Forumoverzicht Techniek Tips en tricks Tubles rijden.

Tubles rijden.

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 27 sep 2017 12:36
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
Schwalbe Doc Blue = NoTubes

Caffelatex en Orange Seal :drunk: Orange Seal gaat echt wel een stuk langer mee dan 'theoretisch' vermeld in het artikel, vlot 3 tot 4 maanden vooraleer bij te vullen. De Endurance versie zelfs 9 maanden.

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/6-of-the-best-tyre-sealant-50481/

Bericht wo 27 sep 2017 13:20
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Indertijd eens een batch zelf gemixed:
-1 deel vloeibare latex van bij de knutselwinkel (om modellen te maken, in mijn geval bij de Banier in Sint-Niklaas)
-1 deel propyleen glycol
-1 deel moto-slime voor de stukjes rubber.
-1 deel water
-1 soeplepelke ammonia
Voor het deel met propyleen glycol had ik windex gebruikt, wegens het zeepgehalte erin geen goed idee, want dat vermindert de oppervlaktespanning en dus ook de 'verstoppende' eigenschappen.
Niettemin werkte dat spul wel, nieuw gemonteerde banden kwamen even snel op druk dan met Notubes en bleven ook op druk.

als de ventielen versleten zijn kan een ventiel dat je uit een oude binnenband knipt ook prima dienst doen, zolang het een versie is met uitneembare kern.

Ik heb ook al goeie ervaringen gelezen met latex + water-mengsel als navulling voor de commerciële producten. Voordat die vloeistof volledig opgedroogd raakt, kunnen de gruisdeeltjes immers nog wel functioneren, dan kan enkel latex en water volstaan.

Vorige

Keer terug naar Tips en tricks