Aanschaf fietsendrager!!!!

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Reflex »

Ik vermoed zomaar dat de problemen met de fietsen te maken hebben met de rubberen bandjes die vroeger gebruikt werden die na verloop van tijd gewoon niet goed meer werken doordat de rek eruit is. Enkel door het nieuwe systeem met de plastieken clips is dat probleem uit de wereld. Ik heb deze ook gemonteerd op mijn oude rek. Alle nieuwe rekken hebben volgens mij de clips zoals ze ook bij Thule gebruikt worden.

Problemen met de bevestiging bij de kogel heb ik absoluut niet.

Ik vind het grote voordeel juist de bevestiging van de fiets. Mijn maat heeft met zijn Thule enkel maar problemen om 3 fietsen naast elkaar te krijgen. De framebevestiging moet iedere keer weer anders gezet worden omdat hij de ene keer tegen de schuine onderbuis zit, dan weer tegen de staande buis etc etc. Met het systeem van Spinder zet je de fiets erop en kan je altijd de zadelpen bevestiging monteren.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door sam2300 »

Klopt. Er was inderdaad sprake van slechte spanriemetjes. Denk dat het die Spinder Basic wel zal worden, maar zou deze toch graag eerst eens in levende lijve zien. Als er iemand een verdeler weet in de buurt van Beveren, SintNiklaas laat maar weten.

@reflex: merci voor de info!
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1014
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door IPPE »

Toen mijn spanriempjes het begaven heb ik deze vervangen door zelfgemaakte van een binnenband van mijn koersfiets.
En als ik mijne 5 Spot meeneem is het wel een beetje wringen om de banden in het gootje te krijgen => Hans Dampf 2.35 :lol: .

Trouwens de mijne is ondertussen 10 jaar oud en is nog lang niet aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door mountainsurfer »

neem maar een thule euroway
super
fiets zeer staat vast
en rekje is zo op trekhaak gemonteerd
1 hendel en alles staat vast

vroeger een spinder falcon
dacht dat deze ook goed was (tot ik nu met thule rijd )
fiets staat meer te waggellen op drager
monteren was met een grote bout(en bijgeleverde potsleutel ) op trekhaak
eigenlijk altijd een beetje gokken hoe hard ge deze moest vastdraaien
sleutel stond op den duur een beetje parraplu van te veel kracht op te zetten

daarvoor met twinny load gereden
dacht dat deze ook goed was
(tot ik met spinder en daarna met thule gereden had )

eigenlijk zijn al deze rekjes goed

maar met thule kan ik gemakkelijk 140 /150 rijden als ik op reis ga
bike blijft stabiel staan
met ander rekjes keek ik constant in mijne spiegel
en was er steeds niet erg gerust in
Laatst gewijzigd door mountainsurfer op do 12 dec 2013 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door whaleshark »

+1

Ik ben eind augustus met drie MTB's op m'n Thule naar Italië gereden , ik heb niet anders gereden dan ik gewoon ben, + 160 km/u in Duitsland, waar het mag, en dat met een gerust gevoel, de fietsen staan vast. Zie " onclick="window.open(this.href);return false;
Als je eenmaal een thule (model van de laatste jaren) gehad hebt, wil je geen andere meer.
Ik heb een spinder Eagle gehad. Een goed toestel maar...
Mijn thule staat in minder dan 10 sec om m'n trekhaak, het duurt langer om mijn elektro fiche aan te sluiten.

Grtz
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Hanne_F_S »

Mijn vriend heeft een Cube HPA AMS en ik (binnenkort) een Cube WLS SL

Zouden die op een Thule Euroway voor 2 fietsen passen of denken jullie dat dat echt te krap gaat zijn?
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1014
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door IPPE »

Als je nog geen fietsdrager hebt zou ik persoonlijk opteren voor ene voor 3 fietsen. Deze zijn niet zoveel duurder en je beschikt wel over een zee van plaats :wink: .

Maar op een van 2 fietsen gaat het ook hoor, maar het kan zijn dat je bv. het zadel omlaag moet zetten om plaats te maken voor de andere zijn stuur.
Hanne_F_S
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 08:30

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Hanne_F_S »

Deze voormiddag een tweedehandse Thule EuroClassic voor 3 op de kop kunnen tikken. Dus daar gaat het zeker mee lukken. Ik zou daar wel nog een extra "fietsklem" voor moeten vinden. Iemand een idee waar je die het goedkoopst kan vinden?
Tyrael
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 feb 2014 10:15

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door Tyrael »

Passen 2 MTB's met 29 inch wielen goed op een Thule Euroride 943? De Euroway 923 heeft een iets bredere basis.
DirkL
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 20:11
Rijdt met: Cube Reaction GTC SLT 29 / Canyon Spectral AL 9.0 sl

Re: Aanschaf fietsendrager!!!!

Bericht door DirkL »

kawa schreef:
Ceee schreef:Oké, dank je voor de tip van een drager te kopen van drie als je veel met twee fietsen op de baan bent. Trekhaak heb ik dus ik zou zowieso voor een trekhaaktype gaan. Zal even den tweedehandsite's aflopen :-)

Hier ook een drager voor drie fietsen waar er max twee op geplaatst worden.
Heb er ene gehad voor twee fietsen, maar dat was telkens een gepuzzel en een gevloek om er twee fully's op een deftige manier en zonder dat ze elkaar beschadigen op te krijgen.

Nu gaat het een pak beter.


Ik kocht de mijne bij Futurumshop, gratis levering en toen de goedkoopste.
http://www.futurumshop.nl/thule-euroway ... olig.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is ook nog een goedkopere versie.
http://www.futurumshop.nl/thule-eurorid ... 2012.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn nieuwe fully (frame heeft andere vorm) past niet meer op mijn fietsdrager (zonder trekhaak).
Dus ga ik mij een trekhaak en fietsdrager moeten aanschaffen #-o

Mijn vraag is passen dikke banden goed op de thule dragers, Ik heb continental 2.4 opliggen en op de website staat dat de wieldiameter 60 mm (Hapro atlas) of 2.3 inch (thule).

http://www.futurumshop.nl/thule-eurorid ... tsen.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.futurumshop.nl/hapro-atlas-3 ... kker.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij het thule euroway model staat er niets vermeld over de max. dikte van de band.

http://www.futurumshop.nl/thule-euroway ... odel.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Als er iemand meer over weet zou dit hulpzaam zijn.

Alvast bedankt
Plaats reactie