Radon QLT "world cup edition"

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Eerst testen en zien of het volstaat
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

kijk eens bij www.univega.com, daar vind ge dezelfde soort fiets, maar van betere kwaliteit en origineler.
Spijtig genoeg is los frame niet te koop.

Voor de rijeigenschappen kan ik zeggen dat zoiets, mits goede vering, fantastisch rijdt, zeer weinig verlies tov hardtail en toch enorm comfort.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
1299 is met de afmontage volgens bike discount.

wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes

beeps
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

diger schreef:kijk eens bij www.univega.com, daar vind ge dezelfde soort fiets, maar van betere kwaliteit en origineler.
Spijtig genoeg is los frame niet te koop.

Voor de rijeigenschappen kan ik zeggen dat zoiets, mits goede vering, fantastisch rijdt, zeer weinig verlies tov hardtail en toch enorm comfort.
MMmmmm ik vermoed dat de prijs er ook naar is.....
Jammergenoeg kan het design mij ook niet bekoren (wat een persoonlijke keuze is natuurlijk!!)

Kwaliteitsverschil.....? Lagertjes in het frame ipv glijbussen bij de radon?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Der Gertus schreef:
Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
1299 is met de afmontage volgens bike discount.

wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes

beeps
Waarom zou je de vork wijzigen? Ben ook aan het overwegen om deze bike te kopen, maar juist omwille vd combinatie frame/vork. Volgens de site is het frame exact dezelfde kleur als de vork... Het enige dat ik zou wijzigen: (wielen xmax st, versnellingen: x.o)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

frame is niet dezelfde kleur als vork.....


Allé, 'k heb er 2 km mee gereden : stuurt echt wel perfect, een echte smijt en gooi bike, achterdemper is (eum...was) ok zeker wat betreft de lockout.

- krijg m'n achterste schijfrem niet tegoei afgesteld ('t lijkt me eerder alsof m'n caliper niet echt recht is, blijft altijd op één punt licht raken) , vanavond nog ENE keer proberen
- fox float rp23 is al naar de knoppen, blijkbaar is er een dichtingsring die tussen body en zuiger zit losgeraakt en die hangt nu wat losjes op de zuiger aan den toog....

Laat 'k hier nog maar geen besluiten uit trekken....
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Wel heel stom eigenlijk betreft die vork......

Ik heb nog een reba liggen met pop lock en dat is zoooooooooo handig :-)

Maar misschien overtuigt een ritje met die fox me wel... (leve de pop lock!!)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

de achterdemper èh Gertus.....

Voorvork heeft geen poplock maar die kun je erna wel bijzetten. Ga ze eerst zo grondig gebruiken. Je kan de vork zo zetten dat ie in lockout staat maar dan vangt ie nog wel de echte schokken op....

Edit : "dichtingsringetje" blijkt een SAG hulpmiddel te zijn.

Dus NIKS aan de hand met de achterdemper.

Nu nog achterste schijfrem.
En nog zien te vinden waar er steeds een droge "tak" vandaan komt als 'k het achterwiel of voorwiel ophef en het terug neerzet....
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

Swannie schreef:
Der Gertus schreef:
Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
1299 is met de afmontage volgens bike discount.

wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes

beeps
Waarom zou je de vork wijzigen? Ben ook aan het overwegen om deze bike te kopen, maar juist omwille vd combinatie frame/vork. Volgens de site is het frame exact dezelfde kleur als de vork... Het enige dat ik zou wijzigen: (wielen xmax st, versnellingen: x.o)
Bedoelde als antwoord op deze pvandebe :drunk: blijkbaar was je post net toen ik ah typen was.

a) Idd dat jouw RP3 al de 'geest' geeft stemt me een beke nadenkend...

EDIT: Shame on you :lol:

b) Wat je schijfrem betreft, ik vermoed dat je hem centreert met het ''loszet, knijp, vastzet principe'' Dan zou het kunnen zijn dat de bevestigingspad niet gefreesd is. Oplossing is dan om met een vijltje de verf weg te krabben en lichtjes op te schuren.
In het slechtste geval kan je miniscule spacertjes krijgen (rondellekes) die je dan tussen caliper en frame steekt om een rechte uitlijning te krijgen...

(nota: shimano XT kan je eenvoudig uitlijnen, hayes ken ik de ballen van)

EDIT: dieje tak..... misschien van uw boterhamdoos? :-)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Boterhamdoos ? Die lag al op 't werk op mij te wachten - gisteren vergeten...


Dus da kan nie ;)

Thx voor de schijfremuitleg, meeste weet 'k ondertussen al ;) maar dat van niet gefreesd niet ! Maar daar gaan we toch nog niet mee beginnen want 'k ga ervan uit dat alles aan die fiets dik in orde is of toch zou moeten zijn. En zo doen we beetje bij beetje ervaring op met de nieuwe technologie.

En o ja, schijfremmen zijn echt wel fijn. Kwestie van dosering tov V-brakes : Je hebt gewoon een veel grotere uitslag met je remhendel, waardoor schijfremmen gemakkelijker te doseren zijn. V-brakes zijn dat ook maar daar werk je met een veel kleinere uitslag en meer op gevoel.
Plaats reactie