Rush VS Scalpel

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Zoals je al weet kan ik u genen aanraden maar van uiterlijk vind ik nen Rush een lekker ding!!!
Awel, zo moet da zijn, hé...
...'t is ni om mee te trouwen, maar om mee te rijden... :wink:[/quote]


Maar t helpt toch alst een knap ding is hé, dan zitte er meer op!!! :lol:
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

MADRISTA666 schreef:
Zoals je al weet kan ik u genen aanraden maar van uiterlijk vind ik nen Rush een lekker ding!!!
Awel, zo moet da zijn, hé...
...'t is ni om mee te trouwen, maar om mee te rijden... :wink:

Maar t helpt toch alst een knap ding is hé, dan zitte er meer op!!! :lol:[/quote]
you prove my point !
Gast

Bericht door Gast »

men kan eens commentaar hebben over iets en een probleem hebben over iets
maar omdat constant op te ratelen en liefst in 10 verschillende topics vind ik erover
ik heb nooit beweerd dat er geen beter fietsen bestaan dan cannondale maar er zijn er zeker veel slechtere
en ja ik richt me soms tot 1 persoon omdat die het soms zelf zoeken wegens herhaaldelijk zijn ongenoegen en misprijzen te uiten dit terwijl hij dikwijls geen been heeft om op te staan
als ik genoeg geld heb dan koop ik mss wel geen cannondale maar laat er een naar mijn wensen maken
maar aangezien ik daarvoor niet genoeg $$$ heb hou ik het me voorlopig bij mijn oude tupperware bike
deze pompt aanzienlijk minder sinds ik er een demper opstaan hebt met platformsysteem
eens dat die deftig is afgesteld dan zal uwe bike voor 80% minder pompen
ook een santa cruze of een speci fsr (die laatste staat ook bekend als wipkip in nederlandse forums het ouder model met gewone demper)
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Waarom heerst er hier de laatste dagen zo'n "anti-Cannondale" sfeer ?

Volgens mij is het bij een Fully (eender welk merk) zéér belangrijk dat de vering goed afgesteld is, anders kan je van elke prachtbike een "boot" maken.

En nee, ik heb zelf géén Cannondale, maar ik ben wel een fan van het merk. En qua prijs/kwaliteit verhouding is Cannondale toch ook niet zo buitensporig ? Er zijn nog enkele merken (Scott/Trek) waar je naar mijn bescheiden mening meer centjes moet neertellen als bij pakweg Cube, Canyon of zelfs Merida om dezelfde afmontage te krijgen.

En om nu op de topic starter zijn vraag te antwoorden, veel hangt af waarvoor je de bike gaat gebruiken denk ik, blijf je vooral in de kempen rondrijden, dan zou ik kiezen voor de Scalpel. Ga je geregeld naar de Ardennen, dan zou ik kiezen voor de Rush (hoewel ze alle twee op beide plaatsen inzetbaar zijn natuurlijk).

P.S. iemand met een Scott Genius MC40 die Cannondale rijders verwijt van met een " tu ma vu !!!" bike rond te rijden is volgens mij een schoolvoorbeeld van het gezegde: "de pot verwijt de ketel ..."
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Wil niet iedereen een bike met een redelijk of hoog " tu ma vu !!!" gehalte? Wat is er nu leuk aan een bike waar iedereen mee rond rijdt, en waar niemand meer naar kijkt. Ik persoonlijk vind het leuk als ik eens een biker zijn hoofd zie draaien om naar mijn bike te kijken.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Die van u heeft wel (ast die van uw foto is) de mooiste kleurkes die ik ooit op een bike heb gezien :drunk: . Oude kennis van me had (heeft) ook zo ene.
Verder is cannondale (toch onder brussel, waar ik rijd) een van de merken (zoniet het merk) die je het meest ziet op TT's... Dus zo exclusief vind ik ze niet.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Jongens, jongens,

Ik ben van mening dat als ik een mountainbike koop, ik toch iets speciaals - of op z'n minst dan toch een beetje - exclusief/exotisch wil hebben (dit is persoonlijk, hé !) en willen we dat niet allemaal een beetje ? Dat er naar C'dale gekeken (en ook nagekeken) wordt, heeft te maken met de uitstraling van dit merk.

Ik heb met Cannondale kennisgemaakt met ons groepje bikers en door de positieve feedback van hen over dit merk. Ik heb me dan toen een tweedehandse scalpel aangeschaft (nieuw wou ik dit toen niet doen, omdat ik het teveel geld vond - ik deed toen nog maar een jaar of 3 aan mtb) waaraan ik zéér veel plezier gehad heb en nog heb.

Over m'n andere aankoop (de Rush), dit is een oefening geweest van véél boekskes lezen, het internet afstruinen naar testverslagen, véél nadenken en afwegen wat ik zou krijgen voor een bepaald budget bij de concurrentie (Endorfin, Specialized, ...) want we willen allemaal 't beste en 't meeste voor ons geld. Uiteindelijk heeft opnieuw de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van de C'dale moddelen mèt het professionalisme van C'D(e)ale(r)s dan terug de doorslag gegeven om terug een C'Dale te kiezen (En ik wil nu hélemaal niet zeggen dat andere merkenverdelers slechte vakmensen zouden zijn).

Over het "m'as-tu vu" gevoel die sommigen hebben over C'dale ... ik heb dat ook bij de exclusieve(re) merken en modellen. Ik draai m'n hoofd ook nog wel om voor een Scott RC10-20-30, Een Endorfin VP, Specialized SWorks, Santa Cruz, Liteville, ... maar ik geniet er des te meer van de schoonheid van die bikes, dit is voor mij ook een deel van de fun van het mtb'en. Elk zijn meug en een veertiger heeft nu eenmaal iets meer financiën dan een jong gastje van 22 of 26 ... Wie ze niet kan ruiken, zwijg erover en denk het uwe erover, wie ze wel kan waarderen ... des te beter.

Field
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Hubertje schreef:Die van u heeft wel (ast die van uw foto is) de mooiste kleurkes die ik ooit op een bike heb gezien :drunk: . Oude kennis van me had (heeft) ook zo ene.
Verder is cannondale (toch onder brussel, waar ik rijd) een van de merken (zoniet het merk) die je het meest ziet op TT's... Dus zo exclusief vind ik ze niet.
Dit is wel de "rijke'kant van Brussel hé ! Dus daar zijn ze zeer goed vertegenwoordigd maar of dit zomaar kan doorgetrokken worden naar de rest van de TT's :roll:

Field
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Nog wat olie op het vuur, of mogelijke verklaringen

Vlaanderen is al vergeven van Specialized, er is geen plaats meer voor een ander duur merk :lol:

De Walen lopen een stuk minder hoog op van FM en ginder blijft er voor C'dale wel het gewone marktaandeel over!

Er zijn ook tamelijk weinig C'dale dealers in Vlaanderen.

De rush zegt me ook wel iets, maar ik ben nog een jonge snotter, mijn budget heeft nog wat meer in de pap te brokken!
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

P.S. iemand met een Scott Genius MC40 die Cannondale rijders verwijt van met een " tu ma vu !!!" bike rond te rijden is volgens mij een schoolvoorbeeld van het gezegde: "de pot verwijt de ketel ..."[/quote]

Gaan we nu bijna ni keer ophouden met dienen zever, da blijft hier mo doorgaan!!!! :evil:
Plaats reactie