Aanschaf fietsendrager!!!!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Hanne_F_S »

Hanne_F_S schreef:Deze voormiddag een tweedehandse Thule EuroClassic voor 3 op de kop kunnen tikken. Dus daar gaat het zeker mee lukken. Ik zou daar wel nog een extra "fietsklem" voor moeten vinden. Iemand een idee waar je die het goedkoopst kan vinden?
Ondertussen mijn bestelling gedaan bij http://www.vanvlietbikes.nl Qua onderdelen de goedkoopste die ik vond met gratis verzending (wel een mailtje voor gestuurd) Ze hebben mij daar super verder geholpen om uit te zoeken welke onderdelen ik juist nodig had e.d.
timvdl
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 30 apr 2010 10:51
Rijdt met: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Contacteer:

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door timvdl »

Ook voor de mensen met een ferrari, er bestaan hier wel degelijk fietsdragers voor. Absoluut niks voor mijn budget, maar wouw de foto toch even met jullie delen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door whaleshark »

Nice....
Zou hij iemand hebben , die hem achterna rijdt met z'n voorwiel, of houdt hij die op z'n schoot? :evil:
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door kazzz »

Eventjes inpikken op dit topic.
Ik heb geen trekhaak, en de auto van mijn vrouw ook niet.
Haar volgende mss wel, maar om niet afhankelijk te zijn dat ik altijd haar auto moet nemen atm (een V60, daar kan de fiets in), niet te hoeven wachten in de koude binnenkort om eerst nog de fiets af te spuiten, en telkens mijn voorwiel eruit moet halen, ben ik op zoek naar een fietsendrager die je aan de koffer kan bevestigen.
Ik heb een BMW 5 reeks F10, koffermodel.
Welke is aangeraden, zeker rekeninghoudend met volgende punten:
- stevig
- carbon fiets
- fiets is bevestigbaar met de nieuwe geo's (meer sloaping)
- vrij makkelijk op te bouwen/af te breken/stevig

Er zijn 2 thules die in aanmerking komen, echter vrees ik dat dat niet voor nieuwe geo's is (hecht vast aan de zitbuis)..?

http://www.thule.com/en/co/products/car ... 2-_-992000" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door kazzz »

Niemand dat hier een antwoord kan op geven of er één heeft? Anders een tip waar ze deze verkopen en je ook eens kan testen?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door kawa »

kazzz schreef:Eventjes inpikken op dit topic.
Ik heb geen trekhaak
Ik heb een BMW 5 reeks F10, koffermodel.
Welke is aangeraden, zeker rekeninghoudend met volgende punten:
Eerlijk?

Ik neem aan dat je toch iets of wat autoliefhebber bent? (anders zou ik niet dadelijk zo'n BMW kope)

Plaats u ne trekhaak. Ik kan me niet voorstellen dat die aanhangfietsdragers hun werk doen zonder zichtbare sporen achter te laten op de lak van uwe auto.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door kazzz »

Daar ben ik ondertussen ook al uit..
Voorlopig komt er niets op. Ik was aan het zoeken echter een Hitch. Dat is goedkoper dan een trekhaak, en is zo een vierkant onder de auto waarin je de thule kan schuiven.
Echter, de auto moet er fabrieksaf mee voorzien zijn. Dus ook niets..

Volgende keer trekhaak. Het is een leasing, dus achteraf plaatsen is voor mij veel duurder dan direct in de aankoop.
Spijtig genoeg dus bibberen nog deze winter :-(
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Chakam »

Ik gebruik al 2jaar zo een koffer-hang model, schade aan de auto voorlopig nog niet echt gezien.
Je kan altijd kleine stukjes stof gebruiken en tussen de bevestings en koffer stoppen :wink:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door dennisVO »

kazzz schreef:Daar ben ik ondertussen ook al uit..
Voorlopig komt er niets op. Ik was aan het zoeken echter een Hitch. Dat is goedkoper dan een trekhaak, en is zo een vierkant onder de auto waarin je de thule kan schuiven.
Echter, de auto moet er fabrieksaf mee voorzien zijn. Dus ook niets..

Volgende keer trekhaak. Het is een leasing, dus achteraf plaatsen is voor mij veel duurder dan direct in de aankoop.
Spijtig genoeg dus bibberen nog deze winter :-(
je kan toch een trekhaak laten plaatsen enkel voor fietsdragers dacht ik?
die zijn goedkoper aangezien die geen remork met weet ik hoeveel gewicht erop moeten dragen.

Auto5
Autovak
of een andere grote wagenwinkel heeft altijd wel wat modellen staan die je kan proberen op je wagen.

en 2dehands zoeken?
dan kan je toch ook steeds ter plaatse gaan uitproberen of hij past.
Plaats reactie