MTB Voor Meisje - Welke van de twee?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gebruikersavatar
Giorgio
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: za 15 apr 2006 20:13
Rijdt met: Scott Scale (XT) & Scott Racing Pro Limited 2004 (XT 2006/XTR 2007)

Bericht door Giorgio »

kawa schreef:
Giorgio schreef: Minpunten voor de Specialized is dat de stuurpen nogal kort is en het is misschien gezichtsbedrog maar ik heb het idee dat het zadel van de Specialized niet echt een vrouwenmodel is.
Je kan een fiets toch niet beoordelen op de stuurpen? Als je je fiets koopt wordt de stuurpen toch aangepast aan de noden van de koper...
Zadels van Speci zijn gekend om zeer goed te zijn, en aangezien dit een vrouwenfiets is ben ik er van overtuigd dat deze zowieso geleverd wordt met een vrouwenzadel :wink:
Ik heb de fiets inderdaad niet beoordeeld aan de stuurpen of het zadel maar in zijn geheel, ik maakte enkel en alleen een opmerking. Als je een fiets koopt bij een LBS dan is links en rechts wat aanpassen naargelang de noden van de koper zeker geen probleem, bij online shops is dat niet zo evident.
Gebruikersavatar
FrE911
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 21:01
Rijdt met: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517

Bericht door FrE911 »

Hmmm die Trek 4500 WSD ziet er ook wel degelijk uit. Enige onderdelen die minder zijn?

Ik zie dat de Trek een RockShox Dart 2 voorvork heeft. Is die goed? En hoe staat die tegenover de RockShox Judy 2 van de Scott?

Naar mijn mening valt die Specialized af door Acera en Alivio. Dus de keuze moet gaan tussen de Scott en de Trek. Ik denk dat de Scott in het geheel toch net iets beter is samengesteld?

grts
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

Ik denk dat die Scott een model van 2006 is. Weet dus niet of ie nog vlot te krijgen is...

Het 2007 model heeft schijfremmen en zal denk ik iets duurder zijn. De Contessa 30 lijkt meer op de Trek qua afmontage.

De Judy-vorken zijn vervangen door de Dart-vorken. Dit komt op hetzelfde neer denk ik. De Contessa van 2007 zal trouwens ook een Dart hebben ipv een Judy.

Alles hangt ook een beetje af van de prijs hè. Kan je beide modellen krijgen bij jou in de buurt en zo ja, hoeveel moeten ze dan kosten?
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

Ook Cube heeft voor 2007 dames ATB's, zien er niet mis uit, al zeg ik het zelf :wink:

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
FrE911
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 21:01
Rijdt met: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517

Bericht door FrE911 »

@Wannes:

Die Scott Contessa 20 2006 kan ik in maat Medium krijgen voor 609 euro maar dan moet ik er wel een eindje voor rijden (kostprijs ongeveer 50 euro brandstof). Is de maat Medium gelijk aan 16inch?

Die trek 4500WSD 2007 is hier te verkrijgen voor 659.

Die Scott 2007 ziet er super uit en kost in Duitsland 799 euro.

@TS

Die cubes zien er ook wel degelijk uit. Heb je daar enige prijs indicatie van? Ik vind er niks van terug.

Grts
marcx
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 23:18
Rijdt met: specialized 29"/ scott scale 26"

Bericht door marcx »

Math salden.....trek wcs eens bekijken
Laatst gewijzigd door marcx op wo 25 okt 2006 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Hallo,
Moest ik van u zijn, zou ik eerder voor de Contessa 30 gaan, want 'k vind diene 20 toch ietske te 'zwak' afgemonteerd om mee te gaan biken, 't is natuurlijk te zien, wat het gebruik ervan gaat zijn, maar als je enkele keren in de modder gaat fietsen, zal je al snel kosten hebben vrees ik met de contessa 20...
Als je vriendin een meter 60 is zou ik eerder voor een Small gaan...'K heb trouwens zelf geïnformeerd voor die Contessa's, maar die zouden maar eind december leverbaar zijn...
Al eens gedacht aan een mannenmodel voor je vriendin, mits de nodige aanpassingen ( dameszadel, eventueel kortere stuurpen en een smaller stuur ) komt da bijna opt zelfde neer hoor. Mijn vriendin heeft het ook zo gedaan zie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=28357 ne kader in de maat small, en voor de rest enkel een dameszadel, ander stuur en stuurpen waren zelfs niet nodig, de fiets zit als gegoten...
Grtz
Gebruikersavatar
StOoPkEn
Mountainbiker
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 23:38

Bericht door StOoPkEn »

Was er nog vergeten bij vermelden dat die 2006 contessa modellen niet meer leverbaar zijn ;-)
Grtz
Gebruikersavatar
FrE911
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 21:01
Rijdt met: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517

Bericht door FrE911 »

Hmm als het een Small moet zijn dan valt het 2006 model van de Contessa 20 af want die zijn er idd niet meer. De medium was er wel nog.

De Contessa 30 is het goedkopere broertje van de Contessa 20, dus je zal waarschijnlijk de Contessa 10 bedoelen. Maar die ligt boven de 1000 euro en dat is buiten het budget.

Mag ik de prijs weten van die Decathlon? Prachtbike!

Mja dus mss toch beter gaan richting Trek 4500 WSD? Of wachten op de Contessa 20 2007? Maar die is toch weer 300 euro duurder dan die Trek. Hij komt op 900 euro in Duitsland zie ik net.

grts
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

TS schreef:Ook Cube heeft voor 2007 dames ATB's, zien er niet mis uit, al zeg ik het zelf :wink:

Afbeelding Afbeelding
Adviesprijs comp = 765 euro
Adviesprijs pro = 1199 euro
Plaats reactie