Forumoverzicht Productinfo Welke bike geniet de voorkeur? Welke fiets voor welke rit...

Welke fiets voor welke rit...

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht di 08 nov 2005 18:22
Flip FSR Mountainbiker

Mensen, de laatste tijd schieten hier de topics over "welke fiets moet ik kopen" als paddestoelen uit de grond.

Hoe kan nu ne wildvreemde zeggen welke fiets gij moet kopen??? :roll:
Da's toch uzelf om de tuin leiden, of niet?
Niet iedereen rijdt graag met een fully, de ene vindt hem te zwaar, de andere wil dan weer niets anders hebben. :drunk:

Maak je keuze van aankoop door een testrit te maken op een bepaald model en vraag info bij de fietsenmaker waar je hem evt wil kopen.
Ik begrijp dat men graag info vergaart van forumleden die (al dan niet) ervaring hebben met een bepaald type fiets, maar om er nu om de haverklap een topic over op te starten vind ik echt overdreven [-X
Kijk even naar de www links onder de meeste nicknames en je weet met welke bike die gast/madam rijdt en stuur een pb voor info.
dan weet ge tenminste dat de "bron" zelf ervaring heeft en niet "van horen zeggen"... :roll:

Iedere dag vind wel iemand een reden om te vragen welke bike hij moet aanschaffen.

Houd 1 punt goed voor ogen: GIJ ZELF moet met die bike rijden en niet die mens die er toevallig ook zo eentje heeft...

Allez, dit gezegd zijnde kunnen we allemaal verder zeveren =P~ :lol:
Laatst bijgewerkt door Flip FSR op vr 07 apr 2006 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht wo 09 nov 2005 18:45
MilkSjeik Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumpjumper
Niet direct mee eens, niet iedereen heeft dezelfde fiets op het oog.
Plus sommige bikers hebben al op meerdere fietsen gereden, voor hen is het gemakkelijker om de vergelijking te maken. Natuurlijk moet je eens een testritje maken, maar beginners hebben aan dit forum een goede start. Luisteren naar een ervaren rot is nu eenmaal de manier om er snel iets van op te steken. Alhoewel het gebruik van de zoekfunctie wel mag alvorens een nieuw topic te starten.

Bericht wo 09 nov 2005 21:40
Flip FSR Mountainbiker

MilkSjeik schreef:
Alhoewel het gebruik van de zoekfunctie wel mag alvorens een nieuw topic te starten.

Voilà se, nu zijn we d'r =D> =D> =D>

:wink:

Bericht do 10 nov 2005 18:20
Pathos Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8000
t'is de tijd van de maand zekers ;)

Bericht do 10 nov 2005 18:26
more Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic
het blijft een belangrijke keuze en gaat dikwijls over veel geld, ergens wel logisch dat men een ander z'n mening wil horen.
maar idd, de zoekfunctie is voor velen blijkbaar onbekend #-o

Bericht wo 07 dec 2005 23:45
Foempes Avatar gebruiker
Mountainbiker

Flip FSR schreef:
MilkSjeik schreef:
Alhoewel het gebruik van de zoekfunctie wel mag alvorens een nieuw topic te starten.

Voilà se, nu zijn we d'r =D> =D> =D>

inderdaad ....... 100 X "ik zoek een Cube" of "mijn eerste fiets .. "

overloop gewoon de topictitels van de eerste 2 - 3 pagina's maar is ..

[-X [-X [-X

Bericht vr 07 apr 2006 10:20
K1LlerwaLe Mountainbiker

Mijn bike: Giant XTC, full XT, sid team, X-max SL
Maak de knop van de zoekfunctie dan wat groter he... Ik wist hem in het begin ook niet staan ...

Bericht vr 07 apr 2006 11:30
Flip FSR Mountainbiker

K1LlerwaLe schreef:
Maak de knop van de zoekfunctie dan wat groter he... Ik wist hem in het begin ook niet staan ...

We verwijten niemand iets hoor, dat is niet de bedoeling.
Hij staat nu toch al in rode kleur, dus hopelijk vind iedereen hem gemakkelijk... [-o<

Bericht vr 07 apr 2006 20:54
stefan00 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Giant nrs4, lx afgemonteerd
Laat die mensen het toch vragen, ik bedoel ik heb liever reacties van 30 personen dan van 1 persoon. mensen willlen nou eenmaal graag een mening horen.

Hetzelfde was bij mij over de fully...

Bericht vr 07 apr 2006 21:06
Ben Lee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD CC 2006

stefan00 schreef:
Laat die mensen het toch vragen, ik bedoel ik heb liever reacties van 30 personen dan van 1 persoon. mensen willlen nou eenmaal graag een mening horen.

Hetzelfde was bij mij over de fully...

Ergens ben ik het daar mee eens!!

Een mening van één persoon kan fout (of persoonlijke voorkeur) zijn maar als ge van 30 man +- het zelfde hoort ... kunt ge het wel ongeveer als waarheid aanschouwen ...

Wel kan de zoekfunctie gebruikt worden en als ge echt niet weet naar wat te zoeken begint dan de topic "welke bike geniet de voorkeur?" eens één voor één te doorlezen... 't zal een tijdje duren maar ge ge zult wel goed geinformeerd worden.

Ben.

PS: Filip FSR ... proficiat met uw moderatorschap!

Afbeelding

Volgende

Keer terug naar Welke bike geniet de voorkeur?