Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

Emdrieke schreef:Inderdaad,Pro pennen met verschillende lengte's en hoeken.
Maar is dat enkel om te testen of ook om te kopen,ik weet het niet (ik meen prijskaartjes gezien te hebben).
Nu,zijn berekening van de aangepaste pen klopt wel hoor. Bij mij heeft hij de hoek en aangepast penlengte doorgegeven en stuurhoogte was na controle perfect.
Verkopen doet ie ook hoor, voor de afstelling van mijn EX9 had ik zowel een stuurpen als een zadelpen nodig en die heeft ie me dan ook verkocht.
Gebruikersavatar
Giacomo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 15 mar 2008 17:12
Rijdt met: GIANT TERRAGO

Bericht door Giacomo »

Weet iemand hoeveel je moet betalen als je je nieuwe schoenen opstuurt om de plaatsen terug op juiste positie te zetten?


Giacomo
Gebruikersavatar
Karakoram1
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 19:44
Rijdt met: nen ongelakte

Bericht door Karakoram1 »

Dacht dat dit 10 euro koste. Mail hem anders eens.
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Bericht door alain »

Kost idd 10 €.
Je kan een postpakket opsturen naar hem met erin een returzegel en binnen de 5 dagen heb je de schoenen terug
Die 5 dagne zijn te rekenen vanaf datum verzendig
Best wel eens op voorhand mailen of bellen om concreet af te spreken
nopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 05 dec 2008 15:29
Rijdt met: Giant XTC 1

Bericht door nopper »

Wegens aanhoudende problemen in onderrug en bekken uiteindelijk toch maar eens een meting laten uitvoeren. Voordien al een scan gehad van de onderrug maar daar kwam NIETS uit. Uiteindelijk hoop je gewoon dat ze iets vinden. Al is het beter dat ze niets vinden :-)

Enkele dagen geleden bij Bullen geweest omdat ik overgestapt ben naar een fully frame. Ik meet 1, 78m, maar ik heb heel lange benen. De meeste frames zijn dus te lang voor me. Toen viel mijn oog op een 18'' Merida Mission op Ebay. Die had een korte bovenbuis.

Volgens Bullen was de lengte van het frame optimaal, maar de hoogte een pietsie te klein. Maar een frame dat zo hoog is en zo kort is bijna onmogelijk te vinden. Slotsom dus : dit was zo ongeveer het beste wat ik zou kunnen vinden. Dat was al een pak van mijn hart.

Ik heb alle onderdelen die ik had kunnen behouden. Er waren geen al te grote aanpassingen nodig. Hij noemde mijn vorige opstelling wel Harley Davidson. Hij heeft me een sportievere setup gegeven. Stuur omlaag en smaller, zadel wat naar achteren en zadel wat naar omhoog. Schoenplaatjes minimaal aangepast.

Wat wel bleek was dat ik volgens hem een beenlengteverschil heb van 8mm. Hij raadt me dus aan mijn linkerbeen in stapjes te 'verlengen' dmv zooltjes. (3keer 1mm in stapjes)
Ik ben bij een osteopaat in behandeling die heeft vastgesteld dat mijn bekken (heiligbeen) gekanteld en getorst is. Een beenlengteverschil KAN dit verklaren. De pijn in mijn sacrum kan hier ook een gevolg van zijn.

Nu weet ik dat sommigen wat sceptisch staan tegenover dergelijke beenmeting en die zooltjes. Ik ben dus 'in dubio'. Twijfel twijfel.....

Geef ik Bullen een kans en steek ik zooltjes in 1 schoen,... of doe ik hiermee meer kwaad dan goed?

Waar kan ik een perfecte beenmeting laten uitvoeren???
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Als het over zolen gaat kan ik maar één adres aanraden; www.aost.be (Patrick Goris).

Ik heb al enkel jaren zolen die door Dhr. Goris zijn aangemaakt, niet om mijn voeten te corrigeren, maar mijn rug.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

De enige manier om een beenlengteverschil te meten is door foto's te nemen (x-ray) via de kliniek, best via bv een dienst sportgeneeskunde. Dan zien ze de kop van uw dijbeen en dan kunnen ze perfect de lengte van uw bovenbeen en de lengte van uw onderbeen tot op de millimeter bepalen. Ze zien daar ook hoeveel uw bekken gekanteld staat en in welke richting. Schrik niet, want dat kan heel veel zijn. En zo'n dingen lokken scoliose en rugproblemen uit.
Het kan goed zijn dat nadat de osteopaat uw bekken manipuleert en ge gaat terug bij Bullen, dat uw benen volgens zijn methode ineens weer even lang zijn.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Wat betreft dat beenlengteverschil, ik heb dat ook en rij al lang met in m'n rechterschoenen een zooltje. Bij mij helpt dat heel goed, ik heb zelfs in gewone schoenen rechts een zooltje en dat geeft een heel verschil van pijn in de bekken en onderrug.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Bericht door caveman »

Ik ben ook bij Bullen geweesd, vorig jaar.
Ook mijn been was 8mm korter, hij raadde mij ook zooltjes aan.
Ik heb dit even gedaan maar ik ben er mee gestopt.
Waarom, mijn osteopaat zij dat als je bv zooltjes draagt corrigeert het lichaam zich,maar als je dan op je kousen loopt of blote voeten, dan corrigeert het lichaam zich weer. Op den duur corrigeer je constant.
De osteopaat heeft mijn bekken en heiligenbeen goed losgemaakt. 8 beurten. Het lichaam kan een beenverschil van 10 mm aan ( bekken en heiligenbeen)
Nu geen problemen meer.
nopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 05 dec 2008 15:29
Rijdt met: Giant XTC 1

Bericht door nopper »

Ik ben bij Bullen geweest de dag na een behandeling bij de Osteopaat.

Blijkbaar moet ik dus alles eens mooi op foto laten zetten... of de osteo nog een tijdje een kans geven

Probleem met die dingen is dat je het blijkbaar allemaal ZELF moet uitzoeken. Als dokters een scan van de rug adviseren en daar komt niets uit, dan weten ze het niet meer en doen ze alsof je niets hebt. Mijn dokter heeft me na die scan niet meer doorverwezen.
Plaats reactie