Cube Airwing (traag gevoel)

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Cube Airwing (traag gevoel)

Bericht door Marc Vde »

Dag Cube bikers,
Ik heb een zeer vervelend gevoel, in navolging van mijn Jekyll kocht ik een Cube Airwing. Hij is 4 maanden weggeweest voor herlakking onder garantie, ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om een upgrade door te voeren (X-max enduro,XT disk group,R7, DT swiss 190l). Tot nu heb ik met mijn HT Sintesi Jade rondgereden en nu heb ik het vervelend gevoel dat ik veel trager met de Cube rij, de AVS bij de toertochten is echter ongeveer hetzelfde. Is dat gevoel normaal als je van een HT naar een FS overstapt ? Is er iemand met dezelfde ervaring ? Aan de componenten kan het niet liggen want die zijn veel beter dan vroeger (X-max, HS33, XO, 2x SID). Het stuurgedrag is er wel op vooruitgegaan. :cry:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Meestal staat de demperdruk (veel) te laag als je dat gevoel krijgt... dat is mijn ervaring tenminste :roll:
't Zou ook kunnen dat het een "valse trage" is, heb je je gemiddelden al eens kunnen vergelijken? Dan weet je thet onmiddellijk...
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Dank je, maar ik heb vandaag gereden met 140 psi in de demper, volgende rit wordt dat 160 psi. Met de demper in lock-out zit er nog steeds geen "spurtje" in, dan nog heb je met een DT swiss 190l een beetje veerweg. Deze winter nog maar even verder experimenteren zeker ? Alle sugesties zijn welkom. Ik vind het nu een mooi fietske, toch spijtig dat ik mijne draai er niet op vindt.
Gast

Bericht door Gast »

een fully is een andere rijstijl hoor
je gaat nooit het gevoel krijgen als met een hardtaill
dat is mijn ondervinding ervan
Sensei
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 28 okt 2006 17:28
Rijdt met: Epic Marathon carbon 2007, XTR 2007.

Bericht door Sensei »

Op een fully heb je altijd het gevoel trager te zijn, maar schijnt bedriegt meestal.
Je moet ook eerst wennen aan een fiets, en de rijstijl.
yellow
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: za 27 dec 2003 22:49
Rijdt met: Thompson XC 680
Contacteer:

Bericht door yellow »

Sinds ik ben overgestapt van HT naar Fully heb ik net hetzelfde gevoel.
Ook met de l.o. op .
Alleen bergaf durf ik nog harder doorgaan
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ik rijd ook met een cube airwing en moet zeggen dit is de traagste fully die ik al had, t'is een plezante bike om mee te rijden maar snel vergeet dat maar, heb al verschillende fully's gehad maar deze is werkelijk de traagste. Ik rijd serieus trager in TT dan met mijn hardtail. Maar in de ardennen zou ik hem niet kunnen missen. :wink: Al ben ik daar dit jaar zelden geraakt :oops: :oops: Wat wel helpt is een vork met lockout, daarmee kan je toch wa snelheid maken in het klimmen, op de vlakke en natuurlijk op het asfalt, al vermoed ik dat op je SID een LO aanwezig is.
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Mijn vorige fully's (GT I-drive en Cd Jekyll) waren nog trager maar wel comfortabeler, ik heb gisteren mijn stuurpen eens omgedraaid zodat ik een sportievere houding aanneem, logisch ook want ik had er niet aan gedacht dat ik mijne SID op 63 mm veerweg had staan en de Manitou R7 80 mm veerweg heeft. #-o .Woensdag eens gaan testen en inderdaad ik heb de achtervering toch wel een paar keer gemist deze zomer in de Ardennen.
Plaats reactie