Iemand ervaring model 2006 TREK TOP FUEL 98 CARBON???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Iemand ervaring model 2006 TREK TOP FUEL 98 CARBON???

Bericht door herder levi »

Ik zou me enen willen aanschaffen omdat ik een serieuze korting krijg.Graag wat informatie i.v.m. rijeigenschappen...
Gebruikersavatar
20cent
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 03 nov 2006 17:59
Rijdt met: Kestrel Black Edge
Contacteer:

Re: Iemand ervaring model 2006 TREK TOP FUEL 98 CARBON???

Bericht door 20cent »

levi schreef:Ik zou me enen willen aanschaffen omdat ik een serieuze korting krijg.Graag wat informatie i.v.m. rijeigenschappen...
Een vriend van mij rijdt met een topFuel 110 en die wil nu niks anders meer...
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ik heb drie jaar competitief met de Top Fuel gereden. Eerst een Fuel 98, dernaa een Top Fuel 110 en dit jaar een Top Fuel 98 zoals jij die wilt aankopen.
Fantastische fietsen!!! Nu ik met die fully gereden heb van Trek, wil ik niets anders meer dan een fully. De Top Fuel is een super competitiebeestje! Vlammen is geen probleem en comfort is ook wel top. Heb met 4 verschillende dempers gereden op dit kader. Dit jaar is het de Rocksox MC3R demper en het is een goeie. Toch waren mijn ervaringen met de Fox Pro Pedal Damping de beste!
.Je moet enkel wat spelen met hoogte van stuur (verhoogd stuur proberen inruilen tegen vlak stuur bij de fietsenboer... Fiets is al hoog genoeg!) en lengte van stuurpen om een super rijstijl te kunnen hebben. Aan de fiets zal het niet liggen.
De wielen van Bontrager (Race Lite op de 98) zijn grotendeels van DT-Swiss. Op 3 jaar tijd heb ik nooit problemen gehad. Het enige dat kon gebeuren is dat de velgen met V-brake snel uitsleten, maar met schrijfremmen moet je daar ook al geen rekening mee houden. Dus wielen = top!
Als je meer dan 75kg weegt zou de vork wel veel van de kwaliteiten van de TopFuel in de schaduw kunnen zetten. Kies dan misschien voor een Fox, Pace RC39XC,... De Pace is 100mm, maar is helemaal geen probleem in combinatie met de geometrie. De veringen zijn volgens mij beter op mekaar afgestemd met een 100mm-vork.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar. Denk dat dit dé fiets is waar ik over kan babbelen. 3 jaar lang alles met die fiets gedaan.
Plaats reactie