merida lava limited edition

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
broken chain
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 12 okt 2006 16:55
Rijdt met: merida tfs900m

merida lava limited edition

Bericht door broken chain »

Ik ben van plan om deze bike te kopen. Wat is jullie mening over deze fiets?
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

hier op hetforum is er al iemand met de zelfde fiets alleen een andere afmontage

http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ght=merida

misschien raak je daar al aan uit .

grtz

ik denk dat het wel een redelijke zware fiets is maar ideaal om met te beginen.
xab
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 18 okt 2005 18:00
Rijdt met: Merida TFS LAVA

Bericht door xab »

ik heb mij ook zo'n bike aangeschaft en ben er zeer tevreden over.
Ik heb wel de voorderailleur laten vervangen door ene van lx+ het crankstel ook van lx. Het crankstel was er zo ene als er 1 tandwiel kapot of versleten was , je het ganse crankstel moest vervangen. De remmen heb ik ook laten vervangen door hs33 omdat die iets robuuster zijn. Voor de rest is het een goede bike
broken chain
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 12 okt 2006 16:55
Rijdt met: merida tfs900m

Bericht door broken chain »

Ben gisteren de nieuwe collectie van merida gaan bekijken. De Merida Matts tfs 900 (magura of disc) staat mij ook wel aan.

Volgens mij is de uitrusting wel een stuk beter dan bij de lava. Wat is jullie mening hierover en heeft iemand ervaring met de vork Manitou Relic Super 80mm.

Kies ik toch maar voor de versie met de magura hs33 of kies ik voor de schijven Avid Jucy 5, 185/160mm?
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

inderdaad iets andere afmontage bij mij .....LoL. Als je de merida lava wil kopen en er standaard mee rijden , kijk je beter uit na iets anders denk ik. Cube heeft ook zeer mooie fietsen met een iets betere afmontage... Als je wat rondkijkt is 750€ voor alivio teveel geld. De lak van de merida lava is ook niet echt super ( wat te verwachten is bij een mat zwarte fiets , deze hebben namelijk geen vernis ).
En wat mij vooral stoort( is principe kwestie) dat ik na Merida zelf al 3 mails heb gedaan op 6 maanden tijd ivm zowel technische als consumenten vragen ( garantie, verkooppunten kledij , enz enz) ik nog nooit geen enkel antwoord heb gekregen. DUS VOOR mij geen merida meer , verkopen is 1 , na services is 2 ..... en dat 2de is voor mij ook belangrijk.....
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Hoezo schreef:inderdaad iets andere afmontage bij mij .....LoL. Als je de merida lava wil kopen en er standaard mee rijden , kijk je beter uit na iets anders denk ik. Cube heeft ook zeer mooie fietsen met een iets betere afmontage... Als je wat rondkijkt is 750€ voor alivio teveel geld. De lak van de merida lava is ook niet echt super ( wat te verwachten is bij een mat zwarte fiets , deze hebben namelijk geen vernis ).
En wat mij vooral stoort( is principe kwestie) dat ik na Merida zelf al 3 mails heb gedaan op 6 maanden tijd ivm zowel technische als consumenten vragen ( garantie, verkooppunten kledij , enz enz) ik nog nooit geen enkel antwoord heb gekregen. DUS VOOR mij geen merida meer , verkopen is 1 , na services is 2 ..... en dat 2de is voor mij ook belangrijk.....
Ik heb als mud-bike een Merida LX gold (matts model 2003), dit is ook een mat zwart frame en hier heb ik (buiten een kras van hem omhoog te hangen voor onderhoud #-o ) nog géén enkele lak probleem mee gehad.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Bij mij staan op de achterbrug en zeker aan op de bovenbuis aan de kabels al heel wat krassen. Dit van normaal gebruik.
broken chain
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 12 okt 2006 16:55
Rijdt met: merida tfs900m

Bericht door broken chain »

Wat betreft kledij van merida, weet ik dat mijn fietsboer ook wel een aantal stuks in voorraad heeft. Anders moet je eens met hem contact opnemen. www.fietsen-claessens.be. Misschien kan hij je ook wel verder helpen met je andere problemen/vragen.

Ik ben niet zo voor het aankopen van een fiets on-line.

Dit is de uitrusting van de 900. Zou wel kiezen voor witte versie (magura 33 uitvoering), is prachtig en misschien dan toch beter dan de matte kader van de lava.

Series: Matts TFS
Level: Sport
Model: Matts TFS
Model: 900-D
Speeds: 27
Frame: MATTS TFS-disc
Fork: Manitou Relic Super 80 lockout.
Brake-F: Avid Juicy 5 185
Brake-R: Avid Juicy 5 160
C-Housing: SP41 seal
Chain: Shimano CN-HG73
Chainwheel: Shimano LX 44-32-22
Derailleur-F: Shimano XT
Derailleur-R: Shimano XT Top Normal
Freewheel: Shimano HG50-9 11-32
Bar-End: XM Comp
Grip: XM Speed
H-Bar: XM Pro Flat 600
H-B Stem: XM Comp 10
Head Set: M11 Neck
Hub-F: Shimano XT disc
Hub-R: Shimano XT disc
Pedal: Shimano M505
Rim: Alex TD17 disc Black
Saddle: XM Comp
Seat Clamp: XM Comp QR
Seat Post: XM Comp SB20 27.2
Shifter-F: Shimano XT rapidfire
Shifter-R: Shimano XT rapidfire
Spoke: Stainless Black
Tyre-F: Maxxis RanChero 2.2 Kevlar
Tyre-R: Maxxis RanChero 2.2 Kevlar

Size: 16-18-20-22
Colours: M.Blue, White, Glossy Anthracite
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Hoezo schreef:Bij mij staan op de achterbrug en zeker aan op de bovenbuis aan de kabels al heel wat krassen. Dit van normaal gebruik.
Tja, misschien heb je gewoon pech gehad met je frame (of ik geluk :-? ), hieronder staat een link naar een recente foto van mijn mudbike, en zoals je op de foto kan zien staan er geen krassen op mijn bovenbuis.
(en hij heeft sinds ik hem in 2003 kocht toch ook al het één en ander meegemaakt :wink: )

http://users.telenet.be/Rikskes-site/fo ... CF0046.JPG
den trapper
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 10:54
Rijdt met: Merida MATTS Lava limited ed.

Bericht door den trapper »

Euh,

Ik ben gisteren de Merida Matts Lava weesten afhalen bij mijn fietsboereke.

'k Moet echt iets aan m'n conditie beginnen doen en daarmee...

'k was gisteren al doodmoe van een tripke van de fietshandel naar mij thuis...6km verder. :oops:

Ma bon, ik zal proberen van hier af en toe mijn bevindingen te noteren. Ik vind het alvast een zeer schoon fietske, rijdt gemakkelijk en de versnellingen zijn gemakkelijk te bedienen. Ik moet ook nog wat spelen met de vering om mijn goesting te vinden, maar dat zullen de komende km's wel uitwijzen, hoop ik.

'k Heb er wel direct een drinkbushouder en kilometriekske van Cateye op laten zetten. Dan kan ik zien hoe traag ik vooruit geraak. #-o

Mvg

Den trapper
Plaats reactie