Radon QLT "world cup edition"
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
- Pro
- Berichten: 189
- Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
- Rijdt met: something new and FAST....scandium
kijk eens bij www.univega.com, daar vind ge dezelfde soort fiets, maar van betere kwaliteit en origineler.
Spijtig genoeg is los frame niet te koop.
Voor de rijeigenschappen kan ik zeggen dat zoiets, mits goede vering, fantastisch rijdt, zeer weinig verlies tov hardtail en toch enorm comfort.
Spijtig genoeg is los frame niet te koop.
Voor de rijeigenschappen kan ik zeggen dat zoiets, mits goede vering, fantastisch rijdt, zeer weinig verlies tov hardtail en toch enorm comfort.
1299 is met de afmontage volgens bike discount.Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes
beeps
MMmmmm ik vermoed dat de prijs er ook naar is.....diger schreef:kijk eens bij www.univega.com, daar vind ge dezelfde soort fiets, maar van betere kwaliteit en origineler.
Spijtig genoeg is los frame niet te koop.
Voor de rijeigenschappen kan ik zeggen dat zoiets, mits goede vering, fantastisch rijdt, zeer weinig verlies tov hardtail en toch enorm comfort.
Jammergenoeg kan het design mij ook niet bekoren (wat een persoonlijke keuze is natuurlijk!!)
Kwaliteitsverschil.....? Lagertjes in het frame ipv glijbussen bij de radon?
Waarom zou je de vork wijzigen? Ben ook aan het overwegen om deze bike te kopen, maar juist omwille vd combinatie frame/vork. Volgens de site is het frame exact dezelfde kleur als de vork... Het enige dat ik zou wijzigen: (wielen xmax st, versnellingen: x.o)Der Gertus schreef:1299 is met de afmontage volgens bike discount.Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes
beeps
frame is niet dezelfde kleur als vork.....
Allé, 'k heb er 2 km mee gereden : stuurt echt wel perfect, een echte smijt en gooi bike, achterdemper is (eum...was) ok zeker wat betreft de lockout.
- krijg m'n achterste schijfrem niet tegoei afgesteld ('t lijkt me eerder alsof m'n caliper niet echt recht is, blijft altijd op één punt licht raken) , vanavond nog ENE keer proberen
- fox float rp23 is al naar de knoppen, blijkbaar is er een dichtingsring die tussen body en zuiger zit losgeraakt en die hangt nu wat losjes op de zuiger aan den toog....
Laat 'k hier nog maar geen besluiten uit trekken....
Allé, 'k heb er 2 km mee gereden : stuurt echt wel perfect, een echte smijt en gooi bike, achterdemper is (eum...was) ok zeker wat betreft de lockout.
- krijg m'n achterste schijfrem niet tegoei afgesteld ('t lijkt me eerder alsof m'n caliper niet echt recht is, blijft altijd op één punt licht raken) , vanavond nog ENE keer proberen
- fox float rp23 is al naar de knoppen, blijkbaar is er een dichtingsring die tussen body en zuiger zit losgeraakt en die hangt nu wat losjes op de zuiger aan den toog....
Laat 'k hier nog maar geen besluiten uit trekken....
de achterdemper èh Gertus.....
Voorvork heeft geen poplock maar die kun je erna wel bijzetten. Ga ze eerst zo grondig gebruiken. Je kan de vork zo zetten dat ie in lockout staat maar dan vangt ie nog wel de echte schokken op....
Edit : "dichtingsringetje" blijkt een SAG hulpmiddel te zijn.
Dus NIKS aan de hand met de achterdemper.
Nu nog achterste schijfrem.
En nog zien te vinden waar er steeds een droge "tak" vandaan komt als 'k het achterwiel of voorwiel ophef en het terug neerzet....
Voorvork heeft geen poplock maar die kun je erna wel bijzetten. Ga ze eerst zo grondig gebruiken. Je kan de vork zo zetten dat ie in lockout staat maar dan vangt ie nog wel de echte schokken op....
Edit : "dichtingsringetje" blijkt een SAG hulpmiddel te zijn.
Dus NIKS aan de hand met de achterdemper.
Nu nog achterste schijfrem.
En nog zien te vinden waar er steeds een droge "tak" vandaan komt als 'k het achterwiel of voorwiel ophef en het terug neerzet....
Bedoelde als antwoord op deze pvandebe blijkbaar was je post net toen ik ah typen was.Swannie schreef:Waarom zou je de vork wijzigen? Ben ook aan het overwegen om deze bike te kopen, maar juist omwille vd combinatie frame/vork. Volgens de site is het frame exact dezelfde kleur als de vork... Het enige dat ik zou wijzigen: (wielen xmax st, versnellingen: x.o)Der Gertus schreef:1299 is met de afmontage volgens bike discount.Stp400 schreef:prijs valt idd heel goed mee, ma is dat afgemonteerd naar uw goesting of hebt ge hem gekocht voor 1299€?
Greetz
wijzigingen zullen zich beperken tot de zadelpen, stuurpen, zadel, cranck, shifters, stuur, handvaten, vork (misschien), cranck, wielen en banden, en de schijfremmekes
beeps
a) Idd dat jouw RP3 al de 'geest' geeft stemt me een beke nadenkend...
EDIT: Shame on you
b) Wat je schijfrem betreft, ik vermoed dat je hem centreert met het ''loszet, knijp, vastzet principe'' Dan zou het kunnen zijn dat de bevestigingspad niet gefreesd is. Oplossing is dan om met een vijltje de verf weg te krabben en lichtjes op te schuren.
In het slechtste geval kan je miniscule spacertjes krijgen (rondellekes) die je dan tussen caliper en frame steekt om een rechte uitlijning te krijgen...
(nota: shimano XT kan je eenvoudig uitlijnen, hayes ken ik de ballen van)
EDIT: dieje tak..... misschien van uw boterhamdoos?
Boterhamdoos ? Die lag al op 't werk op mij te wachten - gisteren vergeten...
Dus da kan nie
Thx voor de schijfremuitleg, meeste weet 'k ondertussen al maar dat van niet gefreesd niet ! Maar daar gaan we toch nog niet mee beginnen want 'k ga ervan uit dat alles aan die fiets dik in orde is of toch zou moeten zijn. En zo doen we beetje bij beetje ervaring op met de nieuwe technologie.
En o ja, schijfremmen zijn echt wel fijn. Kwestie van dosering tov V-brakes : Je hebt gewoon een veel grotere uitslag met je remhendel, waardoor schijfremmen gemakkelijker te doseren zijn. V-brakes zijn dat ook maar daar werk je met een veel kleinere uitslag en meer op gevoel.
Dus da kan nie
Thx voor de schijfremuitleg, meeste weet 'k ondertussen al maar dat van niet gefreesd niet ! Maar daar gaan we toch nog niet mee beginnen want 'k ga ervan uit dat alles aan die fiets dik in orde is of toch zou moeten zijn. En zo doen we beetje bij beetje ervaring op met de nieuwe technologie.
En o ja, schijfremmen zijn echt wel fijn. Kwestie van dosering tov V-brakes : Je hebt gewoon een veel grotere uitslag met je remhendel, waardoor schijfremmen gemakkelijker te doseren zijn. V-brakes zijn dat ook maar daar werk je met een veel kleinere uitslag en meer op gevoel.