bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

-JP- schreef: Tegen dat het drogen is gaat de MK dan ook naar voor en komt er een
RK achteraan.
Ik bol in de zomer met een MK vooraan en een RaRa achter.
Misschien dat ik eens een RK achter probeer.

Je moet met de MK eens op een zuigende ondergrond rijden, stoempen geblazen. Ik heb daar liever een NN. In de modder gaat er een oude Michelin op.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Van het weekend in Jodoigne 55km door de modder gereden met MK (2.0bar) vooraan en RK (2.1bar) achteraan.

Zelfs in de modder kan je rijden met de RK achteraan maar ik zou het niet aanraden ;)

Op straat en op een droog parkoers zoals Rillaar en Aarschot is die RK achteraan geweldig. Mk vooraan werkt in het droog ook geweldig, lekker veel grip in de bochten :D
Gebruikersavatar
stanny64
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 03:15
Rijdt met: merida Matts Lite XT-Edition 2013--CKT258 carbon
Contacteer:

Re: bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Bericht door stanny64 »

nieuwe fiets met conti x king achteraan en mk 2.2 vooraan de mk is een topband veel bijtkracht maar de x king achteraan is in modder een complete ramp verleden week de toertocht meegedaan met mijn nieuwe fiets en banden die x king gaat er finaal af op de weg heel goed maar voor toertochten niks waard achteraan komt er nu ook de nieuwe mk 2.2 protection op daar ben ik wel tevreden van tenslotte koop je een mountainbike om toertochten te rijden en nie om asfalt te vreten dan moet u maar een koersfiets kopen
de x king kon ik echt nie mee weg slippen en nog es slippen in modder terein ](*,)
Fmaréchal
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: do 05 mei 2011 13:50
Rijdt met: Granville pulse 2010

Re: bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Bericht door Fmaréchal »

stanny64 schreef:nieuwe fiets met conti x king achteraan en mk 2.2 vooraan de mk is een topband veel bijtkracht maar de x king achteraan is in modder een complete ramp verleden week de toertocht meegedaan met mijn nieuwe fiets en banden die x king gaat er finaal af op de weg heel goed maar voor toertochten niks waard achteraan komt er nu ook de nieuwe mk 2.2 protection op daar ben ik wel tevreden van tenslotte koop je een mountainbike om toertochten te rijden en nie om asfalt te vreten dan moet u maar een koersfiets kopen
de x king kon ik echt nie mee weg slippen en nog es slippen in modder terein ](*,)
heb dezelfde combinatie steken en helemaal geen problemen met de X-King.overal goede grip,nooit mee in problemen gekomen.
met hoeveel druk reed je in de banden?
Gebruikersavatar
stanny64
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 03:15
Rijdt met: merida Matts Lite XT-Edition 2013--CKT258 carbon
Contacteer:

Re: bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Bericht door stanny64 »

ik dacht iets van rond de 2.8 kg denk dat het te veel is en met lagere bandenspanning moet rijden ,hoewel
heb mij nu toch een nieuwe mountainking achteraan besteld http://www.futurumshop.nl/continental-m ... -2-2.phtml" onclick="window.open(this.href);return false; (dit model)
zelfs als beginnende mtber ben ik wel tevreden over deze band veel grip rijd zich makkelijk proper en op de weg valt hij reuze mee des ondanks het toch grove profiel haal ik daar makkelijk 34 km/h mee
mss moest ik die x king iets lager zetten (2 kilo of zo )zat bijna op 3 kilo en voor de tocht in haasdonk was dat echt wel bagger was mijn eerste trial dus ik heb nog veel te leren op mtb vlak maar het smaakt zeker naar meer heb mij heel goed geamuseerd de eerste maal :-D
wat niet wegneemt dat de x king op de baan wel zeer vlot loopt je hoort hem nauwelijks bollen is wel een snelle band mss ligt het aan mij te nog te weinig ervaring :-?

tips zijn altijd welkom

gr
Fmaréchal
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: do 05 mei 2011 13:50
Rijdt met: Granville pulse 2010

Re: bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Bericht door Fmaréchal »

stanny64 schreef:ik dacht iets van rond de 2.8 kg denk dat het te veel is en met lagere bandenspanning moet rijden ,hoewel
heb mij nu toch een nieuwe mountainking achteraan besteld http://www.futurumshop.nl/continental-m ... -2-2.phtml" onclick="window.open(this.href);return false; (dit model)
zelfs als beginnende mtber ben ik wel tevreden over deze band veel grip rijd zich makkelijk proper en op de weg valt hij reuze mee des ondanks het toch grove profiel haal ik daar makkelijk 34 km/h mee
mss moest ik die x king iets lager zetten (2 kilo of zo )zat bijna op 3 kilo en voor de tocht in haasdonk was dat echt wel bagger was mijn eerste trial dus ik heb nog veel te leren op mtb vlak maar het smaakt zeker naar meer heb mij heel goed geamuseerd de eerste maal :-D
wat niet wegneemt dat de x king op de baan wel zeer vlot loopt je hoort hem nauwelijks bollen is wel een snelle band mss ligt het aan mij te nog te weinig ervaring :-?

tips zijn altijd welkom

gr
das inderdaad wat veel.zelf ga ik met zo een modderige toestanden rijden met een 2bar op de bandjes,soms iets minder.nog nooit echt veel problemen met grip gehad dan
inno
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: do 01 nov 2007 13:07
Rijdt met: tomac aotomatic 120

Re: bandendruk MOUNTAIN KING 2.2

Bericht door inno »

ik rij Mk 2.2 voor op 1.9bar en xking 2.2 achter 1.9bar protection
wss binnenkort achter ook naar Mk achter heb hem nog liggen van vorige winter.
de xling ligt er op sinds april
zeer tevreden
Plaats reactie