Welke maat?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
May
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 20 sep 2003 14:43

Welke maat?

Bericht door May »

Voor een collega die een epic wil kopen.
Hij is 179, volgens mij zou dat een medium zijn.
Heb zelf met epic gereden en ik had toen medium en ik ben 180 groot.
Maar ik weet nu niet of er verschil is tussen s-works of de andere frames kwa maten.


May
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

hangt wat af van zijn benen en armen wrench science helpt daar toch een beetje bij .
Beta
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 02 feb 2005 16:25
Rijdt met: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Bericht door Beta »

Ik ben 180 cm groot (binnenbeenlengte is ongeveer 84 cm).
Mijn vorige Cannondale MTB was een 18" (M dus) met een standaard 135 mm stuurpen en 57 cm bovenbuis.
Momenteel rijd ik op een Cannondale van '00 in de maat L met een standaard stuurpen van 120 mm en een bovenbuis van 59 cm.
Ik overweeg echter een nieuwe Cannondale. Nu blijken de bovenbuizen langer geworden te zijn in vergelijking met '00. De lengte van de bovenbuis van een M komt overeen met de lengte van de bovenbuis van een L vroeger. Klopt dit of zou men het meetsysteem aangepast hebben? De wielbasis van een L vroeger en een M nu komt trouwens ook ongeveer overeen, terwijl de stuurhoek van 71 graden naar 70 graden is gezakt. De hoek van de zadelbuis is bij beide modellen 73,5 graden.
Volgens sommige sites heb ik op vlak van MTB's een 46 cm nodig, wat overeenkomt met een M.
Ik twijfel nu toch wel welke maat de ideale zou zijn voor mij. :-?
Oh, een M heeft een stuurpen van 11 cm, geloof ik.
Plaats reactie