Scott reflex 20

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Scott reflex 20

Bericht door FantaDHrider »

Ik ga binnenkort een nieuwe xc bike kopen bij de LBS want mijn merida is door zijn jaartjes heen en functioneerd niet meer goed.het gaat om een Scott reflex 20 zoals deze hier.heb hem voor een testrondje gereden en beviel me heel goed.Wat vinden jullie goede keus of niet
Afbeelding
hier de specs

Weight
13.3 kg
29.3 lbs
Frame
NEW Reflex frame Alloy 6061 Reflex geometry
Fork
Rock Shox Dart 2 with Lockout 100mm travel reb. Adj.
Headset
Ritchey Logic OE integ.
Derailleur (Rear)
Shimano LX RD-M581 27 speed
Derailleur (Front)
Shimano Deore FC-M510 31.8mm
Shifters
Shimano Deore R-fire plus w/gear indicator
Brake Levers
Avid Juicy 3
Brakes
Avid Juicy 3
Crankset
Shimano FC-M442, black 44x32x22 T
BB-Set
Shimano BB-UN-26 68/113mm
Handlebar
Scott Comp 1 600mm, black
H'stem
Scott Team 4 Bold 1-1/8 / 7°
Pedals
LU-998-S
Seatpost
Scott / 26.8mm
Seat
SCT-10 SL Reflex 07
Hub (Front)
Scott Disc Team
Hub (Rear)
Shimano FH-M475-L
Chain
Shimano CN-HG53
Cassette
Shimano CS-HG50-9 11-32 T
Spokes
14 G, stainless
Rims
Alex DM-18 D-Wall, blk anod.
Tires
Scott OXYD 26x2.0 27 TPI
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

ik ga hem waarschijnlijk volgend weekend kopen :wink:
Corsa
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 06 dec 2005 15:51
Rijdt met: Orbea Lanza Sram X.0+Sid Team

Bericht door Corsa »

Ziet er gene slechte fiets uit om te beginnen, ge kunt achteraf natuurlijk nog enkele upgrades doen als ge dat wilt.

greetsss
bergfietser
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: do 22 sep 2005 08:43
Rijdt met: Yeti

Bericht door bergfietser »

Volgens mij ga je, als je een low-budget fiets koopt, toch beter voor een cube, canyon, merida of iets dergelijks
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

Hij kost normaal tegen de 900 euro,maar met inruil van mijn Merida kan ik hem voor 700 euro ophalen.Ik heb veel fietsen afgezocht voor in de prijsklasse van 700 euro en ik kwam nog niets tegen met hydraulische schijfremmen erop en er zitten ook nog avid Juicy Hydraulische schijfremmen op :-D
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Ik heb net een Reflex 30 (2006) opgebouwd met onderdelen uit mijne stock; X.O, XT v-brakes groep, SID team, X-maxen, WCS stuur en stuurpen, Roox 4.2 zadelpen,... kortom overjaarse maar goede componenten. De korte testritten geven mij het gevoel dat dit een frame-geometrie is om eerder lange ritten te maken dan snelle ritten, het frame is licht, natuurlijk niet topklasse, maar voor zijn prijs prima om stukje bij beetje te upgraden. Bij de low-budget merken krijg je minder frame en meer afmontage, bij de "grotere" merken heb je sowieso een hoogwaardiger frame. Deze Reflex 20 (2007) weegt 13,3 kg, ik ben niet zeker maar de mijne komt iets boven de 11 kg. Dus,.... ik vind dit een goeie keus om te starten.
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

dank u,dit is trouwens mijn alle eerste fatsoenelijke Xc fiets die ik ga kopen.De merida had het na 2 jaar gehad steeds problemen met schakelen en de vork was te stug en veerde niet zo goed meer,kreeg veel last mijn handen,vingers en armen,het remmen ging slecht tot matig remblokjes sleten gauw :evil: .Ik ben blij dat ik een scott ga kopen eindelijk een keer waard voor mijn geld :-D
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

vergeet niet dat da bij diene scott ook zal komen ze da em slecht zal schakelen + remblokjes verslijten :p maar dat is allemaal te vervangen natuurlijk. en u versnellingen zijn maar is te regelen
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

Dat weet ik wel,aan onderhoud ontkom je niet aan,als ik mijn nieuwe mountainbike goed onderhoud en geen rare dingen mee doe,dan gaan de onderdelen niet zo snel stuk en met goed onderhoud behoud je de levensduur van je fiets goed en zoals Corsa al zei,ik kan mijn fiets altijd upgraden wanneer ik dat wil.Al 100% is al zeker dat de gewone platvorm pedalen worden vervangen met de SPD pedalen bij aanschaf van de fiets bij mijn locale bikeshop als optie :wink:
Plaats reactie