. Gevolg : boeltje lekt. Kijk eens of de bead van de band niet ergens lichtjes beschadigd is.
Ik heb zelf ook altijd moeite met Schwalbe tubeless. Een Hutch kan ik probleemloos op 3+ bar zetten. Zowel op Crossmaxen als op X819's
Ik heb zelf ook altijd moeite met Schwalbe tubeless. Een Hutch kan ik probleemloos op 3+ bar zetten. Zowel op Crossmaxen als op X819's