testritten met Seven Duo

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

ghost rides on schreef:ik weet niets van fully's af maar die achtervering lijkt me knudde :-?
Kijk van dergelijke uitspraken krijg ik hier de spetterenden hé, ze kennen er de ballen van (geven het dan nog zelf toe ) en toch hun gedacht geven...tjonge...

Doe de moeite om dan toch op zijn minst dat verslag te lezen...maar dat zal dan waarschijnlijk ook weer te moeilijk zijn zeker...

Gedver man...


...boos dus....

enfin,

Ik heb vorig jaar op de happy bike days de change gehad om dit juweeltje even (jammer genoeg kortstondig) te kunnen testen. Bij mij zat de maverick upsidedown er nog op. En alhoewel de maat iets te groot was voor mij gaf de bike me een ongeloofelijk vertrouwen in de afdalingen. Het was ook de lichtste fully dat ik die dag testte, dus het klimmen ging ook vlot (als ik die bewoordingen aan mijn kunnen mag koppelen uiteraard...) Ik heb er ook de Yeti (ASR-SL) getest en eerlijk, die zat me beter bij het klimmen, maar het kon nu ook wel aan de demper (5th element) gelegen zijn. Op dergelijke testdagen kunen de afregelingen uiteraard niet perfect aangepast worden naar iedere bikere. Misschien stond de demper van de Yeti meer naar mijn verhoudingen/gewicht. En zeggen dat diezelfde Yeti nu te koop staat bij Filip Sport...aan 2250 eurookes of zoiets...(een geluk dat de Large iets te groot is voor mij.....)

Mario
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

kan je misschien vertellen in welke mate het rijgedrag van deze fiets overeenkomt met dat van de Klein Palomino ?
als ik je verslag moet geloven, hoe komt het dan dat je dit soort van fietsen zo weinig ziet? alleszins een zeer mooi verslag =D>
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

De prijs, 4150 euro frame only voor de Seven Duo Lux, heeft er waarschijnlijk veel mee te maken.
Maverick wordt niet of nauwelijks ingevoerd en Klein is gestopt met full suspensions.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

@ Adri : dat is nog eens een test zie !
Toch straf dat je moet vaststellen dat de boekskes (vooral de Belgische) het niet kunnen (of niet aandurven) om zo objectief te testen.
En eigenlijk ben je wel een beetje een stielbederver hé (lol) : wij mogen hier gratis genieten van jouw testwerk en vlotte pen terwijl de lezers van O² Bike en Mountain Bike enkele Euro's moeten afdokken om tests te lezen die verre van objectief zijn.

Ivm de fiets : ik heb er vorig jaar niet kunnen mee rijden maar ook Fieldbiker was enorm enthousiast over de quasi identieke (alu-)Klein die hij vorig jaar mocht testen op de citadel van Namen. Vooral de tractie vond hij fenomenaal.

Over de vraag of Ti een toegevoegde waarde heeft als materiaal om er een fully van te maken is al veel gediscussieerd. Ik wil hier alleszins geen olie op het vuur gieten maar ga toch even mijn mening meegeven : if you can afford it, why not ? Behalve de prijs heeft Ti geen nadelen.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dat laatste zinnetje vat het hele Ti-gebeuren idd zeer gevat samen :-D
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Wat het verslag betreft: =D> =D> .

Nog een paar vraagskes:

* zijt ge na deze testrit bekeerd tot een fully rijder of zweert ge toch trouw aan de HT fietskes ? ( misschien gaat de vergelijking niet op )
* In uw verslag is op het einde te lezen " I can’t wait to get my hands on a Litespeed Sewanee and, God willing, a Moots Zirkel or a Titus Racer-X ..." Gaat ge die ook nog kunnen testen binnenkort :bounce: ?
* Wat bedoeld ge met "... But they will be hard pressed to perform the way this Seven does " ??

Geert.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Nog es een oud topicje van onder het stof halen.
Waarom buiten ze bij 7 de eigenschappen van tita niet uit voor een fully?
O.a. Black Sheep, Funk cycles werken met een flexende chainstay of flexplate.
Er zijn geen slijtende of krakende scharnierpunten, een 3" veerweg is mogelijk, lager gewicht, cleaner frame.
Mits sliding dropouts kan zowel geared, singlespeed of met versnellingsnaaf gereden worden.
Van metaalmoeheid in het titanium hoor je ook niets want flexsysteem is al jaren in gebruik.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

De Maverick demper is made by Fox en duss ook door elke dealer/Fox service centre te onderhouden/repareren.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Dickie schreef:Nog es een oud topicje van onder het stof halen.
Waarom buiten ze bij 7 de eigenschappen van tita niet uit voor een fully?
O.a. Black Sheep, Funk cycles werken met een flexende chainstay of flexplate.
Er zijn geen slijtende of krakende scharnierpunten, een 3" veerweg is mogelijk, lager gewicht, cleaner frame.
Mits sliding dropouts kan zowel geared, singlespeed of met versnellingsnaaf gereden worden.
Van metaalmoeheid in het titanium hoor je ook niets want flexsysteem is al jaren in gebruik.
Seven heeft zo'n fiets gehad, a la Scalpel, maar ze opteren nu voor meer en soepler veerweg. (bij Filip Sport hangen nog een paar zo'n frame's in 18")
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

El Perro Diablo schreef: Seven heeft zo'n fiets gehad, a la Scalpel, maar ze opteren nu voor meer en soepler veerweg. (bij Filip Sport hangen nog een paar zo'n frame's in 18")
de Teres
eerst met demper achter de zadelpenbuis,
later in kleinere maten ook onder de bovenbuis (veel mooier)
er staat een vreselijk lelijk exemplaar in "uw pagina"-rubriek op Filip's Site

maar 't ding verkocht niet...
die bij Filip hangt is een grote 18"
net te groot voor mij,
zonde want hij staat in uitverkoop
Plaats reactie