Iemand suggesties voor een stalen kader?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jerry's kid
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 jan 2005 00:48
Rijdt met: Klein attitude + B1 woodbumble + Agent bikes smith

Iemand suggesties voor een stalen kader?

Bericht door jerry's kid »

Ik ben op m'n gemak aan het rondkijken voor een frame ter vervanging van mijn Klein Attitude. Ik wil zowieso weer een hardtail maar met een iets 'relaxere' geometrie en waar een voorvork in kan van 80 tot zo'n 110 mm.
Ik heb laatst in Wales op een Orange P7 gefietst en was bijna meteen verliefd (komt ongetwijfeld ook door de mooie trails ;)). Fietste echt lekker en een stuk comfortabeler dan mijn Klein.
Zie Afbeelding

Nu is Orange hier vrij lastig te krijgen en ivm garantie e.d. heb ik toch liever een frame van een merk waarvan er een Dealer in België/Nederland zit.
De One One 456 heb ik ook 'overwogen' maar is net iets teveel 'freeride' (4 tot 6 inch vorvork). Aangezien ik niet zo thuis ben in de stalen frames en de fabrikanten daarvan hoor ik het graag. Oh ja, geen singlespeed aub (daar heb ik niet genoeg spierkracht voor :oops: ).
Gast

Bericht door Gast »

rocky mountain heeft ook een stalen xc frame in hun gamma
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

manitou. schreef:rocky mountain heeft ook een stalen xc frame in hun gamma
Idd, en wat voor ene. Dit is een superknap kader
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

misschien is titanium ook een optie?
jerry's kid
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 jan 2005 00:48
Rijdt met: Klein attitude + B1 woodbumble + Agent bikes smith

Bericht door jerry's kid »

Dat Rocky Mountain frame is zeker erg mooi! Ik wist niet dat ze ook een stalen frame hebben.

Titanium is eventueel ook een optie, maar is toch vaak erg prijzig. Budget voor de complete bike ligt zo rond de 1500-2000 euro (en 2000 is ECHT het maximum).
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

ok, ik begrijp het ;)
maar dan is het RM kader (ken de prijs niet, maar RM is niet goedkoop) mss ook wat duur..
Kona (ook ni goekoop..) heeft (had vorig jaar) ook 2 stalen modellen, 1 met eigen en 1 met dedacciai buizen, de explosif en de unit (deze is mss wel alleen in 29").
Van beide kaders heb ik grote fotos op mn pc, maar op de site van kona zijn ze ook te vinden wrsch. Beide zijn met verschuifbare patten, dus ook (niet alleen) voor SS en rohloff geschikt.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

awel vodoo heeft toch ook stalen frame's niet

http://bike2build.be/artikel.php?produc ... epid=00463

paar mooi tussen ook .

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ght=voodoo

misschien ook een optie .
jerry's kid
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 jan 2005 00:48
Rijdt met: Klein attitude + B1 woodbumble + Agent bikes smith

Bericht door jerry's kid »

Voodoo ziet er ook goed uit en iig in Nederland te krijgen. Ik kan alleen niet zoveel info vinden over de kwaliteit en eigenschappen van de frames...
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

mss beter opteren voor alu kader. je vind al mooi afgewerkte en stevige modellen voor zeer schapelijke prijzen. en ze wegen ook minder.
Gast

Bericht door Gast »

Voodoo bestaat al lang hoor
ze hebben een tijdje wel geen invoerder in europa gehad maar zijn al meer dan 10jaar op de markt aanwezig
Plaats reactie