Welke bike voor het vrouwtje????

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie

Nadat ik het bericht las zou ik gaan voor te spenderen budget van :

1) minder dan 1000 euro
1
5%
2) tss 1000 en 1250 euro
11
50%
3) tss 1250 en 1500 euro
10
45%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Welke bike voor het vrouwtje????

Bericht door zaskar72 »

Ik heb is vraagske......en dan speciaal naar de vrouwen toe !!!!

Een vriendin van mij heeft 9 maanden geleden een mooie bevruchting gehad. HET MTB VIRUS =D>

Zij naar de winkel een bike gaan kopen .. nen TREK 3900
Nu na 9 maanden is de vrucht van die bevruchting een mooie ontdekking van desport geworden met op den teller 2500km. ( en hij staat juist geloof me !!)
Nu zit ze met probleem..
Ze wil zich een deftige bike aanschaffen met goed materiaal en deftige groep. Wat is er op de markt en wat zit er dan op voor 1000 a 1200 euro ?? ik zag op de beurs in Brussel dan heb je al XT met deftige vork. Maar ook de wielen moeten deftig zijn want...Ze gaat in april voor 1 jaar naar Guatemala vrijwilligers werk doen en wil die bike meenemen om wat te rijden daar :drunk: =P~ =P~ ( ze heeft echt geluk en ze maakt mij gek ( op alle gebied ! ))dus daar vind je gen MTB winkels en moet ze op haar materaal kunnen vertrouwen.

Graag alle raad, advies, info, enz ....
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

met een fiets van 1300 kom je al ver. kijk maar naar men cube die voor hetzelfde geld ook met een degelijke manitou r7 word verkocht.
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

persoonlijk vind ik dat je voor zo'n 1300 à 1400 € een hardtail hebt die deftig en evenwichtig afgemonteerd is, hoger gaan in prijs heeft weinig zin, tenzij je echt verder wil gaan met je hobby of wedstrijden ed wil gaan rijden. Maar bij fietsen tss de 1250 € en 1500€ vind je vriendin deftige bikes waar je veel plezier aan zal beleven.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

is er al een topic ( en zo ja : link?) of kunnen de dames is hunne fiets beschrijven of nog beter fot posten??
max-ot
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: do 28 sep 2006 12:57
Rijdt met: rider

Bericht door max-ot »

Ik vrees dat je geen fiets gaat vinden die je 100% kunt vertrouwen een jaar lang. Aan elke fiets komt wel eens iets bvb. platte tube, remkabel over, enz. dus zorg dat ze die dingen zeker meeneemt.
Aja en voor 1000€ heb je nu zeker iets fantsoenlijk het is namelijk einde sezoen.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Mijn vrouwtje rijdt op deze bike:
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... on+qlt+pro
Frame inclusief demper kost 550€, dus voor de overige 500-700 euro krijg je zeker een tof fietske opgebouwd... :wink:
Maar euh... weet ze eigenlijk al wat ze wil. Want bij een fully zijn er zowiezo meer slijtagegevoelige onderdelen (lagers, demper...)
Misschien beter opteren voor een hardtail?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ja liefst een hard tail. En dat trapstel is wel OK want ze wil veel zwart liefst ook de prijs :lol: enfin je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ze wil crossRide velgen kopen wat denken jullie over dat wiel?
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Voor een bike tussen 1000 en 1500 euro zit wel veel verschil op. Ik kan je zelf niks specifieks aanraden, maar misschien wel dit: als je vriendin handig is, en zelf wat aan haar bike kan werken, kan je gaan voor een betere (lees lichtere) afmontage. Ik bedoel maar: xtr is lichter dan lx maar is daardoor ook ietsje gevoeliger aan breuken etc (allé dit is toch mijn ervaring...). En als ze handig is en jij legt het haar goed uit, kan ze zelf alles vervangen. Anders zou ik gaan voor xt of lx afmontage. Dat is ook degelijk en ietske steviger.

En nu niet voor niks, maar waarom eens niet informeren of er ginder geen fatsoenlijke bikewinkels zijn? Aangezien ze daar een jaar gaat zitten, kan ze misschien beter ginder een bike kopen. Dan moet ze er ook niet mee sleuren op de luchhaven, niet voor bijbetalen voor vervoer, en ginder kost het hoogstwaarschijnlijk allemaal véél minder. En eventueel kan ze dan achteraf, na een jaar, ginder iemand een plezier doen met die bike....... Zie het zo: je koop ginder een nieuwe voor misschien de helft van de prijs. Je rijdt er een jaar mee. Die bike gaat naar onze normen "op" zijn als je er niks aan verandert. Met alle respect dan, maar die mensen ginder gaan er veel plezier aan beleven, die kunnen zich dit sowieso niet veroorloven... En jouw vriendin koopt dan een supersjieke bike ginder tegen het einde van haar verblijf, voor minder centjens dan hier, en dan brengt ze hem mee: heeft ze hier een nieuwe bike voor weinig geld!

Alle, tis maar een idee...
Plaats reactie